La prima participare la Salone del Gusto, romanii au cucerit Italia.

Organizat de Slow Food si primaria din Torino, Salone del Gusto este locul de intalnire intre producatori si consumatori, dar si un imbietor pretext pentru ca oamenii sa renunte la fast-food. La targ expun 600 de producatori din 80 de tari, iar afluxul de vizitatori este impresionant, depasind 150.000 de persoane din Italia sau din alte tari.

Vizitatorii pot degusta mii de produse traditionale, fabricate fara conservanti, fiecare cu un gust unic. Branzeturi fine din Franta si Italia, vinuri renumite si paste italiene, specialitati africane, mezeluri mangalica unguresti, specialitati de bere bruna din Germania, cafea aromata din America de Sud si, de ce nu, branza de burduf din Romania.

Inclusa de Slow Food in programul „Gardienii gustului”, destinat salvarii specialitatilor traditionale pe cale de disparitie, branza de burduf din zona Moeciu a fost adusa la Salone del Gusto de o familie din satul Fundata. Branza lor cu gust intepator, invelita in coaja de brad, a devenit o adevarata vedeta printre cunoscatori.

Burduf pentru Australia

Ca sa ajunga la Torino, familia Istrate si-a lasat cu greu gospodaria si oile in grija altora. „Avem 600 de oi. Trebuie mulse in fiecare dimineata, la ora 4.00, iar apoi inca de trei ori in aceeasi zi”, spune Ioan Istrate. Au inceput acum 12 ani, cu 30 de oi, si s-au dezvoltat fara ajutor din partea statului.

Nici azi nu si-au recuperat sumele investite, dar pentru ei mai important e sa iasa branza buna. O vand in piata mare din Brasov sau la targurile organizate.

La Salone del Gusto nu mai prididesc cu taiatul branzei, caci la standul lor se strang ciorchine degustatorii. In numai doua zile au vandut 150 din cele 200 de kilograme de branza cu care au venit. Au fost contactati de mai multe companii din Italia, SUA si chiar de o firma australiana.

Integral in EVZ