Opozitia democrata a castigat Camera Reprezentantilor si Senatul

SUA: Donald Rumsfeld inlocuit cu un fost director al CIA. Bush e "dezamagit" de rezultatele alegerilor

de D. Galantonu, C. Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 8 noiembrie 2006, 0:00


Bush isi asuma pierderea majoritatii in Camera Reprezentantilor

Presedintele SUA, George W. Bush, a declarat miercuri seara, intr-un discurs televizat de posturile americane, ca este "dezamagit" de rezultatele alegerilor, in urma carora Partidul Democrat, de opozitie, a castigat una dintre cele doua camere ale Congresului. Bush a anuntat si demisia lui Donald Rumsfeld, secretarul de stat al Apararii.

Bush a declarat ca a luat decizia impreuna cu Rumsfeld, ambii ajungand la concluzia ca este bine ca un nou lider sa ocupe fotoliul acestuia.

Inlocuitorul lui Rumsfeld - unul dintre artizanii doctrinei de aparare preventiva a SUA - este Robert Gates, fost director al CIA.

Vizibil afectat de rezultatele alegerilor de catre Partidul Republican, Bush a declarat ca-si asuma pierderea majoritatii in Camera Reprezentantilor. Presedintele nu a anuntat nici o masura privind politica americana privind Irakul si Afganistanul, recunoscand insa ca situatia "nu evolueaza suficient de bine".

Bush a declarat ca a avut deja intalniri cu liderii republicani si cu cei democrati, cu acestia din urma discutand despre agenda politica a SUA pentru anul viitor.

Foto: BBC News

Opozitia democrata a castigat Camera Reprezentantilor

Democratii au reusit sa castige categoric, inca de miercuri, una dintre cele doua camere, pe fondul scaderii popularitatii presedintelui republican George W. Bush. Potrivit CNN, democratii au obtinut in Camera mai mult de 15 mandate suplimentare, trei in statul Indiana, doua in Pennsylvania, si celelalte in Kentucky, Conneticut, Ohio, New Hampshire, Florida si North Carolina.

Potrivit CNN, opozitia democrata a iesit victorioasa si in Senat, obtinand 51 din cele 100 de mandate, dupa ce democratul Jim Webb a castigat in fata republicanului George Allen, postul de senator al statului Virginia.

Casa Alba a recunoscut, miercuri, victoria democratilor in Camera Reprezentantilor si si-a exprimat dorinta de a colabora cu noua majoritate pe teme cum ar fi Irakul, razboiul impotriva terorismului si economia, relateaza AFP.

Ambele camere au fost controlate de republicani din 1994 incoace. Ultimele sondaje de opinie aratau ca acestia detin un usor avans in cursa pentru Senat, iar democratii aveau sanse mai mari in Camera Reprezentantilor.

Campania alegerilor pentru Congres a fost dominata de tema razboiului din Irak. Desi Partidul Democrat considera ca principala cauza pentru esecul republicanilor a fost modul de administrare a razboiului din Irak, se pare totusi ca verdictul dat in cazul fostului lider irakian a adus un usor avans sustinatorilor presedintelui Bush.

Congresul este o entitate legislativa bicamerala, compusa din Camera Reprezentantilor, camera inferioara si din Senat, camera superioara.
Numarul total al membrilor din Congres este de 535.

Din acest total, 435 sunt membri ai Camerei si reprezinta numarul de districte electorale din Statele Unite, periodic ajustate proportional cu distributia populatiei in teritoriu. La acestea se adauga un numar de 100 de senatori, cate doi pentru fiecare din cele 50 de state ale SUA.

Senatul si Camera Reprezentantilor sunt camere complementare. Astfel, exista domenii de exercitare ale puterii specifice pentru fiecare din ele.

Senatul este camera care are imputernicirea de a aviza si aproba, atributii necesare pentru ca presedintele si oficialitati importante sa poata participa la intalniri de rang inalt sau ca tratatele internationale sa fie ratificate.

