Reportaj HotNews

Mercurialul pietei de droguri din Bucuresti

de D.L.     HotNews.ro
Miercuri, 25 octombrie 2006, 0:00



Heroina, cocaina, marijuana, hasis, ecstasy, MDMA, amfetamine, LSD, ciuperci. Acum, ca v-am atras atentia, putem incepe. Din punct de vedere al pietei de droguri, Bucurestiul sta foarte bine. Are caracteristicile oricarei capitale vest-europene, cu marfa de toate soiurile, pentru toate buzunarele si, mai ales, relativ usor de procurat.

Nu chiar de la orice colt de strada, insa daca mergi pe principiul “i know people who know people” e imposibil sa nu reusesti sa intocmesti un mercurial, o lista de preturi cu aproape tot ce se gaseste pe piata.

Privita mai degraba ca o "activitate" exotica, consumul de droguri din Romania nu atrage atentia decat poate prin campaniile derulate de autoritati, campanii de altfel usor patetice, care par sa se adreseze mai degraba cetateanului ce bea bere in fata televizorului, decat drogatului care intr-adevar ar avea nevoie de ele.

Impartiti pe mai multe categorii, consumatorii se diferentiaza, in principiu, in distrusi (heroinomani), pastilati (clubberi ce consuma in special pastile), rafinati (cei care trag cocaina) si, nu in ultimul rand, restul (tragatorii de hasis si marijuana).

“Am incercat sa ma las, dar ajunsesem sa iau 30 de metadoane pe zi”

Heroina
sursa: www.ana.gov.ro

Dupa cateva zile de colindat, de pus intrebari si de incercari esuate pentru a cunoaste un heroinoman, ajungem la Silviu. Locuieste pe langa Piata Galati, are 25 de ani, 1.80 m si nu mai mult de 60 de kilograme. Povesteste ca s-a apucat in clasa XI-a.

"Am facut un liceu bun, dar in generatia mea erau numai golani. M-am apucat la tigara cu inca doi prieteni si dupa trei luni trageam pe vena.”

Are discursul tipic heroinomanului. Anturaj, start din gluma, dependenta. Acum are aproape sapte ani de dependenta, timp in care a incercat sa se lase de vreo doua ori.

"N-am stat internat in spital, dar bagam methadona (tratamentul pentru dependenta de heroina) la greu. Ajunsesem sa iau si vreo treizeci pe zi. Oricum, eram mai praf decat atunci cand eram pe marfa (n.r- heroina)”

Mergem cu Silviu sa ne arate de unde isi ia marfa. Ne urcam intr-un taxi cu directia Ferentari. Destinatia finala ar trebui sa fie strada Tunsu Petre, insa sofertul nu vrea sa intre in zona respectiva. O luam pe jos, si dupa cateva zeci de pasi, deja mi se pune un gol in stomac.

Methadona
sursa: www.ana.gov.ro

Nu mai credeam sa existe astfel de cartiere in Bucuresti. Insa e Bucurestiul lui Marean. Ghetouri dezolante, caini vagabonzi, galeti de gunoi aruncate direct pe geam.

Dupa multitudinea mini-antenelor parabolice am senzatia ca nici firmele de cablu nu opereaza in zona.

Pe o parte a strazii sunt case, pe cealalta ghetou cu blocuri de patru etaje. In plina strada lautarii canta pentru un mort. Un mort de etnie. Nu prea am timp de jale, pentru ca frica e cam mare. Ma tin dupa calauza precum un catel. Tarkovsky, frate.

Pentru cei care nu dau doi lei pe versurile, de alfel cam proaste, ale trupelor de hip-hop in care se "canta" cartierul bucurestean, o plimbare de cateva minute pe Tunsu Petre ar putea sa le schimbe parerea.

Silviu ma lasa sa astept in fata unui ghetou si, dupa zece minute, iese grabit. Ochii incetosati parca au prins culoare. E fericit, in masura in care un "distrus" se poate numi fericit.

Sunt mici cat un bob de mazare, ambalate in folie de la caramele. E mai sarac cu 1.6 milioane, dar nu conteaza.

Pe drum incepe sa-mi povesteasca.

“Am vandut tot din casa. Lustra, covoare, scule de pescuit... tot. Cu televizorul am rezolvat de prima oara”

Imi explica si ce se intampla la supradoza.

“Aici e marfa buna. Mai sunt locuri unde o amesteca cu capuccino sau chiar huma. Hai sa-ti zic un secret. Supradozele nu le faci din cauza ca iti bagi prea multa marfa. Fiecare are o masura pe care si-o stie. O faci pentru ca daca schimbi marfa poti lua una mai tare si atunci e beleaua mare. Intri in soc, te ia un frig tare de tot, indiferent daca afara sunt 30 de grade si te duci. Aia e.”

Continua, spunand ca stie ca o sa moara. Analize nu si-a facut niciodata, dar nu uita sa aminteasca despre niste amici ce au capatat Hepatatica C. Ma despart de Silviu cu o oarecare bucurie din cauza materialului strans, dar si cu multa tristete. Chiar parea un baiat de treaba.

O linie intr-o juma’ de pahar de whisky

Ecstasy
sursa: www.ana.gov.ro

O alta sursa, o cu totul alta experienta. Mergem sa vedem care-i piata pastilelor. Suntem pusi in legatura cu Dragos, un pusti de vreo 25 de ani, urban desavarsit, cu multe petreceri si iesiri la Ibiza.

Ne dam incepatori, nu de alta, dar oricum atragem atentia, si ii spunem ca vrem sa ne simtim bine.

Telefonul ii suna continuu, si ne prezinta repede oferta. Am venit pe pile si are incredere in noi. Spune ca are ecstasy, MDMA si ketamina. Omul e o farmacie ambulanta. 600.000 de lei pastila de ectasy, 2.5 milioane un gram de MDMA, si 1 milion gramul de special k (n.r-ketamina)

“Deci, prietene, cea mai mare prostie e sa iei cocaina. MDMA-ul e mult mai tare si te tine mai mult. Pui o linie intr-o juma’ de pahar de whisky si pana dimineata iubesti pe toata lumea. La cocaina te tine o juma de ora si te apuca si pandaliile dupa aia. Iti vine sa-i bati pe toti.”

In timp ce ne explica cum sta treaba cu MDMA-ul, danseaza pe o melodie imaginara. Insa in nici un caz Dragos nu e rupt. E cat se poate de intreg la cap, aproape simpatic prin patima pe care o pune cand vorbeste de pastile. Promitem ca luam marfa de 3 milioane si plecam (de tot) argumentand ca trebuie sa scoatem bani de pe card.

"Mai avem nevoie si de iarba"

Marijuana si hasis
sursa: www.ana.gov.ro

Dupa ce ne-am convins ca e foarte greu de gasit dealeri pentru cocaina, am stabilit ca ultima tentativa va fi sa gasim pe cineva care se ocupa de iarba.

Sasa e student strain la o facultate din Bucuresti. Isi suplimenteaza veniturile vanzand marijuana si, ocazional, hasis. Cere 600.000 pe gramul de iarba si 500.000 pe cel de hasis. Are parul impletit suvite si e foarte calm. Un Rastafarian adevarat.

“Asta e marfa adevarata. Nu ce vand alti penali, de baga toate porcariile in hasis. La mine e cat se poate de naturala”. Dupa ce batem palma pentru marfa de 1.2 milioane, stablim sa ne intalnim a doua zi la intrare in Parcul Cismigiu.

La vremea aceea materialul era aproape gata.

Mic dictionar de stupefiante

Metadona
Metadona este un opioid produs pe cale sintetica, cu efect similar morfinei, elaborata in anul 1942 de fabrica de vopsele Hoechster. A fost patentata in anul 1953 si lansata pe piata ca analgezic forte sub denumirea de POLAMIDONR.

Din anii 1960, metadona a fost utilizata (mai intai in SUA) ca substanta impotriva sindromului de abstinenta fizica in cadrul dezintoxicarii de heroina.

Ectasy-ul are efect sedative si poate produce transpiratii, euforie, mioza, rar tahicardie, hipotensiune, constipatie (ca toate opiaceele, are actiune paralitica asupra peristaltismului intestinal), depresie respiratorie (inhibarea automatismului respirator).

