Pachetele turistice pentru petrecerea vacantei in tara ar putea sa dispara din oferta agentiilor de turism, din cauza serviciilor slabe oferite turistilor si a unei promovari ineficiente a acestui sector. Potrivit reprezentantilor patronatelor din domeniu, in ultimul timp romanii au ingrosat cererea pentru destinatiile externe, agentiile inregistrand vanzari de numai 20% la intern.

In plus, strainii sunt nemultumiti de drumurile proaste din Romania si de gunoaiele din jurul hotelurilor. Problemele din turism ar putea fi rezolvate daca ar exista o strategie clara si un brand de tara, asa cum are orice stat cu potential turistic, spun tour-operatorii.

Autoritatea Nationala pentru Turism promite ca in decembrie Romania va avea o strategie nationala in domeniu, care va fi evaluata de trei specialisti independenti.

Calitatea slaba a serviciilor turistice din Romania, slaba promovare a destinatiilor din tara, precum si imaginea negativa pe care o are turismul romanesc in prezent ar putea determina agentiile de turism sa renunte la ofertele interne, intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat.

In plus, tara noastra nu are o strategie clara care sa defineasca foarte bine de ce turistul ar trebui sa aleaga Romania. Spre deosebire de noi, strainii au un brand de tara, o promovare eficienta si preturi pe masura serviciilor. Asa reiese din declaratiile facute de reprezentantii din domeniu, in cadrul «Forumului de bune practici in turism», desfasurat, ieri, la Romexpo.

In ultima perioada, turismul romanesc a primit tot mai multe reprosuri, din diverse parti, tocmai pentru ca nu se ridica la standarde europene, iar tarifele practicate nu justifica raportul calitate-pret.

Dragos Anastasiu, reprezentant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) Incoming Romania, a declarat ieri ca, „din pacate, exista varianta sa dispara destinatiile interne din oferta agentiilor de turism, pentru ca trebuie sa traiasca si ele, mai ales ca cele mai multe vanzari sunt, in prezent, pentru extern“.

El a subliniat ca „dupa 40-50 de ani de «inchisoare», romanii vor sa plece, nu mai vor sa vada muntele romanesc, marea si Delta, chiar daca sunt atat de frumoase“.

In ceea ce priveste volumul de vanzari la intern, oficialul ANAT a explicat ca „maximum 20% din ceea ce se vinde reprezinta destinatiile din tara, restul fiind destinatii externe“.

Integral in Gardianul