Zentiva N. V. si-a publicat rezultatele financiare pentru primele noua luni ale anului 2006.

Vanzarile globale ale companiei in perioada ianuarie - septembrie 2006 s-au ridicat la 9.872,7 milioane CZK, reprezentand o crestere de 19,1% comparativ cu primele trei trimestre din 2005.

Aceasta performanta a vanzarilor a fost determinata de cresterea cu 32,5% a vanzarilor de produse farmaceutice, pana la 9.652,4 milioane CZK. Astfel, produsele farmaceutice reprezinta 98% din vanzarile totale ale Zentiva, in crestere fata de nivelul de 88% in perioada similara a anului 2005.

Vanzarile de medicamente eliberate pe baza de prescriptie medicala au crescut cu 26,2%, in timp ce vanzarile de produse fara prescriptie (OTC) au crescut cu 60,6%. Aceasta evolutie se datoreaza promovarii active a portofoliului de produse generice moderne in segmentul de asistenta primara.

Evolutia semnificativa a medicamentelor OTC s-a datorat in parte ponderii mult mai importante pe care o detinem pe acest segment de piata din Romania.

Pe pietele cheie ale Zentiva, cresterea cea mai rapida s-a inregistrat in Romania, unde vanzarile au crescut cu 1.040% (65,5% din vanzarile Zentiva in Romania sunt bazate pe produsele fostei companii Sicomed); in Rusia, vanzarile au crescut cu 83,2%, iar in Polonia cu 44,9%.

Cresterea rapida inregistrata de Zentiva in Polonia a condus trecerea pietei poloneze, in locul celei slovace, pe locul trei al celor mai importante piete ale grupului, dupa Cehia si Romania.

In trimestrul al treilea 2006, Zentiva a inregistrat cel mai mare succes din punctul de vedere al profitului brut, EBIT si al veniturilor nete.

In aceasta perioada, piata din Cehia a confirmat tendinta de crestere - vanzarile trimestriale au inregistrat o crestere de 0,3% comparativ cu perioada similara din anul precedent (in primul trimestru, s-a consemnat o scadere de 16,6%, provocata de actiunile guvernului de reducere a costurilor din sistemul de sanatate).

In primele noua luni ale anului 2006 am observat de asemenea un progres important al unora dintre pietele mai noi ale grupului, cum ar fi Ucraina, Bulgaria si tarile Baltice. Vanzarile din Ucraina au crescut cu 31%, cele din Bulgaria cu 86%, in timp ce in tarile Baltice cresterea a fost de 11%.