Proiectele de legi precum cresterea salariilor pot fi initiate doar de Camera Reprezentantilor.

Pe de alta parte, conform BBC, marti, in 36 de state au avut loc si alegeri pentru postul de guvernator al statului.

Candidatii Partidului Democrat au castigat cursa electorala pentru acest post in cinci state: Arkansas, Colorado, Ohio, Massachussetts, Maryland si New York.

In California, Republicanul Arnold Schwartzeneger a fost reales guvernator al statului.

La nivel statal s-au desfasurat si o serie de referendumuri, la care alegatorii au fost chemati sa se pronunte prin vot asupra unor probleme locale.

Numarul acestor consultari a fost de peste 200, inclusiv o propunere in California de a impozita companiile petroliere in vederea finantarii unui program de energie alternativa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


85 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    BUSH TERORISTUL nr.1 al lumii (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 7:47)

    POPOVICI [anonim]

    Poporul american are o problema, de expansiune, de cotropire.
    In decembrie 1989 in timpul lovirurii de stat din Romania ei ocupau NICARAGUA si arestau pe nedrept pe Daniel Ortega.
    Acum poporul a facut dreptate si in NICARAGUA.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-mi place Bush,dar imi place ce face! (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 8:56)

    martin [anonim]

    Problema este ca nu-mi place in primul rand prostia agresiva. Asa ca pentru informarea lui Popovici (comentariul nr.1), in decembrie 1989 americanii au intrat in Panama si nu in Nicaragua si l-au prins pe Noriega si nu pe Ortega. In vremurile dictatoriale macar cine nu stia ,tacea. Pe cand acum cu atatia vadimisti, becalisti , vanghelisti si borcisti, prostii au prins curaj si vorbeste ,ca e mai multi.
    In ceea ce priveste problema americana, care afecteaza total administrarea lumii, poate sa nu-ti placa Bush ca persoana, dar mult mai mult rau fac cei, in special europenii care cauta motivatii umaniste si justificari, teroristilor palestinieni, irakieni, libanezi, iranieni etc. (100% musulmani) si ajuta astfel la aruncarea lumii in aer !
  • 0 (0 voturi)    
    La dracu cu democratii! (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 9:10)

    gogu [anonim]

    Un mic exemplu de rezolvare a problemelor in forma republicana si in forma democrata: pana in 92' pe vremea lu' Bush batranu' s-a rezolvat(cu o mica paruiala) problema Sloveniei si a Croatiei.Din 92' supt Clinton s-a facut un RAHAT MARE in Bosnia si Kosovo. Si muuulte survoluri aeriene prin irak de l-au lasat linistit pe Sadam sa-i omoare in voie pe siiti! Noroc cu anul 2000 si venirea lu' Bushulica ca au reusit si Muntenegrenii sa se desprinda de Iugoslavia. De noi ce sa zic? N-au tot bagat in NATO pe vremea CDR-ului(pardon, a administratiei democrate).Si in UE! Sau poate administratia americana republicana nu a avut nici o legatura cu chestia asta?
  • 0 (0 voturi)    
    @martin (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 10:21)

    ddd [anonim]

    "teroristii" aia palestiniei, irakieni si restul de pe "axa raului" se nasc ca urmare a unor nedreptati pe care le vad sub ochii lor in fiecare zi. Ce crezi ca-i determina pe oameni sa-si lege o bomba de corp si sa se arunce in aer? Fanatismul este numai un efect al multor nedreptati. Daca te-ai fi nascut palestinian, tatal ti-ar fi fost ucis sau ar fi intr-o inchisoare israeliana, mama violata, casa daramata sau cine stie ce alte nenorociri pe care nu le-ai intelege, ai deveni poate un sustinator al Hamas. Daca te-ai fi nascut irakian poate n-ai avea ganduri prea bune pentru americanii veniti sa instaureze "pacea si democratia" pe pamantul tau.
    Bush prin politica lui justitiara pe glob nu face decat sa creasca numarul "teroristilor".
  • 0 (0 voturi)    
    democrati sau republicani... (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 11:00)

    donache [anonim]

    democrati sau republicani...... e totuna. Politica bipartita americana e doar o fatzada, praf in ochii americanului simplu si a restului lumii, cum ca cica au democratie. La nivel micro au (inca!), dar la nivel macro e massmediacratie si corpooratie (cu accent pe i). macar la ei sunt destui constienti de ce se intampla... la noi, romanu tace si inghite mizeriile massmediei intr-o stare de inconstientza avansata. parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru gogu (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 11:43)

