Vanzarile grupului OMV in primele noua luni din 2006 au crescut cu aproximativ 25%, pana la aproximativ 14 miliarde euro, iar veniturile inainte de dobanzi si impozite s-au majorat cu 2%, pana la 1,7 miliarde euro, comparativ cu perioada similara din 2005, se arata intr-un comunicat al companiei.

Venitul net al OMV, comparativ cu primele trei trimestre din 2005, a crescut cu 8%, pana la 1,3 miliarde euro.

“Cresterea profitabila a OMV se reflecta in rezultatele bune inregistrate de companie in primele noua luni ale anului 2006 - in pofida conditiilor destul de dificile din acest an. Din nou, contributia Petrom la aceste rezultate este semnificativa iar procesul de modernizare se desfasoara conform graficului”, a declarat Wolfgang Ruttenstorfer, CEO OMV.

In primele trei trimestre din 2006, vanzarile OMV pe segmentul rafinare si marketing au crescut cu 21% pana la aproximativ 13 miliarde euro. Volumele totale ale vanzarilor din rafinare au crescut cu 4% pana la 17,06 milioane de tone, fata de 16,47 mililioane tone in perioada similara a anului trecut.

Vanzarile din segmentul explorare si productie au crescut in primele noua luni cu 24%, pana la aproximativ 3 miliarde euro, in principal datorita preturilor mai ridicate la titei. Pretul realizat mediu al titeiului de 59,4 dolari pe baril a fost cu 23% mai mare decat valoarea comparativa din 2005 in timp ce pretul gazelor naturale a crescut cu 30%.

Productia totala de petrol, gaze naturale lichide si gaze a scazut cu 4% pana la 88,2 milioane barili, ceea ce corespunde unei productii zilnice medii de 323.000 barili.

Productia de petrol si gaze naturale lilchide de 46,1 milioane barili a fost cu 5% mai redusa decat anul anterior, din cauza desprinderii activitatii din Venezuela si Qatar precum si nivelului de productie mai scazut din Marea Britanie si Romania.

Productia de gaze naturale a scazut usor cu 3% pana la 6,5 miliarde de metri cubi, comparativ cu 6,7 miliarde de metri cubi in primele noua luni din 2005.

In perioada de raportare cuprinsa intre ianuarie si septembrie 2006, investitiile totale ale companiei s-au cifrat in jurul valorii de 1,9 miliarde euro, mai ridicate decat cele realizate in perioada similara din 2005, cand s-au facut investitii de 872 milioane euro.

Aproximativ 442 milioane euro au fost investite in explorare si productie, in special in dezvoltarea de noi campuri petroliere in Noua Zeelanda si Austria precum si in programul de optimizare din Romania.

In sectorul rafinare si marketing aproximativ 1,4 miliarde euro au fost investite in achizitionarea a 34% din capitalul Petrol Ofisi si a 70 de benzinarii ARAL in Cehia.

Pe segmentul gazelor au fost investite aproximativ 49 millioane euro, in principal in extinderea conductei de gaze West-Austria (WAG - West-Austria-Gasleitung).

In comparatie cu trimestrul al treilea din 2005, cifra EBIT a companiei in trimestrul al treilea din 2006 a scazut cu 27% la aproximativ 505 milioane euro, in timp ce vanzarile au crescut cu 21%, pana la aproximativ 5 miliarde euro.

Grupul OMV va continua sa se concentreze asupra extinderii in domeniile de activitate cheie si asupra consolidarii pozitiei de lider in tarile UE aflate in crestere. Strategia de crestere pentru 2010 a fost pe deplin reconfirmata in cadrul reuniunii Consiliului de Administratie al OMV din octombrie:

Anul trecut, vanzarile grupului OMV au totalizat 15,6 miliarde de euro. Grupul austriac are o capitalizare de piata de circa 12 miliarde euro si peste 5.200 de angajati.

Prin achizitia pachetului majoritar al actiunilor Petrom, OMV a devenit cel mai mare grup de petrol si gaze din Europa Centrala, cu rezerve de titei si gaz de peste 1,4 miliarde de barili, o productie zilnica de circa 330.000 barili si o capacitate anuala de rafinare de 26,4 milioane tone.

OMV dispune in prezent de peste 2,520 de statii de distributie in 13 tari. Cota de piata a grupului in segmentul de rafinare si marketing (comercializare) in regiunea Dunarii este in prezent de 20%. OMV si-a intarit pozitia de lider in zona de dezvoltare europeana prin achizitia a 34% din Petrol Ofisi, compania lidera in sectorul comercial si de retail din Turcia.