Semne ale unei supradoze sunt: depresia respiratorie severa, hipotensiune marcata, tahicardie, hipertermie, tulburari de constienta pana la coma.

Hasisul si marijuana
Hasisul si marijuana se fumeaza in forma pura sau in amestec cu tutun. Inhalate profund cu fumul, substantele active sunt absorbite de organism prin capilarele pulmonare.

Efectul se instaleaza dupa circa 10-20 de minute dupa inceperea fumatului. In cazul consumului de fursecuri cu hasis, ceai sau produse de confetarie cu continut de hasis, efectul se instaleaza mai tarziu (dupa 1 - 2 ore).

Efectele biologice actuale ale cannabisului sunt reduse si aproape nesemnificative. Au fost constatate urmatoarele efecte: cresterea frecventei pulsului, o umplere mai puternica a vaselor conjunctivale (vasele sanguine de la nivelul conjunctivei ochiului), modificarea fluxului sanguin cerebral corespunzatoare starilor de meditatie si concentrare.

De asemenea, pot aparea simptome ca: scaderea tensiunsii arteriale, uscarea mucoasei nazale si faringiene, voma, diaree si senzatie imperioasa de foame.

Efectele psihice ale substantelor active din cannabis depind in mod decisiv de personalitatea si mediul social al consumatorului. Dependenta fizica de substantele active din cannabis nu a putut fi demonstrata pana in prezent. Aparent, nu exista simptome de sevraj fizic pur dupa oprirea consumului.

Heroina
Heroina fie se prizeaza, se inhaleaza (metoda numita "hailing" sau "blowing"), ori se injecteaza intramuscular, subcutan (in tesutul adipos) sau intravenos, ultima varianta fiind constatata cel mai frecvent.

Un dependent de heroina consuma zilnic 0,5 - 3 g heroina de concentratie medie. Injectiile se impart de regula in trei, rareori in mai multe doze pe zi.

Heroina are, practic, acelasi spectru de actiune ca si morfina, in schimb are un efect analgetic de cinci pana la 10 ori mai puternic. In acelasi timp, heroina este si puternic euforizanta. La fel ca morfina, estompeaza activitatea intelectuala a omului si influenteaza starea sa psihica in sensul eliminarii fricii si proastei dispozitii.

Sub influenta heroinei, oamenii par a fi din cale afara de fericiti. Nevoile lor sunt complet satisfacute, au tot ce au nevoie.

Manifestarile de sevraj la dependenta de heroina ajung de la tulburari vegetative usoare (transpiratii, senzatie de frig, frisoane) pana la colapsuri circulatorii grave, durere la nivelul membrelor, abdomenului, oaselor si muschilor, tulburari de somn persistente, dureri colicative si crize convulsive. Efectul dozei unice dispare mai repede ca la morfina.

Ecstasy
Datorita actiunilor si efectelor lor diferite, drogurile sintetice sunt greu clasificabile in grupe distincte. XTC (prescurtarea pt. Ecstasy) este atribuit frecvent grupei entactogenelor (droguri care permit contactul, "atingerea interiorului", de ex. prin producerea sentimentului de fericire). Grupul ecstasy are insa si actiuni din grupa drogurilor stimulatoare si halucinogene.

Initial, numele de Ecstasy a fost atribuit drogului MDMA (3,4-metilen-dioxid-metilamfetamina), o substanta sintetica pura.
Azi, Ecstasy este un termen generic pentru diverse substante cu spectru de actiune similar.

Grupul include MDMA (metilen-dioxid-metilamfetamina) si MDE/MDEA (metilen-dioxi-etilamfetamina), precum si alte substante din clasa fenoletilaminelor. comercializate, sub acelasi nume de "Ecstasy", si amestecuri ce contin adaosuri de cafeina, amfetamina sau LSD.

La o doza medie de 100 mg efectul se instaleaza dupa ca. 20 min. - 1 ora.

Efectul dureaza 4 - 6 ore, dupa care dispare treptat. Circa 2/3 din MDMA ingerata se digera in stomac si se elimina, nemodificat, pe cale renala. Aproximativ 7% se metabolizeaza la MDMA la nivelul ficatului, iar restul ajunge, prin circulatia sanguina, la creier.

Daca aportul depaseste capacitate de epurare a organismului, apar efecte cumulative ce duc la supradozare.

Cocaina
Cocaina
sursa: www.ana.gov.ro

Cocaina este extrasa chimic din frunzele tufei de coca. Planta, inalta de mai multi metri, creste in zonele tropicale din America de Sud si pe arhipelagul indonezian (Malaezia). Se prezinta sunb forma de pulbere alba, cristalina. Cocaina se prizeaza sau se injecteaza.

Daca se administreaza pe cale orala, cocaina produce stari de euforie, in doze mici, si fenomene de intoxicatii, in doze mai mari.

Cocaina are efect anestezic asupra terminatiilor libere nervoase de la nivelul mucoaselor si plagilor. In trecut, cocaina a fost folosita ca anestezic local, azi in acest scopt sunt utilizati derivati sintetici ai ei.

In timpul perioadei de consum, apare o rapida si puternica crestere a dozelor de la 0,1 pana la 15 g, in cazuri izolate chiar pana la 30 g zilnic. Creste rapid nu numai frecventa administrarii, dar si cantitatea administrata de fiecare data.

Cocainismul reprezinta dependenta psihica puternica si tendinta puternica de a creste doza, in lipsa dependentei fizice sau a tolerantei fata de substanta. Cocainomania este exemplu cel mai elocvent al dependentei exclusiv psihice care, in privinta efectului ei distructiv este comparabila cu dependenta psihica si fizica data de consumul de opiacee.

Dependentii de cocaina prezinta alterari ale caracterului, tipice dependentei. Pot aparea leziuni cerebrale grave, cum ar fi encefalomalacia ("inmuierea substantei cerebrale"), ce duc la dementa. In stadiul final apare o dezintegrare fizica totala.

Informatiile despre compozitia si efectele drogurilor au fost preluate de pe site-ul Agentiei Nationale Antidrog






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


5932 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    bine asa (Miercuri, 25 octombrie 2006, 12:38)

    traspenas [anonim]

    foarte bun articolul vere!!!
    Sunt curios insa, cam cat te-a costat" documentia"? :):):):):):):):):):):)
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 25 octombrie 2006, 13:09)

    unu` [anonim]

    recunoaste... ai bagat si tu pana ati terminat articolu :D
  • 0 (0 voturi)    
    Nota 10 (Miercuri, 25 octombrie 2006, 13:16)

    matei [anonim]

    Unul dintre putinele articole bine scrise si la fel de bine documentate din presa din Romania.
    Pacat ca nu este semnat.
  • 0 (0 voturi)    
    trist dar adevarat (Miercuri, 25 octombrie 2006, 13:49)

    una [anonim]

    mi se pare ca tocmai am citit un super articol care-mi aduce aminte de un documentar studentesc extrem de bun si el la randul lui. textul asta ar trebui pus pe coperta DVD-ului care sa contina filmul respectiv. un DVD necesar in orice magazin de inchiriere casete video si DVD-uri. articolul e un preludiu al imaginilor greu de privit/inghitit/uitat cu alti "silviu" fericiti si extrem de tristi in fericirea lor.
  • 0 (0 voturi)    
    bine scris, dar... (Miercuri, 25 octombrie 2006, 13:54)

    daniel [anonim]

    Este prea "bine" scris, prea corect, prea deontologic corect. Poate fi citit bine mersi de ambele parti.

    Este genul de problema in care, personal, mi-as... ceva in ceva... de deontologie si as scrie cu patima, as scrie subliminal, as scrie scandalos, oricum numai politically corect nu. Si e pacat ca s-a depus un oarecare efort in directia prezentarii ghetourilor sectorului 5 (lucru grav in sine), dar nu s-a folosit aceeasi masura in descrierea personajelor. In contextul in care "chiar imi pare rau de X", un tip care poate ajunge model pentru unii, indignarea de tip igienic la plimbarea prin Ferentari nu mai este legitima.