    David [anonim]

    gogu:

    razboiul din Croatia s-a terminat in 1995, iar efectele se simt inca, cel mai bun exemplu fiind ca nu e deloc clar cand va intra Croatia in UE
    Slovenia si-a castigat independenta dupa un razboi de 10 zile cu Iugoslavia, urmat de pacea de la Brioni, realizata sub tutela Comunitatii Europene
    ---
    in Irak, pana in acest moment, au murit mai multi americani decat la atentatele de la 11 septembrie
    ceea ce e mult mai grav, numarul irakienilor morti ca urmare a invaziei americane este estimat a fi intre 50.000, in estimarile soft, si 600.000, in estimarile foarte dure
  • 0 (0 voturi)    
    @ddd (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 14:39)

    san lorenzo [anonim]

    Confunzi marfa cu ambalajul; palestinienii nu sunt pe "axa raului" (Siria, Iran, Irak (in timpul lui Sadaam), Coreea de Nord).
    Cat despre teroristii "kamikaze" pe care ii aperi, sa inteleg ca aici intra si cei din Rusia, cecenii? Sau iti place sa te uiti numai in anumite parti ale lumii? Au si ei dreptate? Atentatul de la Beslan, ti-a placut? Au "reparat" o mare nedreptate, nu-i asa?!
    Cat despre remarcile despre conflictul din Palestina se pare ca te informezi direct de la Al-Jazira! (trecand peste "petardele" lacrimogene pe care le lansezi - "tata omorat, mama violata", etc. (apropos suna ca jelania cersetorilor din metroul bucurestean)).
    Lipsa de informatie, cultura si educatie sunt principalii factori in raspandirea fanatismului islamic! Aceeasi lipsa care te face si pe tine sa scrii ceea ce scrii si mai mult sa fii convins de asta (la fel ca si cel de la comentariul nr.1!).
    In Occident acum se desfasoara o ancheta vis-a-vis de deturnarea unor ajutoare banesti colectate pt. ajutorarea zonelor calamitate in urma cutremurului din Pakistan (primavara lui 2006). O parte din banii ajunsi in Pakistan au fost deturnati pentru pregatirea atentatelor dejucate de pe aertportul Heathrow! In conditiile in care si acum in prag de iarna sunt familii fara adapost in zona cu pricina!
    Si sincer sper sa nu te afli intamplator (tu sau cineva drag tie) printr-o zona (pe langa o ambasada sau statie de metrou din Bucuresti de exemplu) unde teroristii s-au hotarat sa mai "repare" o nedreptate!
  • 0 (0 voturi)    
    pt. martin (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 14:44)

    vio [anonim]

    conteaza daca oamenii au murit in nicaragua sau panama ?
    in vietnam , bosnia ... irak nu au fost americanii ?
    cu democratia lor pe care o impun cu armele ! eu cred ca americanii ii depasesc pe toti teroristii din lume .
  • 0 (0 voturi)    
    pt. martin (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 15:10)

    vio [anonim]

    conteaza daca oamenii au murit in nicaragua sau panama ?
    in vietnam , bosnia ... irak nu au fost americanii ?
    cu democratia lor pe care o impun cu armele ! eu cred ca americanii ii depasesc pe toti teroristii din lume .
    Noresc nimanui sa fie victima nici a terorimului si nici a actiunilor pacifiste americane ! Americanii sunt niste lupi imbracati in mielusei .
  • 0 (0 voturi)    
    Texanii si Pacea (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 15:19)

    dsgwf [anonim]

    Jos teroristii !

