A inceput numaratoarea inversa a celor 28 de luni de lucrari

Pasajul Basarab, ziua intai

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Vineri, 17 noiembrie 2006, 0:00






Documente:
Planul Pasajului Basarab
(17.11.2006) PDF
Vineri, muncitorii au demarat lucrarile pentru proiectul pasajului Basarab. Constructia va fi inalta de 28 de metri, va porni din intersectia Bulevardului Nicolae Titulescu cu Strada Alexandru Ioan Cuza si va reveni la sol pe soseaua Grozavesti.


Pasajul va intinde pe o lungime de aproape 2 kilometri, si va costa minimum 178 de milioane de euro. Lucrarile se vor incheia in anul 2009.

Scopul proiectului este acela de a fluidiza circulatia in zona Garii de Nord, una dintre cele mai aglomerate din Bucuresti.

Piatra de temelie a fost pusa vineri de primarul general al Capitalei, Adrian Videanu, si presedintele Traian Basescu.

Cum va arata constructia

Pasajul pleaca printr-o rampa de acces din Bulevardul Titulescu in apropierea intersectiei cu Bulevardul Alexandru Ioan Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata

Bd. Dinicu Golescu se inscrie apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, supratraverseaza si intersectia Plevnei - Orhideelor - Giulesti si Podul Grozavesti existent revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Pasajul trece si pe deasupra raului Dambovita.

Pe tronsonul dintre Bd. Dinicu Golescu si intersectia Giulesti- Plevnei, la nivelul solului, de o parte si de alta a soselei pasajului, se va realiza o zona cu latimea carosabila de sapte metri.
Foto: HotNews.ro



Pe latura de sud a pasajului intre podul Grozavesti si intersectia Orhideelor - Giulesti - Plevnei, va fi realizata la nivelul solului o bretea cu doua sensuri de circulatie, cu cate doua benzi pe fiecare sens si trotoar lat de trei metri.

In zona de sub pasaj, la nivelul solului, de o parte si de alta a stalpilor centrali ai pilelor va fi amplasata calea de rulare a tramvaielor de pe relatia Gara Basarab - Pod Grozavesti. Latimea totala a pasajului in aceasta zona va fi de 25,50 metri.

Avantaje

Traficul se decongestioneaza in centrul orasului si mai ales pe axa nord sud. Se reabiliteaza strazile adiacente precum. Consumul de carburanti se reducerea cu peste 3,7% pe an. Este vorba despre mijloacele de transport in comun care strabat zona.

Se creaza peste 1500 de locuri de munca pe perioada executiei si a aproximativ 50 de posturi de munca permanente, pe timpul exploatarii pasajului Basarab.

Dezavantaje

Demolarile si exproprieri ale fronturilor construite pe Soseaua Orhideeelor, mai ales pe latura de sud. Traficul care va crea probleme pe parcursul lucrarilor. Locuitorii zonei in care se lucreaza vor avea probleme cu zgomotul si praful de pe santier.

Chiar si atunci cand lucrarile de la pasaj vor fi fost incheiate, problemele zgomotului provocat de circulatia masinilor si poluarea pe care acestea o produc, nu vor disparea.


Un proiect controversat

Foto: HotNews.ro

Imaginat de fostul primar Basescu si contestat de consilierii municipali din partea PSD, proiectul pasajului Basarab a fost la un moment dat scos din planuri de Guvernul Nastase. Mai tarziu, planul lucrarii a ajuns si la tribunal, unde bucurestenii care traiesc in zona ce urmeaza sa devina santier au protestat de teama poluarii si a zgomotului pe care pasajul o sa-l produca.

Patru ani au durat discutiile, certurile si controversele pe tema maretului plan urbanistic. In cele din urma, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a reusit sa obtina toate avizele necesare pentru a demara contructia.

Numai ca cei 140 de milioane de euro necesari initial pentru a realiza proiectul au devenit insuficienti, iar Videanu a mai cerut un kilometru de pasaj si inca 40 de milioane de euro.

Noua viziune, noul pret

In planul primarului Bucurestiului, Adriean Videanu, pasajul a castigat inca un kilometru, fata de varianta propusa in perioada in care Basescu era primar. Costurile pentru realizarea proiectului s-au marit si ele. Municipalitatea estimeaza ca transformarea acestui plan in realitate va costa minimum 178 de milioane de euro.