    Mi-e teama ca autorul face o confuzie, foarte comuna in zona intelectuala. Nu mi s-a parut genul de articol care ar trebui sa destepte compasiuni, intelegere sau, Doamne fereste, mai rau. Ar fi trebuit marsat, cazon si cu orice pret, pe scarba si dezgust.

    In fine, e doar o parere personala.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 25 octombrie 2006, 14:21)

    ioio [anonim]

    agentia nationala antidrog ce face in afara de site-uri?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu inteleg.. (Miercuri, 25 octombrie 2006, 15:14)

    Towelie [anonim]

    Cu ce este mai periculos consumul de hasis si iarba decat alcoolul? De ce nu este interzis si alcoolul daca tot se interzic drepturile fundamentale (si anume libertatea)? Sunt de parere ca este o mare greseala interzicerea, si este o mare prostie sa bagi pe cineva la inchisoare pentru 2 grame de iarba, cand se gasesc in libertate criminali, violatori si delapidatori. Rusine, suntem o tara care se mandreste cu nulitati gen manele.RUSINE!!! Luati exemplu de la Olanda si veti vedea cum e sa fi deschis la minte.
    Intai incercati si dupa aia vorbiti, toti semintarii stiu sa comenteze si sa ramana interzisi cand aud de "droguri". Ce este mai periculos pentru aceasta tara? Consumul de droguri sau incultura, prostia, nulitatea, semintaria????
    Legalize the ganjah.
    Semnat : Unu care-si rupe capu
  • 0 (0 voturi)    
    exact ce spuneam (Miercuri, 25 octombrie 2006, 15:59)

    daniel [anonim]

    Simt satisfactia aia tampita cand ai dreptate ca s-a intamplat un lucru rau.

    Am citit postul nr. 7 si...
  • 0 (0 voturi)    
    fiecare cu treaba lui (Miercuri, 25 octombrie 2006, 17:52)

    Vali [anonim]

    Vad ca suneti f. priceputi la analiza literara a textelor. La fel, vamesii sunt foarte priceputi in organizarea introducerii drogurilor in tara (in afara celor cinstiti, care sunt indepartati). I rest, toate sunt bune !
  • 0 (0 voturi)    
    bine, dar... (Miercuri, 25 octombrie 2006, 17:53)

    lucian stanescu [anonim]

    1. scrieti si despre diversele structuri anti-drog paralele din diverse ministere (sanatate, de interne, de justitie) care in loc sa conlucreze se sapa reciproc pentru a se putea lauda cu "rezultate", toxicomanul si cetateanul de rand fiind ultimii de pe lista prioritatilor acestora.

    2. scrieti pe larg despre experienta elvetiana in domeniu. de ex. cum au ajuns sa nu mai aiba noi dependenti de heroina pt. ca ofera tuturor metadona in orice cantitate si pe oricat timp, stiut fiind faptul ca nu are efecte secundare, si ca scaderea dozei duce la re-inceperea consumului...
  • 0 (0 voturi)    
    E rau cand nu stii... (Miercuri, 25 octombrie 2006, 18:15)

    iorgu [anonim]

    Nu stiu de unde s-a documentat autorul la capitolul "efecte", dar unele detalii sunt eronate.

    In al doilea rand, ii compatimesc pe cei care baga heroina - sunt niste oameni pierduti atata timp cat nu se ocupa cineva de ei (alo, Guvernu'!, se aude?).

    In al treilea rand, ce-aveti fratilor cu iarba, hasul si ciupercile? Sunt cat se poate de sanatoase si cred ca ar trebui legalizate - un lucru ce n-are sanse sa se intample, avand in vedere apropiata noastra intrare in UE. Totusi, ii rog pe cei care comenteaza fara sa aiba treaba cu subiectul sa se abtina.

    Nu toate drogurile sunt "rele". Bineinteles, nu vad cum am putea lasa soferii sa conduca sub influenta marihuanei sau profesorii sa predea la ore dupa ce au consumat LSD. Asa ceva nu se face, exista niste norme de responsabilitate ce trebuiesc impuse.

    Insa cand vine vorba de optiunea personala, statul nu ar trebui sa intervina, cu exceptia heroinei si a altor catorva compusi.

    Faceti sa dispara "davaua" de pe piata si dati oamenilor iarba, ciuperci si Salvia Divinorum.
  • 0 (0 voturi)    
    profesionist (Miercuri, 25 octombrie 2006, 18:35)

    miutz [anonim]

    e scris profesionist articolul, presa trebui sa fie impartiala si sa prezinte situatia de fapt, lasand la latitudinea fiecaruia ce este bine si ce este rau.
    asa ar trebui sa fie toata presa de la noi, obiectiva, si sa nu mai vedem pe la pro tv stiri cu femei bocitoare si clopote pe fundal la fiecare 2 zile cand cineva moare in accident de masina.alea stiri le numiti profesioniste?
    sau ca irinel nu stiu ce sau ca elena basescu nu stiu cum... ala se cheama " interes national"?? cu toate dezacordurile facut de ce nu mi-ar fi permise???
  • 0 (0 voturi)    
    Drog. . . . (Miercuri, 25 octombrie 2006, 19:04)

    Coca Ina [anonim]

    Intrebari : Cati oameni au omorat in timp ce erau fleshati pe marijuana/cannabis/skunk - si cati oameni si-au omorat neveste/mame/prunci - fleshati pe penale de 30 de grade luate de la ciosc.
    Cati oameni dependenti de marijuana/cannabis/skunk ati intalnit - puscati cu ficatii praf - cu inima pe trei surcele - si cu cat se inmulteste lunar numarul alcoolicilor ratati?
    Cata fericire gasesti intr-o tigara mica ce nu te face sa pierzi vremea- si cat tre sa tragi in masea sa te ia alcoolul.
    Cat de feeric e sexul fleshat si cat de oribila e voma de la supradoza de bere / alcool?
    Cat de bine e dimineata dupa birou - si cat de grele iti sunt toate dupa o noapte cu pretenarii la un poker cu vodca si marinarul puf-puf?
    Cati ani mai tre sa treaca sa imi pot cumpara pe bani munciti :) din magazin /tea shop[ - material de calitate si legal pe deasupra.
    Politica de cacat ne tine in cacat. Legalize ! :) pa
  • 0 (0 voturi)    
    Drogurile sub ... tasatra (Miercuri, 25 octombrie 2006, 19:26)

    geta [anonim]

    Nu, in nici un caz nu fac aluzie la "documentarea".
    Materialul este interesant. Va propun insa ca saptaminal sa "produceti" astfel de materiale - dar, cu mai multe elemente educative. Va fi bine si pentru Towelie, care are dreptate si consumul de alcool trebuie restrictionat. Intrebarea este, o tara saraca cum este Romania in care pragul de saracie este atit de crescut din ce isi mai "intregeste" PIB-ul?
    Sunt trecuta demult de a doua tinerete, lucrez cu oameni si in ultimii 14 ani am constata ca victime ale viciilor "moderne" nu cad indivizii care nu se pot adapta la noile conditii socio-politice in care traim, ci tinerii. Si nu oricare - in general cei care sub "protectia - ia o 100.000 de lei si te tescurci" ajung clientii vinzatorilor de "moarte".
    Autorului ii recomand sa cinteasca revistele de stiinta din Italia - il vor ajuta mult in a scrie materiale si mai bune.
    Felicitari - eu spun ca este un inceput bun pentru o campanie de presa.
    Bafta!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Legalize it (Joi, 26 octombrie 2006, 0:49)

    Pierre DeVara [anonim]

    Marijuana are multe caracteristice pozitive in medicina. Trebuie legalizata cel putin in zonele turistice, si statul poate beneficia din taxele platite. Dar companiile farmaceutice beneficiaza prin vanzarea drogurilor lor, fara competitie de la plante naturale. Este un joc politic, in care cetatenii pierd !!! 420.
  • 0 (0 voturi)    
    dependente... (Joi, 26 octombrie 2006, 7:39)

    TherVali [anonim]