    Vrem Pacea Omului !

    Elucubratiile cu libertatea poporului Irakian nu cred ca a gustat-o nimeni .


    Daca nu aveau petrol erau tot acolo.

    Ca si coreenii din sud !!!!!!

    Marsh jigodie texana !
  • 0 (0 voturi)    
    Oameni inteligenti (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 16:57)

    Horia Popa [anonim]

    Eu personal sunt un admirator al lui Bill Clinton. Omul e educat, citit are maniere, intr-un cuvant, e intelectual. Deoarece si eu ma consider o persoana educata imi place sa-mi asociez imaginea mea in societate, prin deciziile care le eu, tot cu oameni inteligenti. Daca vreti, optiunea Bush vs Clinton se apropie de Becali vs Emil Constantinesc.
  • 0 (0 voturi)    
    @san lorenzo (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 18:01)

    ddd [anonim]

    palestinienii nu sunt oficial pe axa raului pentru ca nu au un Stat recunoscut, dar prin lobby-ul pro-israelian pe care SUA il fac la nivel international au parte de acelasi tratament.
    Si doi: da ii sustin pe ceceni. De acord sa obtina independenta, desi nu sunt de acord cu atentatele lor, dar trebuie sa stii ca ele vin dupa ce trupele rusesti s-au dedat la mii de crime in Cecenia. Eu n-am zis ca ii sustin pe teroristi, ci ca ar fi mai bine sa gandesti de doua inainte sa le pui eticheta de "teroristi", la ce ii face pe oameni sa recurga la violenta.
    Daca vrei sa afli mai multe despre abuzurile asupra drepturilor omului in Federatia Rusa, iti recomand acest site al Amnesty International.
    http://www.amnesty.org/russia/index.html
    Cat despre Irak, ma intreb oare exista cineva care sa mai creada ca Bush l-a dat jos pe Saddam ca sa aduca pacea si democratia poporului irakian? Nu, sperietoarea cu armele de distrugere in masa a fost o poveste de adormit copii si, desi se spune cu juma de gura, Irakul e in plin razboi civil din cauza americanilor. Dar ei n-au timp sa vada asta pentru ca sunt ocupati cu sondele de petrol.
  • 0 (0 voturi)    
    bye bye, rummy (Joi, 9 noiembrie 2006, 0:11)

    bill [anonim]

    Veste grozava ca Unchiul Rummy si-a dat demisia!

    !http://www.whatreallyhappened.com/rumsfeld_saddam.gif!

    Cel putin nu trebuie sa infrunte sentinta capitala ca prietenul lui din poza de mai sus! Acuma Unchiul are cale libera sa ajunga miliardar in $ in sectorul militar privat.
  • 0 (0 voturi)    
    wake up, yankees! (Joi, 9 noiembrie 2006, 0:28)

    winston lights [anonim]

    Cata dreptate avea Winston Churchill cand a spus:

    "Americans can always be counted on to do the right thing...after they have exhausted all other possibilities."
  • 0 (0 voturi)    
    Atanasiu a fost schimbat de mai demult (Joi, 9 noiembrie 2006, 3:49)

    Mihail Gavriil [anonim]

    Domnul presedinte Basescu a fost cu un pas inainte fata de americani. Dandu-si seama ce este nevoie de o noua perspectiva in Irak, a facut totul-in-patru ca sa schimbe ministrul apararii, Atanasiu,
  • 0 (0 voturi)    
    despre americani (Joi, 9 noiembrie 2006, 9:14)

    sdf [anonim]

