Cumparam o tona de bijuterii pe luna

de     Cotidianul
Marţi, 24 octombrie 2006, 0:00



Trei sferturi din piata bijuteriilor „actioneaza“ la nivel subteran, impiedicind mai mult de un milion de euro sa ajunga la buget.

Productia autohtona de bijuterii reprezinta lunar aproximativ jumatate de tona, cantitate care inseamna aur, in proportie de 50%, si argint, in acelasi procent, iar importurile aduc inca 500 de kilograme.

„Cantitatea este insa in crestere. Cu toate acestea, romanii ocupa un loc codas in ceea ce priveste cumparaturile de bijuterii comparativ cu germanii, de pilda“, apreciaza Karl Heinz, presedintele Patronatului Bijutierilor din Romania.

Acest fapt este determinat de aspecte precum dezvoltarea spectaculoasa a pietei subterane, alimentata, potrivit lui Heinz, de nivelul ridicat al fiscalitatii. Acum, statul incaseaza accize in valoare de 30.000 de euro lunar. Acciza reprezinta incasarile de la toti operatorii din domeniul bijuteriilor, in numar de 3.500.

75% piata subterana

Piata subterana reprezinta circa 75% din totalul celor 1.000 de kilograme vindute in fiecare luna. Procentul este alimentat de Codul fiscal din 2004, cind s-au eliminat accizele la amanet, fapt care a permis deschiderea pietei subterane.

„La respectiva cantitate scoasa din subteran, o estimare modesta sau foarte modesta ar arata un milion si jumatate de euro care sa intre lunar la bugetul de stat“, mai spune Heinz. „Pentru a avea sanse de dezvoltare a pietei, solutia ar fi eliminarea legislatiei fiscale care nu permite industriei o dezvoltare normala“, adauga el. In domeniul argintului, accizele lipsesc. Prin urmare, piata subterana se manifesta doar in ceea ce priveste aurul.

„Pe piata bijuteriilor din Europa de Est se va modifica structura distributiei. Exista o discrepanta intre magazinele de top si cele traditionale, dar si cheltuieli mai reduse pentru ceasuri si bijuterii decit cele din Europa de Vest.

De asemenea, acest domeniu se confrunta cu o presiune a preturilor determinata de taxele vamale mari“, a afirmat Stefan Hencke, CEO al Convenis Group, specialist in managementul marcilor si in bunuri de lux. „Din 2007, bijutierii din Romania vor trebui sa raspunda la alte cerinte.

Situatia de aici este aceea ca sint putini oameni cu multi bani, ceea ce se reflecta in oferta bijutierilor“, mai spus Hencke.

Integral in Cotidianul






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


84 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by