    Nu stiu de voi dar mie imi place sa fiu liber sa nu depind de nimeni si nimic, nu beau, decat la petreceri, si atunci cu masura, de tigari nu ma ating. Sincer depind de aer ca sa respir, depind de servici ca sa am bani si sa mananc, zau asa nu imi trebuie o alta pacoste, viata asta amara si cenusie, asa cum este ea, este a mea, si o sa o traiesc pana la capat asa cum vreau eu. Tot ce am in momentul asta, casa in care locuiesc, toate bunurile si educatia, eu mi le-am platit, viata nu mi-a dat nimic decat tristete, mizerie si saracie. Cand ati devenit dependenti de ceva sau cineva, practic v-ati vandut sufletul ... nu credeti? incercati sa va lasati, si nu un an, doi, incercati 3-4 ani puneti-va cap la cap tot ce ati realizat, prieteni, familie, chiar si bunuri materiale, apoi sentimentele si senzatiile unui om liber si comparati cu ce simteati atunci ...
  • 0 (0 voturi)    
    ce draq fac militienii?! (Joi, 26 octombrie 2006, 8:14)

    Catelu [anonim]

    Daca un ziarist cu mijloace de investigatie infinit inferioare militiei rromanesti a resit in cateva zile sa dea de urma acestor vanzatori si consumatori, cum draq oligofrenii aia din militie nu sunt in stare sa-i adune?
    Nu imi fac iluzii ca ii termina, dar daca procurarea de hasis va fi mai grea decat cumpararea unui covrig de le Metro, probabil si numarul de amarati care se vor apuca va fi mai mic.
  • 0 (0 voturi)    
    varianta (Joi, 26 octombrie 2006, 9:39)

    dr. fogg [anonim]

    S'au facut o gramada de studii despre "de ce trage oamenii?" si se pare ca sunt(em) destui care chiar au nevoie de vicii-personalitate de tip adictiv. Altii o comit ca sa mai dea afara din stress si tensiune, altii de curiozitate/explorare etc...motuive diferiteptoameni diferitzi. Ideea e ca oricum e vba de un fenomen ce nu poate fi controlat ci doar modulat, iar asta s'ar putea face prin liberalizarea (mai mult sau mai putzin oficiala) a canabis'ului. De ce canabis? Pt. ca e cel mai putzin nociv, nu da comportament antisocial (catzi ati vazut la stirile de la ora 5 ca fac nasolii dupa o fumaciune?)
    Anyway, cine vrea sa traga tot trage, deci mai bine lasam ierburile mai la liber si poate multi pushtani n'o sa mai ajunga la dava, alcool sau pill'uri (in ordinea asta dpdv al pericolului)
  • 0 (0 voturi)    
    alo, catelu (Joi, 26 octombrie 2006, 10:15)

    Towelie [anonim]

    ALOO, nea catelu, mai nou se numesc politisti nu mai sunt cum erau pe vremea matale' militieni.... Si inainte de a vorbi, te rog documenteaza-te. Faci o confuzie mare! Hasisul nu e acelasi lucru cu Heroina!!!. Hasis, Marijuana, Hash-Cake, au la baza Tetrahydrocannabinol, cunoscut si ca THC, Δ9-THC, Δ9-tetrahydrocannabinol. Aceasta substanta nu provoaca dependenta, este folosita pentru relaxare, si pentru tratarea efectelor bolilor grele. Spre exemplu, un biet bolnav de cancer, se poate elibera de simptomele de dupa citostatice cu un joint. Pofta de mancare creste, senzatia de voma se duce. Va rog nu faceti confuzii intre drogurile tari si cele care contin THC!!!
    Si, va rog sa ma credeti stiu despre ce vorbesc. Refuzul de a legaliza aceasta planta (ca pana la urma este o planta, data de dumnezeu) va duce la consumul unor droguri mult mai nenorocite (alcool, aurolac).. Daca dvs. ati vazut o crima sau un accident provocat de consumul de THC, va rog sa imi aratati si mie.
  • 0 (0 voturi)    
    alo, catelu (Joi, 26 octombrie 2006, 10:17)

    Towelie [anonim]

    ALOO, nea catelu, mai nou se numesc politisti nu mai sunt cum erau pe vremea matale' militieni.... Si inainte de a vorbi, te rog documenteaza-te. Faci o confuzie mare! Hasisul nu e acelasi lucru cu Heroina!!!. Hasis, Marijuana, Hash-Cake, au la baza Tetrahydrocannabinol, cunoscut si ca THC, Δ9-THC, Δ9-tetrahydrocannabinol. Aceasta substanta nu provoaca dependenta, este folosita pentru relaxare, si pentru tratarea efectelor bolilor grele. Spre exemplu, un biet bolnav de cancer, se poate elibera de simptomele de dupa citostatice cu un joint. Pofta de mancare creste, senzatia de voma se duce. Va rog nu faceti confuzii intre drogurile tari si cele care contin THC!!!
    Si, va rog sa ma credeti stiu despre ce vorbesc. Refuzul de a legaliza aceasta planta (ca pana la urma este o planta, data de dumnezeu) va duce la consumul unor droguri mult mai nenorocite (alcool, aurolac).. Daca dvs. ati vazut o crima sau un accident provocat de consumul de THC, va rog sa imi aratati si mie.
  • 0 (0 voturi)    
    ipocrizia "ilegalitatii" (Joi, 26 octombrie 2006, 10:20)

    costin [anonim]

    macar or citi si curiosii ce vor sa incerce si poate inteleg mai bine ce incearca
    oricum, "ilegalitatea" unor droguri si "legalitatea" altora, e culmea ipocriziei si timpeniei.
    acuma e la moda sa incerci marihuana, extasy ... inainte nu aveam decit alcoolul ...
    si cred eu ca numarul de alcoolici e inca muuult mai mare decit cei dependenti de heroina, cocaina etc.

    oricum cine vrea sa incerce incearca orice, si totul depinde de cotextul in care i se invirte mintea.

    mi-a placut postul nr 18 - dependente - la urma urmei fiecare hotaraste cit de "sclav" vrea sa fie - atita vreme cit esti in stare sa decizi.

    ori, in continuare, traim intr-o lume in care se promoveaza ignoranta. "experimentele" au in continuare sensul de a fi la moda, si nu acela de a deveni mai constient de lume si de tine insuti.

    am fost bursier intr-o tara in vest ... si sincer situatia e la fel de nasoala. am incercat si eu de toate, dar cred ca cel mai evident motiv pentru care incerci si atit este sa-i vezi pe ceilalti ca-si traiesc viata intr-un univers limitat de chimia drogurilor care sunt la moda.
    marihuana in fiecare zi ... sigur, asa o fi, e mult mai inocenta ca drog fata de alcool, dar sa nu poti fi fericit, linistit etc fara o doza de canabis zilnic, e la fel de idiot. oricine poate ajunge in aceeasi stare de relaxare fara marihuana. organismul/psihicul nu are nevoie de marihuana cum nu are nevoie nici de alcool si nici de cafea.

    ce sa mai zic de extasy ... am fost la petreceri la care se inghite la greu ... ca asa e moda (vai ce cool) si de la o pastila ajungi la 10 si tot nu te mai simti la fel si tot mai vrei si sa fiu eu daca nu m-am speriat sa-mi vad colegii innebuniti sa mai gaseasca sa mai gaseasca ...

    concluzia e, orice incerci, sa incerci cu moderatie si cu cap.
    pentru prea multi, drogurile, de orice fel, devin periculoase atunci cind devin un substitut si o cirja pentru lipsa de incredere si toate tipurile de nesigurante emotionale.
  • 0 (0 voturi)    
    Documentatie (Joi, 26 octombrie 2006, 10:21)

    Towelie [anonim]

    Va recomand acest site pentru documentatie. http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol Aici sunt explciate toate efectele substantei acttive din Marijuana, Hasis.
    Tot nu am inteles cu ce este mai periculoasa Marijuana si Hasisul (care btw sunt acelasi lucru doar ca sunt preparate altfel), decat tutunul, alcoolul, lucruri care sunt privite normal in aceasta societate "defecta".
  • 0 (0 voturi)    
    Lasati subiectu-n pace! (Joi, 26 octombrie 2006, 10:21)

    Mirciulica [anonim]

