Declarat sau foarte discret, multi dintre noi sunt colectionari. Obiectul pasiunii lor depaseste uneori sfera normalului si se plaseaza in inedit. Oricum, si in materie de colectii, gustul nu se discuta.

Majoritatea colectiilor stim cu totii ce cuprind. Este vorba de tablouri, mobilier, timbre, ceasuri, s.a. Cei care colectioneaza arta poseda simt estetic iar cei care strang arme au o latura razboinica. Este greu insa de spus ce latura ascunsa au cei care colectioneaza custi de soareci sau obiecte radioactive...

Pasta de dinti, de la origini pana in prezent

Dr. Val Kolpakov este un dentist din Saginaw, Michigan, care are o pasiune deosebita pentru pasta de dinti. El a inceput alcatuirea unei colectii in 2002 care astazi cuprinde pasta din toate timpurile si de toate aromele.

Primul brand comercial de pasta de dinti ii apartine companiei Colgate si dateaza din anul 1873. Kolpakov detine un astfel de recipient in colectia sa.

Printre cele mai ciudate marci pe care Val le detine, se numara Hazelnut Chocolate Toothpaste, ambalata intr-o cutie ce include tubul propriu-zis de pasta de dinti, o periuta si opt ciocolatele. Este fabricata in Italia in regiunea Piemont si desi are gust mai bun decat majoritatea brandurilor existente pe piata, cu siguranta nu asigura o protectie adecvata a dintilor.

O alta componenta ciudata a colectiei este pasta de la Colgate, distribuita gratis in 1968 prin intermediul cutiilor postale, numita Mono Fluoro Phosphate plus Gardol (vezi poza).

Aceasta era considerata mult mai eficienta in combaterea cariilor, dar avea un design saracacios si o imagine infricosatoare pe cutie, cu un dinte foarte cariat, care in loc sa atraga clientii, i-a speriat, lucru ce a determinat compania sa adopte un ambalaj mai putin extravagant, dar sigur. Exista de asemenea si Breath Palette, pentru cei plictisiti de gustul comun al pastei de dinti.

Aceasta se vinde intr-o cutie care cuprinde treisprezece tuburi, fiecare cu cate un sortiment diferit, pentru a le alterna zilnic. Este vorba de pasta de dinti cu aroma de budinca de pepene, iaurt, cola, caramel, cafea sau lapte si alte opt arome.

Un iubitor excentric al vinului cu eticheta

Pasiunea lui Peter F. May este legata de vinuri, dar nu de orice fel ori soi. Acestea trebuie sa fie bune, de varietati sau din locuri neobisnuite si cel mai important, sa aiba etichete iesite din comun, pe care May le colectioneaza.

Peter vrea sa distraga atentia consumatorilor de la numele cunoscute, gen Chardonay sau Sauvignon si sa-i indrume si spre alte produse, lipsite de notorietate, insa de o calitate foarte buna. Este vorba de vinuri cultivate in tarile musulmane, in zone de conflict sau chiar in curtile oamenilor.

Astfel, in colectia sa se regasesc etichete de vinuri cu nume hazlii gen Bastardul Gras sau Urina de pisica intr-un tufis de agrise. Colectia sa cuprinde mai mult de 230 de etichete de vinuri cu nume neobisnuite, din Thailanda, China, Australia si din alte treizeci si doua de tari mai putin cunoscute prin prisma industriei lui Bachus.

Unora le plac capcanele de soareci

Capcanele de soareci sunt un lucru atat de comun si particular, incat rareori gandul ne duce la ele. De obicei cei care urasc soarecii prefera sa foloseasca o pisica pentru a-i extermina.

Integral in Banii Nostri