De asemenea, promit edilii si firmele implicate in proiect, lucrarile nu vor dura mai mult de doi ani si jumatate. Alaturi de municipalitate, la executarea proiectului participa doua firme straine. Este vorba despre Astaldi din Italia si firma spaniola FCC

Piatra de temelie

Foto: HotNews.ro

Si iata ca, in ciuda criticilor primite din PSD sau din partea locuitorilor capitalei care doresc un Bucuresti mai degraba linistit si nepoluat decat urban, fostul si actualul primar al Bucurestiului au pus piatra de temelie a Pasajului. Si in piatra de temelie, cei prezenti au cimentat tratatul cu bucurestenii, semnat insa numai de catre reprezentantii autoritatilor.

"Dincolo de implicatiile de ordin rutier, ne manifestam increderea ca aceasta constructie o sa fie mai mult decat un simplu pasaj, sa devina un simbol de legatura cu acel Bucuresti pe care ni-l dorim cu totii - o capitala moderna in rand cu marile metropole ale Europei", se arata in textul semnat de oficialii prezenti la eveniment”.

„Micul Paris” nu e in zona Basarab

In completarea acestui text si presedintele Basescu a facut o declaratie care probabil, ii va supara pe nostalgici: „Bucurestiul nu mai poate ramane Micul Paris, cum nu poate deveni nici marele Bucuresti. El trebuie sa fie un Bucuresti al realitatilor de astazi, al realitatilor de trafic si al realitatilor sociale”.

El a continuat spunand ca Bucurestiul va avea si zone "insulare" care sa aminteasca de vechea Capitala, referindu-se la revitalizarea Centrului Istoric Bucuresti, un alt proiect aflat acum in desfasurare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


4617 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit - sa fie doar incaputul - ca nevoi sunt destule (Vineri, 17 noiembrie 2006, 17:30)

    Daniel [anonim]

    In al 13 ceas se face ceva,.... e bine oricum.
    Afara, sunt cu 70 ani inainte in privinta infrastructurii...
    Si totusi, platim taxe auto cu gramada ....

    Sa puna taxe pt tranzitare , dar sa construiasca!
  • 0 (0 voturi)    
    Da Doamne.... (Vineri, 17 noiembrie 2006, 17:32)

    Zavaidoc [anonim]

    Cred ca pana in 2009 vom ramane blocati in Buc. Un drum de la Aero Baneasa pana in Militari la autogara (care acum dureaza 45 min. - la ora 16.00 vinerea) in 2009 nu se va mai putea face in mai putin de 2 ore. Asa ca mi-se pare o 'gura de oxigen' pt. infernul din Bucuresti.
    ....................................................
    Macar de s-ar termina in 2009.
    P.S. Pt. carcotasi ....ganditi-va ca banii ORICUM se consumau (furau) pe alte prostii (ex. borduri)
  • 0 (0 voturi)    
    De vis o sa fie (Vineri, 17 noiembrie 2006, 17:33)

    jiji [anonim]

    Cel putin 6 luni de zile dupa terminarea lucrarilor si pana incepe sa se strice carosabilul....atunci sa vedeti distractie......as ussual ca in ro.......
  • 0 (0 voturi)    
    multi bani aruncati (Vineri, 17 noiembrie 2006, 17:50)

    sisilvia [anonim]

    Decat sa faca ditai pasajul ca sa traverseze liniile de cale ferata era mai viabil sa fi pus liniile de cale ferata in subteran, asa cum se intampla in multe capitale si orase europene (vezi Madrid). Astfel toata zona ramasa libera prin desfiintare liniilor ar fi putut fi valorificata si ar fi crescut calitatea spatiului urban in zona Garii de Nord si zona cailor ferate.

    Asa cum s-a gandit acum pasajul nu face decat sa deformeze si mai mult zona. Astfel de pasaje se fac in afara oraselor! Cei care au mai scos nasul din tara stiu ce spun.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt sisiliva (Vineri, 17 noiembrie 2006, 18:01)

    Zavaidoc [anonim]

    Da ai dreptate... Ar trebui scoasa gara de nord spre Chitila prin subteran. Dar cum faci cu traficul?
    Eu cred ca ...in mintea mea ingusta (sunt inginer de tc.), ca trebuie sa oferi o solutie viabila... de re-routare a traficului.
    .........................................
    problema mare va fi cand e vor inchide caile de acces!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pt sisilvia (Vineri, 17 noiembrie 2006, 18:20)

    amuzatu [anonim]