    Nu mai scrieti frate despre chestiile astea. Nu mai invirtiti cu batu in gramada de cacat. Ca poate se sesizeaza militienii, zic uite dom-le baiatu ala de la postu 19, un cetatean onest, care ne plateste noua leafa, trebuie aparat de drogatii care baga iarba prin weekenduri la ei acasa si de pastilatii care rup boxele prin cluburi in loc sa mearga sa faca consumatie-n hipermarket sa prospere economia. Hush hush, despre chestiile astea nu trebuie sa se vorbeasca...
  • 0 (0 voturi)    
    Documentatie (Joi, 26 octombrie 2006, 10:24)

    Towelie [anonim]

    Va recomand acest site pentru documentatie. http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol Aici sunt explciate toate efectele substantei acttive din Marijuana, Hasis.
    Tot nu am inteles cu ce este mai periculoasa Marijuana si Hasisul (care btw sunt acelasi lucru doar ca sunt preparate altfel), decat tutunul, alcoolul, lucruri care sunt privite normal in aceasta societate "defecta".
  • 0 (0 voturi)    
    Legalize IT! (Joi, 26 octombrie 2006, 10:28)

    Towelie [anonim]

    Exista chiar si o petitie pentru legalizare http://www.petitiononline.com/weedro/petition-sign.html?
  • 0 (0 voturi)    
    ipocrizia "ilegalitatii" (Joi, 26 octombrie 2006, 10:35)

    costin [anonim]

    si intrucit a deveni dependent sau nu de un drog nu depinde de loc de cit de legal e ..... e culmea ipocriziei sa le imparti pe categorii. asa, o parte sunt droguri la lumina ... nicotina alcool cafea sunt droguri care se vind si dau dependenta si bani la buget, in timp ce marihuana, cocaina, extasy etc se vind si dau dependenta si o piata neagra infloritoare.

    este culmea sa-i spui unui tinar ca marihuana e rea, dar ca alcoolul nu. oricum o sa incerce din amindoua. si cum incercatul asta pe carari mai negre e mai periculos, de ce sa nu lasam ipocrizia odata si sa le scoatem pe toate la lumina? datele problemei nu se schimba cu nimic : toate drogurile ramin cu aceleasi riscuri, le poti trece frumos in prospect asa cum sunt si in acest articol. le poti scrie pe bannere - le dai la tv :)

    credeti ca or sa incerce mai multi heroina decit acum, cind acelasi fapt ramine, ca da dependenta de la prima doza?

    daca am lasa ipocrizia la o parte cred ca multi mai putini oameni ar deveni dependenti de droguri, de orice fel.
  • 0 (0 voturi)    
    Legalize IT! (Joi, 26 octombrie 2006, 10:38)

    Towelie [anonim]

    Exista chiar si o petitie pentru legalizare http://www.petitiononline.com/weedro/petition-sign.html?
  • 0 (0 voturi)    
    alo? wake up! (Joi, 26 octombrie 2006, 10:40)

    maria [anonim]

    wtf?
    fiecare e liber sa faca ce vrea cu viata lui. daca noi comentam si analizam aici credeti ca putem schimba stilul de viata al vreunui dependent?
    no way!!
    ca sa nu mai zic ca nush daca 1%din dependentii de diverse substante citesc articolele de pe hotnews!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Lamurire... (Joi, 26 octombrie 2006, 10:57)

    Towelie [anonim]

    In primul rand imi cer scuze ca am postat de 3 ori consecutiv.. din greseala!.
    In al 2-lea rand tin sa va reamintesc ca Marijuana si Hasisul NU PROVOACA DEPENDENTA!. Fumez de mai bine de 2 ani, dar nu fumez 1/zi. Fumez cand este ocazia, nu vand din casa samd. pentru a-mi lua doza.... Daca provoaca vreun fel de dependenta, aceea este psihica si in nici un caz fizica!!!! Este o mare diferenta.
    Ok, nu se legalizeaza, atunci de ce nu interziceti fratilor si alcoolul ca multe crime si nenorociri in tara asta se intampla din acuza consumului de alcool. Si daca tot am ajuns aici, de ce nu se interzice si aerul, ca este un viciu, nu o necesitate (dupa mintea unora)... Sincer, in loc sa ii injurati pe cei care cad in patima drogurilor tari, ar trebui sa ii compatimiti, pentru ca oricui i se poate intampla.
    Nu vreau legalizarea pentru ca sa pot sa ma rup in fiecare zi pe bani putini (desi si asta suna bine), dar vreau pentru ca din ce in ce mai multi isi strica viata intrand in puscarie pentru cantitati infime de marijuana......
  • 0 (0 voturi)    
    e romania frate...... (Joi, 26 octombrie 2006, 11:05)

    black [anonim]

    un articol foarte bun ....nimic de zis .......dar mai departe de a pune la cunostinta cititorul ,la noi nu se intampla nimc....se intampla asta de fiecare data in orice domeniu ...dam de stire ca e ceva ce se petrece in romania dar nimeni nu i-a o atitudine in aceasta privinta.
    -si inca ceva ...e libera alegere sa faca ce vor cu viata ,dar cand multi se duc si de fiecare data cand vezi fete triste ,dar si vesele ca si-au luat azi doza te intrebi daca e bine sa-l lasi asa ......sau sa existe un sistem competent unde sa li se arate ca viata lor e distrusa de droguri........
    dar e romania ...probabil ca ne vom confrunta ca aceste imagini si scene de viata triste inca 10 ani de acum incolo....
  • 0 (0 voturi)    
    alo? wake up! (Joi, 26 octombrie 2006, 12:20)

    maria [anonim]

    wtf?
    fiecare e liber sa faca ce vrea cu viata lui. daca noi comentam si analizam aici credeti ca putem schimba stilul de viata al vreunui dependent?
    no way!!
    ca sa nu mai zic ca nush daca 1%din dependentii de diverse substante citesc articolele de pe hotnews!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Abureli (Joi, 26 octombrie 2006, 13:34)

    Zik [anonim]

    hahahaha....eu cred ca jumatate din articol este scris din povestiri....sau din "experientele" personale pt ca ma mira accesul...destul de usor "la dealeri"! Oricum....se vede fff clar din limbajul autorului ca "e pe ele "....dar totusi are destule hibe in materie de informatii! iar problema efectelor negative ale ierbii si hashului ....in comparatie cu alcoolul....! puneti un om 12 luni sa bea in fiecare zi....si unu care fumeaza tot 12 luni! care o fi mai ok dupa aceasta perioada?
  • 0 (0 voturi)    
    live... (Joi, 26 octombrie 2006, 13:44)

    Floriss [anonim]

    Fiecare e liber sa moara sau sa traiasca,fiecare isi alege viitorul...Mi a placut, TherVali....
  • 0 (0 voturi)    
    a friend with weed it's a friend indeed (Joi, 26 octombrie 2006, 16:11)

    Ali [anonim]

    Investigatie jurnalistica. Articol documentat si informatii corecte. Bravo pentru alegerea surselor. Chiar sper sa aiba un rol de informare corecta acest material, sa fie chiar educativ.
    Reprezinta in acelasi timp o alternativa la dezinformarea care se face in legatura cu acest subiect la TV, in special la stirile senzationale cu elevi ''traficanti de iarba'', care creste de altfel pe marginea drumului si care este droguri periculoase...
  • 0 (0 voturi)    
    privire de ansamblu defecta (Joi, 26 octombrie 2006, 16:24)

    dumdum [anonim]

    In primul rand, articolul nu face decat sa scoata sa suprafata faptul ca se vinde, se gaseste si daca vrei poti. Stiam asta. O "echipa" tanara care consuma/ a consumat la un moment dat / lucreaza pe principiul "know people who know people" au facut rost rapid de numere de "dealeri", pe care nu-i gasesti pur si simplu. Stii de mult ca ei sunt acolo si asta fac. Nu gasesc "piece-ul" deloc revelator. Cu exceptia relatarilor documentate "de specialitate", referitoare la simptome sau denumirile substantelor in sine.
    Cine nu stia ca dependentii de heroina sau cocaina isi vand din casa, ca devin "neoameni", ca droguri de acest gen afecteaza sever activitatea cerebrala etc? Sau ca multi dintrei ei fac multiple incercari si tot nu reusesc sa renunte? Daca eu fumez de 5 ani si cand ma trezesc in secunda 2 am tigara in gura? E atat de simplu sa evaluezi situatia. Cat priveste "poti sa alegi", poti la inceput sa alegi, cand te injectezi prima data cu toate ca nu ti-o cere psihicul. Dupa aceea, aleg altii pentru tine, poate familia care te interneaza la detox (unde?) in camasa de forta.