    Amercanii: Va rugam sa schimbati cursul cu 15 grade spre Nord pentru a evita coliziunea.
    Canadienii: Recomandam ca dvs. sa schimbati cursul cu 15 grade spre Sud pentru a evita coliziunea.
    Americanii: Aici este capitanul unei nave apartinand flotei militare a Statelor Unite. Repet, schimbati DVS. cursul.
    Canadienii: Nu. Schimbati DVS. cursul.
    Americanii: AICI ESTE PORTAVIONUL USS LINCOLN, A DOUA NAVA CA MARIME DIN FLOTA ATLANTICULUI. SUNTEM INSOTITI DE 3 DISTRUGATOARE, 3 CUIRASATE SI ALTE NAVE DE SUPORT. VA ORDON SA SCHIMBATI CURSUL 15 GRADE SPRE NORD, ALTFEL VOM LUA TOATE MASURILE NECESARE IN VEDEREA PROTEJARII ACESTOR NAVE.
    Canadienii: Aici este farul de coasta. Faceti cum vreti.
  • 0 (0 voturi)    
    @ddd (Joi, 9 noiembrie 2006, 10:18)

    Bush [anonim]

    ' "teroristii" aia palestiniei, irakieni si restul de pe "axa raului" se nasc ca urmare a unor nedreptati pe care le vad sub ochii lor in fiecare zi. '
    Ai varsat si o lacrima pentru ei cand ai scris ***** asta? Cred ca bati campii... Chiar si asa fiind (DAR NU ESTE ASA), de ce trebuie sa omori niste oameni nevinovati, ca sa te razbuni pe o "nedreptate"?
    Dar, spune-mi lui Osama i-a violat cineva pe masa? Nu avea ce crapa in el? Face parte dintr-o familie foarte bogata si daca vroia sa indrepte cumva "nedreptatile", putea sa-si doneze averea saracilor, sau sa deschida scoli, spitale si cantine pentru "nedreptatiti". Asa cum procedeaza teroristii, NU O SA REPARE NICI O NEDREPTATE. Ai observat ca de fiecare data cand intre STATUL PALESTINIAN si Israel se instaureaza o perioada de acalmie (ca pace nu-i pot spune), se gasesc niste creiere infierbantate sa arunce cu rachete in Israel, sa se explodeze, sa mai rapeasca un soldat? De ce? Pentru ca nu vor sa fie pace, ei nu stiu altceva decat razboiul, si mai mult decat atat, vor sa impuna intregii lumi modul lor de viata.
  • 0 (0 voturi)    
    @ Horia Popa (Joi, 9 noiembrie 2006, 10:38)

    Bush [anonim]

    Mda, ai partial dreptate. Clinton si Constantinescu se aseamana: au aceeasi incompetenta, aceeasi lipsa de eficacitate si sunt amandoi groaznic de plictisitori. In plus, Bill este si ipocrit. Cel putin, Bush e genul "ce e-n gusa, e si-n capusa". Totusi, doar faptul ca un om a fost prin scoli (si e "educat"), nu-l face nici mai om, nici mai eficient.
    Dar serios, comparatia Bush/Clinton vs. Becalli/Constantinescu e cam trasa de par. Mai bine ziceai Basescu/Constantinescu, ca Bush nu a venit direct de la stana (sau de la ranch). Asumez ca ar avea si el niste scoli, ceva... macar profesionala la seral.
  • 0 (0 voturi)    
    america si restul lumii... (Joi, 9 noiembrie 2006, 11:52)

    olandezu' [anonim]

