Anual, 150 000 de oameni mor din cauza poluarii

Incalzirea climei costa 5 500 de miliarde euro

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Luni, 30 octombrie 2006, 0:00






Documente:
Efectele incalzirii globale asupra sanatatii
(30.10.2006) PDF

Un studiu prezentat de saptamanalul britanic „The Observer” sustine ca politicile de lupta impotriva schimbarilor de clima ne vor costa peste 5000 de miliarde de euro. Daca omenirea nu va plati acest pret, 200 de milioane de oameni vor fi obligati sa migreze din cauza naturii neprielnice.

Cercetarea legata de costurile si efectele incalzirii a fost coordonata de Sir Nicholas Stern, fost vicepresedinte al Bancii Mondiale. Raportul cuprinde peste 700 de pagini si arata ca o schimbare de atitudine in legatura cu protectia mediului este mai mult decat necesara.

1% din PIB-ul planetar pentru combaterea poluarii

Un avertisment pe care studiul lui Nicholas Stern il aduce se leaga de necesitatea semnarii urgente a unui nou protocol cu privire la reducerea emisiilor de gaze poluante, si nu in 2010- 2011 asa cum se planuieste, ci chiar in 2007.

De asemenea, economistul spune ca 1% din PIB-ul planetei (275 miliarde de euro) ar trebui sa fie folosit pentru a combate problema poluarii.

Altfel, costurile pagubelor se vor multiplica de la cinci pana la doua zeci de ori. Stern mai spune ca lipsa de control al modificarii climatice va face ca 200 de milioane de oameni sa fie obligati sa isi paraseasca tarile in care traiesc.

Problema americana, nerezolvata la Kyoto

Intr-un briefing privat, tinut in urma cu cateva zile in Mexic de reprezentantii a 20 dintre dintre statele care polueaza cel mai mult planeta, Nicholas Stern a reamint Statelor Unite ca trebui sa-si schimbe opinia in ceea ce priveste poluarea si sa participle alaturi de celelate natiuni la politicile de combatere a schimbarilor de mediu.

Reamintim ca SUA este responsabila cu circa o treime din totalul emisiilor de gaze de sera si ca a refuzat sa semneaze protocolul de la Kyoto, cu privire la reducerea emisiilor de gaze poluante.

Intelegerea de la Kyoto este un acord privind mediul, negociat in urma cu 9 ani de 160 de state ale lumii. Pentru ca protocolul sa intre in vigoare era nevoie de ratificarea lui de catre cel putin 55 de tari, care produc impreuna un procent de 55% din emisiile globale de dioxid de carbon.

Aceste conditii s-au indeplinit abia in 2004, odata cu ratificarea Rusiei. Printre semnatarii Protocolului de la Kyoto se afla si Romania, alaturi de Bulgaria si Republica Modova. Insa, marele absent al intelegerii este SUA, responsabil pentru un procent de 30% din emisiile globale de dioxid de carbon.

Poluarea face 5 milioane victime, anual


Un raport al Organizatiei Mondiale a Sanatatii, realizat in urma cu patru ani, arata ca schimbarile climaterice au ca rezultat moartea anuala a peste 150.000 de persoane si imbolnavirea a cel putin 5 milioane de oameni.

Cercetatorii de la Universitatea Wisconsin-Madison impreuna cu cei ai Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS) au descoperit ca fluctuatiile de temperatura influenteaza sanatatea oamenilor in mai multe feluri, cum ar fi raspandirea bolilor infectioase si declasarea de valuri de caldura si inundatii, medii propice pentru aparitia bolilor.

Ironia sortii face ca tocmai popoarele care contribuie cel mai putin la poluare sa aiba cel mai mult de suferit din cauza ei. Este vorba in special despre statele africane, dar si altele care nu sunt foarte dezvoltate industrial.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


154 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    automobilul criminal (Luni, 30 octombrie 2006, 17:54)

    arnold [anonim]

    Statul american California a anuntat in luna septembrie 2006 ca da in judecata marii producatori de automobile pentru rolul lor in accelerarea incalzirii globale. Partea reclamanta spune ca resursele Californiei, infrastructura si sanatatea mediului inconjurator au fost deteriorate din cauza incalzirii globale constante.