    In al doilea rand, referitor la legalizarea drogurilor usoare. Mi se pare ca va pripiti si multi dintre voi, care poate consumati, sunteti entuziasti si inteleg de ce, insa nu priviti la the bigger picture: drogul lasat la liber se raspandeste repede iar pe piata neagra vor exista in mereu oameni care sa-ti vanda heroina sau cocaina sau ce vrei, in caz ca vrei mai mult. Vreau sa punctez aici ca omul este slab, iar sub influenta, vrea mai mult. Nu-i vorba de pericolul reprezentat de iarba, ala este nul. e vorba de " in ce te lansezi cand nu-ti mai ajunge iarba"!
    Voi cand vorbiti de legalizare va bazati pe capacitatea omului de a rationa si de a alege, de a nu fi tentat. E total gresit!
    Subscriu la legalizarea H si Maria Ioana, insa trebuie privite lucrurile din toate perspectivele si analizate riscurile, mi se pare mie destul de mari.
    Va salut!
  • 0 (0 voturi)    
    alo! nea catelu!!!! (Joi, 26 octombrie 2006, 18:13)

    Richard.D.James [anonim]

    ...inca odata ti-a facut public punctul de vedere sau ochiul de punct...intrebare:
    -De ce crezi tu ca hassisul este atat de daunator?!?!l-ai incercat vreodata???
    -Cu cate sticle de alcool iti omori ficatul in fiecare zi de la 8-21:00????? de ce sa-mi zica un mosneag cu idei preconcepute si deviate ce sa fac. unde sa fac, cum sa fac, de ce sa nu fac, cand sa fac, dar nicicum..
    De ce nu poti crede ca sunt oameni cu care bei, iar pe la 17:00 ii vezi la proTV spirtecati, calcati de masina, de tramvai, taiati...samd. Eu ii vad si ma doare stomacul de-mi vine pe gat sa borasc pe fata ta cu tot alcoolul prost baut de mine...nu vreau sa vreun deputat, senator (gaozari), ministru, primar s.a, sa-mi spune mie ca nu e ibne ceea ce fac...daca nu era bine ceea ce facem, de unde dracului mai invatam eu sa lucrez cu unele programe (intru intr-o alta sfera "Politica").....
    Vai!!!! astai s-a prins un drogat care avea asupa sa 3 grame de hasis....dar cand il vedem pe politistul beat pe strada, cazut si neajutorat...nu mai zicem nimic.....
    nu vrea sa mi se spuna ca am ajuns la o democratie demna de privit cu curul gol....
    NU VREAU SA-MI SPUI TU SAU ALTII CA TINE CE POT SA "VREAU" SI SA "ESTE"...
    NU VREAU SA TE UITI LA MINE SI SA-MI SPUI CA NU ESTE BINE....DAR MAI BINE ESTE SA VINA MULTI PELERINI...SA IMPUTA BUCURESTIUL DEJA IMPUTIT.....SI SA MULTUMIM BISERICA....DEJA VA INTINDETI PREA MULT..
    DACA INTERZICETI SI CONCERTELE ROCK....E DE RAU (PT VOI)
    ROCKER=PERSOANA CARE CONTRAR INVATATURILOR SI A CRESTERII, ASCULTA SI CHIAR SE DELECTEAZA DIN MUZIK INFERNALA "CARE ESTE" ROCK-UL....FORMATII PRECUM METALLICA. IRON MAIDEN, SABBATH...NU MAI SUNT AGREATE DE PREOTII AFEMEIATI SI MANELISTI DIN PARLAMENTUL ROMANIEIENU VE ATINGETI DE ELE...

    VREAU SA DECI CE VREU SA ASCULT, SA MANANC, SA foot, SA VAD, SA AUD, SA MIROS, SA TRAG...SAMD!

    DU-TE LA MORMINTUL TATALUI TAU SI SPUNE-I CA L-AI DEZAMAGIT!!!! PORC WANNA BE "Comunist"
  • 0 (0 voturi)    
    a friend with weed it's a friend indeed (Joi, 26 octombrie 2006, 20:52)

    Ali [anonim]

    Investigatie jurnalistica. Articol documentat si informatii corecte. Bravo pentru alegerea surselor. Chiar sper sa aiba un rol de informare corecta acest material, sa fie chiar educativ.
    Reprezinta in acelasi timp o alternativa la dezinformarea care se face in legatura cu acest subiect la TV, in special la stirile senzationale cu elevi ''traficanti de iarba'', care creste de altfel pe marginea drumului si care este droguri periculoase...
  • 0 (0 voturi)    
    privire de ansamblu defecta (Joi, 26 octombrie 2006, 22:41)

    dumdum [anonim]

    In primul rand, articolul nu face decat sa scoata sa suprafata faptul ca se vinde, se gaseste si daca vrei poti. Stiam asta. O "echipa" tanara care consuma/ a consumat la un moment dat / lucreaza pe principiul "know people who know people" au facut rost rapid de numere de "dealeri", pe care nu-i gasesti pur si simplu. Stii de mult ca ei sunt acolo si asta fac. Nu gasesc "piece-ul" deloc revelator. Cu exceptia relatarilor documentate "de specialitate", referitoare la simptome sau denumirile substantelor in sine.
    Cine nu stia ca dependentii de heroina sau cocaina isi vand din casa, ca devin "neoameni", ca droguri de acest gen afecteaza sever activitatea cerebrala etc? Sau ca multi dintrei ei fac multiple incercari si tot nu reusesc sa renunte? Daca eu fumez de 5 ani si cand ma trezesc in secunda 2 am tigara in gura? E atat de simplu sa evaluezi situatia. Cat priveste "poti sa alegi", poti la inceput sa alegi, cand te injectezi prima data cu toate ca nu ti-o cere psihicul. Dupa aceea, aleg altii pentru tine, poate familia care te interneaza la detox (unde?) in camasa de forta.

    In al doilea rand, referitor la legalizarea drogurilor usoare. Mi se pare ca va pripiti si multi dintre voi, care poate consumati, sunteti entuziasti si inteleg de ce, insa nu priviti la the bigger picture: drogul lasat la liber se raspandeste repede iar pe piata neagra vor exista in mereu oameni care sa-ti vanda heroina sau cocaina sau ce vrei, in caz ca vrei mai mult. Vreau sa punctez aici ca omul este slab, iar sub influenta, vrea mai mult. Nu-i vorba de pericolul reprezentat de iarba, ala este nul. e vorba de " in ce te lansezi cand nu-ti mai ajunge iarba"!
    Voi cand vorbiti de legalizare va bazati pe capacitatea omului de a rationa si de a alege, de a nu fi tentat. E total gresit!
    Subscriu la legalizarea H si Maria Ioana, insa trebuie privite lucrurile din toate perspectivele si analizate riscurile, mi se pare mie destul de mari.
    Va salut!
  • 0 (0 voturi)    
    articol droguri (Vineri, 27 octombrie 2006, 16:38)

    gagu [anonim]

    1.Articolul e OK, inteleg teama reportelor plecati in misiune, nu e nimic deplasat in asta. Probabil ca asa s-ar simti si cei din Ferentari daca ar pica intr-o aula in mijlocul unei conferinte. 2.Cred nu e prea greu sa faci rost de niste adrese de dealeri, oricine ai fi.
    3. Articolu nu e un refendum ptr. liberalizarea consumului de droguri, dar inteleg ca drogatii au incercat si ei. De fapt, minoritatile incearca tot timpul.
    4.Nu va amagiti, drogurile duc la boala (fizica, psihica sau sufleteasca), urmate de moarte. TOTUL E O CHESTIUNE DE TIMP.
    5.Drogatii pot fi vinovati atunci cand isi fac rau singuri, si atunci sunt de compatimit. Ei sunt F. VINOVATI atunci cand le fac rau si altora. Orice vina se plateste, dar pretul este mult mai mare in al doilea caz.
    6. Atat.
  • 0 (0 voturi)    
    Legalizarea drogurilor (Vineri, 27 octombrie 2006, 17:19)