    Si cat consta investia sa tragi liniile de cale ferata pe sub pamant???? Merita investitia? Si sa stii ca Madridul nu e singurul oras european. In Londra de exemplu, liniile de cale ferata sunt ridicate, in Munchen, Frankfurt, Budapesta liniile de cale ferata sunt la nivelul solului si pasaje rutiere. Si exemplele pot continua. Deci daca tot ai scos nasul pe afara cum zici tu, renunta la ochelarii de cal.
    Cel mai important este ca la nivelul Bucurestiului sa existe un plan de urbanism solid....si planuri de dezvoltare ulterioara realiste.
  • 0 (0 voturi)    
    precizia, bat-o vina (Vineri, 17 noiembrie 2006, 20:10)

    Lili Grig [anonim]

    aproape minimum?
  • 0 (0 voturi)    
    cum e cu viziunea (Vineri, 17 noiembrie 2006, 20:27)

    alex [anonim]

    Aceasta legatura de inchidere a inelului de circulatie era prevazuta inca de acum 30 de ani - cand a fost facut primul inel al Bucurestiului. E cam exagerat sa spui: Pasaj imaginat de Basescu!!! Este o propunere care apare de cand a fost prima propunere de PUG facuta de urbanistii de la Ion Mincu!
  • 0 (0 voturi)    
    Baroane... (Sâmbătă, 18 noiembrie 2006, 0:47)

    monica L [anonim]

    "... o capitala moderna in rand cu marile metropole ale Europei"...capacitatea de bullshit-are a lui Videanu, acest "Haussmann-liu" al Bucurestilor, e depasita doar de kilometrajul suplimentar al gafelor sale...
    Unde o fi vazul 'mnealui o capitala europeana in care in ultimii 10-15 ani in plin centru sa se traga o pasarela mastodont care sa lase parterul peste care se desfasoara in haos, umbra, fecale si urias zgomot... daca 17 ani i-au trebui municipalitatii sa reamplaseze escalatoare la pasajul Universitatii cum va intretine spatiul din jurul pilonilor de sustinere? Dar zgomotul, dar trepidatiile, dar calitatea proasta a executiei care va necesita refaceri la fiecare 7-8 ani?
    Pentru un astfel de proiect o municipalitate ambitioasa ar fi adus un Calatrava, un Arenas, nu biroul de proiectare al Metrorexului (asa am impresia), firma de casa si partid a lui Videanu si suveica PD-ului)... sau ar fi organizat un concurs international... a se vedea cit e de hidos pasajul de la Otopeni... Dar ce-i fraier? imi veti spune... si comisioanele? si aranjamentele? si pusculita alegerilor din 2008?
  • 0 (0 voturi)    
    Bine ca macar fac ceva si pt populatie (Marţi, 10 iulie 2007, 11:59)

    ak2000 Andrei [anonim]

    ca de banci, cladiri pt birouri, farmacii ne-am cam saturat. Sa sperem ca o sa fie bine! Videanu si Basescu clar si-au luat comisione grase de la firmele implicate.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu? (Vineri, 17 august 2007, 10:51)

    Domi1983 [anonim]

    sunt nou pe acest forum si ma intrebam: de ce sa nu se construiasca acest pasaj? se construieste ceva...in fine. nu vi se pare minunat? a fost odata un vestit domn brucan care spunea ca ne va lua cel putin 15 ani sa ne dezmortim dupa revolutie... prefer un pasaj decat o uriasa catedrala. apropos. am calatorit de curand la Bangkok - oras cu 10 mil locuitori si 2 milioane de masini (pe putin) si am remarcat ca pe acolo soselele sunt mai toate suspendate. so. daca are cineva curiozitatea, dati un search pe google pentru poze din bangkok. pasajul "monstruos" este nimic pe langa ce au altii. haideti sa ne dezvoltam si pe inaltime.
  • 0 (0 voturi)    
    pasaj (Marţi, 11 septembrie 2007, 22:43)

    daniel-mircea [anonim]

    La urma urmei, daca totul decurge conform planului, rezultatul va fi bun, adica o strada lata si lunga numai buna de circulat pe ea. Daca iese ca reparatia autostrazii A1 sau ca podul de pe Tisa, nu mai este asa de bine. Domnu' Basescu stie ...

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by