    Vinovate sunt considerate milioanele de vehicule care emit dioxid de carbon si alte gaze generatoare ale efectului de sera. De aceea, statul California vrea sa obtina milioane de dolari drept compensatie de la firmele constructoare de automobile. Pe lista paratilor sunt primele sase companii din industria auto: General Motors, Toyota, Ford, Chrysler, Honda si Nissan.

    Guvernatorul (R) Arnold Schwarzenneger a mers impotriva liniei de politica a presedintelui George Bush, admitand ca e necesara stabilirea unei rate de reducere a emisiilor de carbon cu 25 la suta in urmatorii 15 ani.

    SUA si Australia nu au ratificat Protocolul de la Kyoto care, dupa ce a fost ratificat de 55 tari (intre care si Rusia!) a intrat in vigoare la 16 febr.2005. Protocolul prevede reducerea emisiilor pana in 2008-2012 in medie cu 5% fata de nivelul din 1990. George Bush a hotarat in 2001 retragerea SUA din Protocol, declarand ca implementarea lui "would damage the US economy". Cele mai mari emisii de CO2 in atmosfera provin, in ordine, din: SUA, UE25, China, Rusia, Japonia, India.
  • 0 (0 voturi)    
    Hear ye, hear ye! (Marţi, 31 octombrie 2006, 10:33)

    LauraC [anonim]

    Planeta asta mai are de trait vreo 5000 de ani... Cand ne vom da seama ce am facut, va fi prea tarziu... Deocamdata banii si nevoia de putere orbesc la extrem...
  • 0 (0 voturi)    
    avionul criminal (Marţi, 31 octombrie 2006, 17:10)

    CristiJ [anonim]

    Pentru a compensa poluarea facuta de un avion ce zboara de la Londra la Madrid, fiecare pasager ar trebui sa planteze sapte copaci............................................
  • 0 (0 voturi)    
    S.O.S - BUCURESTI (Marţi, 31 octombrie 2006, 22:06)

    Asociatia ECO-EUROPA [anonim]

    Asociatia ECO-EUROPA
    Str Soimari, nr 11, sector 3, Bucuresti
    Tel : (+40)745.099.891
    Email : eco_club@representative.com
    Asociatia ECO-EUROPA atrage atentia si solicita dezbatere publica asupra fenomenului de poluare (intoxicare) excesiva produs de traficul auto suprasaturat si “scapat de sub control” din Bucuresti. Atentie - Anual se adauga in Bucuersti aproximativ 130 - 150.000 de noi automobile in Bucuresti pe aceiasi infrastructura proiectata acum 20 de ani pentru un nr de maxim 200.000 de automobile. Bucurestiul a devenit capitala fumului, nervilor (din cauza uriaselor ambuteiaje din intersectii), capitala zgomotului si vibratiilor (uzura parcului auto din Bucuresti depaseste 7 ani,), capitala supraaglomerarii si lipsei de spatiu (confortul - toate trotuarele marilor bulevarde din Bucuresti sint ocupate de automobile stationate sau parcate), capitala benzinarilor auto (intalnim “aroma” combustibililor auto in medie la fiecare 300 m in Bucuresti), capitala garajelor auto betonate pe spatiul verde din spatele blocurilor de locuinte (avem cam peste 100.00 de astfel de garaje neautorizate care ocupa peste 1.000.000 mp in Bucresti)...Toate acestea pe fondul reducerii drastice (peste 2/3) a zonelor verzi din Bucuresti (in 1989 aveam 37 milioane mp de spatiu verde si acum mai avem sub 13 milioane mp)- Cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1990 aveam 136.000 auto inregistrate pe aceiasi infrastructura si cam acelasi nr de locuitori.
    Aproape 40% din automobilele care circula in Bucuresti functioneaza inca pe baza de benzina cu plumb....Cam un Kg de plumb pe an este eliminat de fiecare masina. In UE benzina cu Pb a fost interzisa de 10 ani...
    Dragos STAN
    Presedinte
    Asociatia ECO-EUROPA

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by