    Printesa Adormita [anonim]

    Nu e nici un secret ca se vand droguri de toate tipurile. Nu numai in Romania, ci si peste tot in lume. Eu personal sunt pentru legalizarea drogurilor dupa modelul Olandei. Ca vorba vine, fructul interzis e dorit de oricine... Si pana la urma e vorba de liberul albitru, eu pot sa hotarasc, daca imi fac mie insami rau sau bine. Daca vreau, iau droguri, daca nu, nu. Pana la 18 educatie si interdictie, dupa aia...
    Legal sau ilegal, drogurile tot se consuma... Si cand se consuma ilegal, e mai grav.
  • 0 (0 voturi)    
    va doresc cele bune (Vineri, 27 octombrie 2006, 18:26)

    daniel [anonim]

    Sestov taia nodul gordian intrebat fiind daca oamenii se trag din maimuta sau sunt creati de Dumnezeu, spunand aproximativ asa: "Cred ca cei care cred ca sunt fii ai lui Dumnezeu, sunt intr-adevar fiii Lui si se comporta ca atare, iar cei care cred ca se trag din maimuta, probabil ca au dreptate.".

    Cultura de revista - asta se numeste ceea ce spun majoritatea post-urilor. "Eu cred ca", "eu gandesc ca", "parerea mea e" - sunt niste ineptii daca nu au argumente solide. Vorbeste prin unii (naivii sunt extrem de periculosi) un mod de gandire general impus de vremuri, curg prin ei pareri de revista. Chiar daca o constientizeaza, n-are a face cata vreme e sigur ca au dreptate.

    Auzi argumente: ai incercat vreodata cutare drog sa poti zice ca e rau? Sau: nici-un consumator de droguri nu trebuie sa intre la inchisoare pana nu bagam toti criminalii mai intai. Sau: anumite droguri iti fac chiar bine, sunt sanatoase. Si mai ales: poti sa incerci, te poti lasa oricand, nu faci rau nimanui.

    Deci se vor drepturi fara responsabilitate. Lumina fara intuneric. Nu: fac ce vreau, ci: oricand, oriunde, oricum, fac doar ce vreau eu. Totul e permis, ce ma'sa, altfel mi se incalca drepturile.

    Am mai auzit prostii din astea de-a lungul timpului. Daca cineva isi imagineaza ca "parerea mea" e originala (demonstratia perfecta ca i-ar apartine lui personal) se insala: e fumata de mult. Imbraca doar o noua forma. Si toate cele de mai sus nu rezista in fata bunului simt si au fost de mult demontate de oameni mai destepti decat noi. Dar presupun ca nu intereseaza pe nimeni asta.

    As dori unora sa ajunga sa traiasca intr-o tara exact asa cum si-o doresc. Mi-e teama insa ca ar suna a blestem.
  • 0 (0 voturi)    
    asta e viatza mai bine traieste-o decat sa te chinui sa o schimbi (Marţi, 21 noiembrie 2006, 2:25)

    d.a.n [anonim]

    cred k ai tras si u de ti-ai rupt creierii si cunosti senzatiile...oricum fiecare traieste cum vrea cum stie si cum poate mai bine .cat despre articol ..e bun...dak tot te ocupi de astea poate imi gasesti si mie clientzi la marfa..;)..:)))
  • 0 (0 voturi)    
    gandeste de 2x inainte sa afirmi ceva... (Joi, 14 decembrie 2006, 21:37)

    NoSleep [anonim]

    nu e kiar asa Printeso Adormita ..."Legal sau ilegal, drogurile tot se consuma... Si cand se consuma ilegal, e mai grav." e mult mai grav atunci cand se consuma LEGAL. probabil te'ntrebi de ce. Tu ca mama fiind, cum te'ai simti k copilul tau (major) sa se drogheze, iar legea sa accepte asta ?
  • 0 (0 voturi)    
    si nu ma refer la iarba sau H (Joi, 14 decembrie 2006, 23:14)

    NoSleep [anonim]

    pt k nu strica uneori sa te relaxezi tragand un cui pe nas...si sincer eu l'as lasa pe fimiu sa incerce, fara insa a'si forma un obicei din asta...

    problema grava e atunci cand sunt implicate droguri de risc...adica alea kr iti phot viata k sa vorbim deskis...astea kiar ar fi interzise, pt k fie vb acuma intre noi, om avea noi putere de decizie asupra viitorului nostru cum se zice, dar unii sunt mai inconstienti si iau unele decizii pe kr le regreta mai apoi...si pt asta ar trebui sa existe o lege kr sa impiedice astfel de decizii pripite.....
  • 0 (0 voturi)    
    si nu ma refer la iarba sau H (Joi, 14 decembrie 2006, 23:16)

    NoSleep [anonim]

    pt k nu strica uneori sa te relaxezi tragand un cui pe nas...si sincer eu l'as lasa pe fimiu sa incerce, fara insa a'si forma un obicei din asta...

    problema grava e atunci cand sunt implicate droguri de risc...adica alea kr iti phot viata k sa vorbim deskis...astea kiar ar fi interzise, pt k fie vb acuma intre noi, om avea noi putere de decizie asupra viitorului nostru cum se zice, dar unii sunt mai inconstienti si iau unele decizii pe kr le regreta mai apoi...si pt asta ar trebui sa existe o lege kr sa impiedice astfel de decizii pripite.....
  • 0 (0 voturi)    
    :: PAREREA MEA DROGURI :: (Joi, 1 martie 2007, 21:38)

    MIKI SURPRIZA [anonim]

    DOMNILOR SI DOAMNELOR NU VA MAI CERTATI DEGEABA, DROGURILE AU EXISTAT SI VOR EXISTA INTOTDEAUNA POBLEMA ESTE LEGALITATEA SAU ILEGALITATEA LOR. INTREBARE ? DE INLOCUITORI DE DROGURI USUARE CA DE EX. : MARIJUANA SAU HASIS ATI AUZIT ? SINT DE ACORD CA EFECTELE NU SINT CHIAR CA IN CAZUL M.J. DAR SINT ACCEPTABILE CA GUST EFECT SAU PRET : ELE SE NUMESC SALVIA DIVINORUM, KRATOM, KANNA ETC. PT. CEI INTERESATI VOI REVENII CU DETALII SI PROBABIL CU UN MAGAZIN VIRTUAL PE NET AICI IN ROMANIA DE UNDE POT FII CUMPARATE. IAR CA SURPRIZA SA FIE MAXIMA ::: SINT PERFECT LEGALE::!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!VOI REVENII CU INFORMATII - O SEARA BUNA LA TOTI ./ P.S. ASTEPT SUGESTIILE D-VOASTRA./
  • 0 (0 voturi)    
    De ce sa ne fie frica..... (Luni, 5 martie 2007, 13:49)

    Upstream Kill [anonim]

    Haideti sa va explic ceva...haideti sa va explic motivul pt care toata lumea se albeste la fata cand aude de droguri.... din cauza unora ca voi.. din cauza ca unii.. fara a se documenta destul cand aud de droguri se gandesc la seringa.. la vene... si impicit la overdose.... ei bine nu intotdeauna asta este adevarat. Intradevar tot drog este. Dar haideti sa ne mai gandim ce droguri mai exista... si haideti sa incepem cu cele usoare cum ar fii marijuana polenul si hasisul... care in mare parte sunt acelasi lucru numai ca difera modul de preparare... marijuana reprezinta mugurii plantei de cannabis....iar hasisul se prepara prin presarea polenului cules de pe planta de cannabis... resut drogurilor reprezinta chimie pura...(exceptie facand ciupercile si alte cateva droguri). Este absolut normal ca restul drogurilor sa fie nocive... dar daca stam sa ne gandim.. aerul pe care il respiram cat de nociv este....sucul pe care il bem....berea care inainte sa ajunga la noi in fata trece prin numeroase procese de filtrare ca sa se scape de soarecii morti.
    Motivul pt care sunteti atat de pusi contra.. si nu vreti sa incercati este ca va este frica sa incercati... pt ca va este frica ca o sa va palca si o sa va dati seama ca v-ati inselat tot aceste timp.

