Planul BBC de a vinde publicitate a fost criticat in Anglia, unii dintre opozanti fiind chiar angajati ai BBC, conform International Herald Tribune. Acestia au pus in circulatie un document de zece pagini prin care dezaprobau propunerea, motivand ca planul ar putea dauna reputatiei BBC.

BBC, finantat in principal din abonamente TV si din sumele alocate de guvern, nu vinde spatii publicitare pe canalele sale, exceptie facand BBC World, canalul TV international al companiei.

Inclinarea spre comercial a BBC este un subiect foarte disputat in Marea Britanie, competitorii sai fiind de parere ca veniturile lor din publicitate se vor diminua considerabil, iar analistii cred ca BBC se afla pe o panta alunecoasa.

“Trebuie sa fie foarte atenti la modul in care vor implementa acest plan pentru a nu deveni un post comercial” a declarat Roy Greenslade, profesor la City University si critic media la Guardian.

“Daca BBC va difuza publicitate, oamenii vor dori ca abonamentul TV sa fie inlaturat. Aceasta va afecta independenta postului”, a continuat Greenslade.

Jurnalistii de la BBC se tem ca si reclama de pe site va afecta continutul stirilor. “S-ar putea intampla ca agentiilor de publicitate sa nu le pese de articolele noastre despre saracie si politica, ei vor dori mai multe stiri despre Madonna si Kylie”, a declarat un angajat al BBC.