    doresc sa supun tuturor celor care au subscris aici si cititorilor care nu au fact-o, o perspectiva de a privi la tot ce se intimpla in lume, pe care n-am regasit-o in comentariile trimise decit intr-o singura propozitie: "...se ocupa de sondele lor de petrol..."!
    oameni buni, intreaga viata a pe glob este guvernata de PETROL. petrolul se regaseste in ABSOLUT ORICE face parte din viata noastra de zi cu zi. economia libera, capitalista functioneaza pe baza consumului: consum mare ->productie mare->venituri mari->consum mare. si asa cercul se repeta. marile economii au nevoie de resurse de petrol din ce in ca mai mari, in conditiile in care ele se epuizeaza sau sunt din ce in ce mai greu de extras, iar cererea creste si datorita cresterii populatiei. o situatie extrem de delicata care de la descoperirea petrolului ca sursa de energie a generat LUPTA PT OBTINEREA LUI IN LUME. de aici politici colonialiste la inceputuri, apoi pe masura destramarii colonialismului, "colaborari" cu noii proprietari ai zacamintelor si mai nou, ultimile zvicniri de inselare a unora dintre ei ramasi in afara "sistemului" colaborationist. irak este ultimul mare exemplu.
    "colaborarea" americii cu regimurile arabe care-i livreaza petrol, nu a condus la o imparire cit de cit echitabila a profiturilor si in multe cazuri pt sustien aceasta situatie regimurile erspctive au instituit masuri severe de control a populatiei, spre a-si pastra avantajele. in aceste conditii asupriitorii locali, cu cei economici americani desaupra lor au generat in rindul oamenilor de rind nemultumiri din ce in ce in ce mai profunde, de care profita extremismul musulman. la fel cum a facut hitler, brodind pe criza economica si nemultumirea oamenilor. nimic nu e mai usor decit sa inoculezi idei radicale in mintea si sufletul celor nemultumiti.
    pe linga interesul pt petrol au fost si sunt si alte interese care au generat si genereaza conflicte. toate vizeazacu caracter economic: controlul asupra resurselor si pietelor...
  • 0 (0 voturi)    
    @17 (Joi, 9 noiembrie 2006, 12:31)

    ddd [anonim]

    cei care "vor sa impuna intregii lumi modul lor de viata" nu sunt musulmanii ci americanii. Referitor la cei etichetati drept "teroristi", iti mai zic odata, nu sunt de acord cu violenta sub nici un fel. Dar sunt de acord ca "violenta naste violenta" deci invadarea Irakului de catre Bush&co nu avea cum sa aduca pacea irakienilor.
  • 0 (0 voturi)    
    @ddd (Joi, 9 noiembrie 2006, 17:57)

    Bush [anonim]

    Nop, nu ai dreptate. In tarile de unde provin teroristii, ESTI OBLIGAT SA URMEZI regulile, credinta si obiceiurile lor. Pe tine te obliga cineva sa urmezi modul de viata american, sau cultura americana? Daca nu vrei sa mananci la Mc*** sau la KF*, sau sa bei ****Cola, esti liber sa o faci. Eu personal prefer sa mananc mititei decat burgeri si nu ma simt in nici un fel obligat sa urmez modul lor de viata. Sau daca nu-ti plac baietii aia pocaiti, politicosi, care-ti bat la usa sa-ti impuie capul cu teorii despre Turnul de Fildes (mie imi displac), le poti tranti usa in nas, sau le poti spune ca esti zen-budist sufit, ca n-o sa traga cu AKM-ul in tine si nici n-o sa se explodeze in blocul tau. Si chiar daca si in tarisoara noastra draga sunt foarte multi nemultumiti si saraci, am dovedit ca suntem mai sanatosi la cap si nu ne-am apucat sa ne explodam.
    Ce poti sa crezi despre sanatatea mintala si nivelul de inteligenta a unui retardat care crede ca daca omoara niste "necredinciosi" ajunge in rai cu 76 de fecioare? De altfel, s-a intrebat daca poate sa faca fata la atatea? Si pe urma, de unde naiba sa gaseasca atatea fecioare acolo in raiul lor?
    Ti se pare normal ca o palestinianca de 21 de ani cu doi copii mici acasa s-a explodat intr-un autobuz, crezand ca devine "martir"?
    Daca era o femeie normala la cap, statea dracu' acasa si avea grija de plozii ei... ca asta e dupa stiinta mea prima grija a unei mame (normale). Dar este doar o chestie de gust...
    Pe tine, cand te nedreptateste seful, nu te gandesti sa te explodezi in autobuz, ca sa-ti rezolvi problemele? Daca da, te rog sa-mi zici din timp in ce linie intentionezi s-o faci, ca sa nu merg cu autobuzul ala. Scuze de ironie, dar mi se pare aberant ca macar sa gasesti o explicatie pentru ce fac teroristii.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by