    Peace....
  • 0 (0 voturi)    
    salutare (Duminică, 18 martie 2007, 12:58)

    M&H [anonim]

    Salut, mai sunt plante ce contin THC la noi in tara(nu marijuana)in rest....free world!!
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Joi, 1 noiembrie 2007, 16:53)

    CPr_ [anonim]

    mi s pare o idioteni sa nu se legalizeze utilizarea si comercializarea drogurilor ushoare in romania !sunt cu mult mai putin periculoase decat tutunul si alcoolul.
    Numai mentalitati inchise si numai idioti in tara asta!
  • 0 (0 voturi)    
    mda.. (Luni, 9 februarie 2009, 3:12)

    dirty she [anonim]

    daca vrei ca totul sa iasa pe cat de perfect posibil cand creezi de ex un astfel de articol treb in primul rand sa nu vorbesti fara sa stii,in sensul de consum ma refer.lumineaza-ne si pe noi daca ai consumat ca sa nu te mai judecam,iar daca nu taci din gura si nu iti mai da cu parerea,ca oricate documentare ai vedea si oricate ziare/carti/enciclopedii ai citi etc,nu o sa ai habar de viata si cursul drogurilor niciodata[pana nu simti pe pielea ta,sau poate nici atunci]
    am vazut mai jos ca zicea cineva ceva de genu` ca droguri au fost si o sa tot fie mereu...si ca problema e cu legalitatea...bai nu e chiar asa,drogurile nu au existat cu adevarat dintotdeauna,au existat doar niste...sa zic asa iluzii,acum da exista intradevar si vor exista de acum incolo pt totdeauna zic eu,oricate razboaie/revolutii s-ar isca pe tema asta.si faza cu laglitatea...zic eu ca nu este o problema,si nu cred ca mai trebuie sa comentez ceva legat de asta,daca exista o adevarata problema cu legalitatea nu mai existau nici droguri,dar mereu o sa apara altii si altii si altele si tot asa+de asta nu uitati ca de fapt cei mai mari sefi sunt chiar gaborii aia care cica se lupta ei cu piata narco si fac atatea sacrficii[ce zici,un articol despre asta nu faci?]
  • 0 (0 voturi)    
    sal (Luni, 1 iunie 2009, 19:10)

    nu conteaza [anonim]

    Marijuana, medicament-minune împotriva bacteriilor

    Subiecte: Marijuana, THC, York Times, Cannabis Sativa, Giovanni Appendio Stupefiantul s-ar putea dovedi eficient acolo unde antibioticele dau greş, spun oamenii de ştiinţă.



    Marijuana ar putea fi un medicament-minune, cred cercetătorii italieni şi britanici, după ce au constatat că principalul ingredient activ al stupefiantului acţionează ca un agent antibacterian. După cum notează „New York Times“, Tetrahidrocanabinolul (THC) este eficient mai ales împotriva tulpinelor microbiene care au căpătat deja rezistenţă în faţa antibioticelor.

    Proprietăţile antibacteriene ale plantei Cannabis Sativa, din care este obţinută marijuana, sunt cunoscute de câteva secole. Încă din anii ’50 leacuri pe bază de marijuana au fost testate împotriva unor infecţii, precum cele de piele, însă oamenii de ştiinţă nu cunoşteau prea bine la acea vreme structura stupefiantului.

    Nu numai THC, ci şi alte patru componente similare ale marijuanei pot ucide bacterii rezistente la diverse tratamente, a subliniat Giovanni Appendio, de la Universitatea Piedmont, care a adăugat că modul în care acestea funcţionează nu este încă pe deplin înţeles. ce rau face nu a murit nimeni d la ele
  • 0 (0 voturi)    
    Salut !!! (Miercuri, 3 iunie 2009, 20:20)

    Dragos [anonim]

    Omule, vreau te rog sa-l contactez pe Sasa ala daca e rastafarian adevarat si are marfa buna, incerc de mult sa intru in meditatie precum incasii:D. Pe bune !!!

    And remeber : "Alcohol make you drunk man, it wont make you meditate, herb make you meditate" Bob Marley
  • 0 (0 voturi)    
    uitete-n jur (Duminică, 25 octombrie 2009, 15:00)

    Paklici [anonim]

    u zici de toate astea.. k bagau aia in ei de erau dependenti.. dar uitete la tara asta de kkt... k dak nu iei oleaq de coca cva.... esti la pamant cu moralul.. ai observat k in orice camin de studenti se vand pe zi Kg de iarba sau alte droguri?? de ce crezi k toti utilizeaza?? astept un raspuns.. in rest... foarte bun reportajul :> dak ati putea face ceva pentru tara asta.... cereti parerea publicului...
  • 0 (0 voturi)    
    ai gresit (Miercuri, 1 septembrie 2010, 1:49)

    angi [anonim]

    Hasisul si marijuana
    Hasisul si marijuana se fumeaza in forma pura sau in amestec cu tutun. Inhalate profund cu fumul, substantele active sunt absorbite de organism prin capilarele pulmonare.

    Efectul se instaleaza dupa circa 10-20 de minute dupa inceperea fumatului. In cazul consumului de fursecuri cu hasis, ceai sau produse de confetarie cu continut de hasis, efectul se instaleaza mai tarziu (dupa 1 - 2 ore).

    daca e iarba buna te sparge din prime 3 fumuri nu dupa 10-20 min:))
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebari, sfaturi, si altele pt cine are "urechi" (Sâmbătă, 15 decembrie 2018, 19:16)

    Victor [anonim]

    1. Este adevarat ca se si prizeaza? Am o exeperienta cam ciudata in ultima vreme cu ceea ce ar trebui sa fie cocaina. In ziua de azi, nu prea mai imi vine sa ma duc la spital si risc zicand ca am si eu ceva de testat. Lucrez foarte mult si, uneori, este singurul mod de a sta treaz. In fine in ultima vreme, am prizat, ceea ce spun eu ca este foarte mult, cantitativ, cel putin pentru mine: in jur de 5 grame pe saptamana. Bineinteles ca ma asteptam sa "platesc" cumva dar nu asa: practic starea mea generala, in timp ce sunt sub influenta si dupa, nu seamana deloc cu ceea ce imi amintesc cu greu de acum 10 ani, cand am avut ocazia sa consum ceva de calitate extraordinara direct din Venezuela, ci mai degraba, simtomele semana cu ce am citit la doar heroina si la metadona. Mentionez ca este clar ca ceva nu este in regula pentru ca ustura destul de rau la prizare. FYI: Nu am incercat heroina si nici nu am de gand, mai ales dupa ce mi s-a intmplat acum! (Detalii mai jos) Culoare - alba -alba nimic galbui sau rosiatic. Partea proasta este ca, acum, nu prea mai dorm (3-6h la doua zile si doua nopti), am preluat obiceiul de a consuma desi, ani de zile nu am avut o problema cu abstinenta (dupa experienta din tinerete, cand am invatat si testat, acum, la 40 de ani, sa zicem ca faceam exces de doua - trei ori pe an iar, o medie totala, cu iarba, hasis, ecstasy, cocaina, moderat, - maxim de 6 ori pe an.
    2. Este rezonabil? - - maxim de 6 ori pe an. (adica azi un joint cu prietenii sau cu sotia, peste doua - trei luni, doua-trei linii de cocaina (300mg), iar din, cand in cand, o seara cu doua-trei pastile si o companie pe lungimea mea de unda. Imi place si stiu sa cunsum starea insa, in acelasi timp, pot iesii instantaneu din stare si sa ma comport perfect normal, de aceea, eu le dau celorlalti dozaje; adica totata lumea imi da mie ce are iar eu decid cand si cat sa mai ia fiecare. Suntem prieteni cu toti de 20-35 de ani, asa ca le cunosc metabolismul si excesele... Cu toate astea am


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by