Un avion militar s-a prabusit langa Arad

Pilotul avionului prabusit a fost gasit mort

de D. Mihai     HotNews.ro
Miercuri, 22 noiembrie 2006, 0:00


De la anul, MIG-urile vor fi inlocuite

Un avion militar s-a prabusit, miercuri, la pranz, in localitatea aradeana Beliu. Dan Ghica, pilotul avionului prabusit, a fost gasit mort el nereusind sa se catapulteze. Avionul este un MIG 21 Lancer si apartine unitatii militare de la Campia Turzii.

Dan Ghica, avea 39 de ani, era casatorit si avea o fetita. Era pilot de clasa I si avea la activ peste 700 de zboruri pe MIG Lancer.

Prefectul de Arad, Gavril Popescu, a declarat, pentru Realitatea TV, ca locul in care s-a prabusit aparatul a fost izolat, iar populatiei i s-a cerut sa evacueze zona.

Primarul localitatii, Pavel Tica, a declarat, pentru Realitatea TV, ca s-a deplasat la fata locului, unde exista un crater de 6-7 metri si resturi din avion. El a mai precizat ca aparatul s-a prabusit langa un depozit forestier de pe raza ocolului silvic Beliu. Se pare ca pilotul a incercat sa evite zonele locuite.

Miercuri seara, la locul incidentului au fost aduse cateva utilaje de mare tonaj, pentru a incerca scoaterea din pamant al avionului.

Accidentul aviatic de miercuri, din judetul Arad, este al noualea incident de acest gen, in care au fost implicate aparate MIG 21-Lancer, aflate in dotarea Fortelor Aeriene Romane.

Potrivit Realitatea TV, aparatele de tip MIG 21 vor fi retrase de la zbor incepand de anul viitor, intrucat nu mai corespund standardelor NATO. Ministerul Apararii Nationale nu a hotarat, deocamdata, care va fi tipul de avion care il va inlocui pe MIG 21, dar acest tip de aparat nu va mai fi folosit decat pana la sfarsitul anului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


687 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    pai ... (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 14:18)

    TherVali [anonim]

    n-a murit nimeni, asa ca in mod normal acest incident ar fi uitat rapid, dar tinand cont de faptul ca asta este doar unul din multele accidente din ultima vreme intr-o armata care ar trebui sa fie la standardele NATO eu zic ca pune pe multi pe ganduri ...
  • 0 (0 voturi)    
    Bataie de joc.. (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 14:24)

    www.johnnie.ro [anonim]

    Continua araturile de toamna, in judetul Arad. Cu MIG-uri Lancer. Pilotul disparut. Gasitorului recompensa.

    Am intrat in NATO de cativa ani. Si se mai zboara pe tehnica din anii ‘60-’70. Cica modernizata. Pe sute de milioane de USD bune. Exact cum se exprimau pilotii de la baza din Kogalniceanu, foarte plastic: ‘’Daca pui un televizor color intr-un Trabant, tot cu un Trabant circuli...'’ Intrebarile de bun simt care se pun, ar fi urmatoarele:

    Cine a fost cu ideea sa se modernizeze MIG 21, in loc sa se mearga pe varianta MIG 29, aflat la acea vreme in dotarea armatei? In acel an de gratie, 1993?

    Or sa mai dispara multi piloti, pana cand o sa fie retrase toate MIG 21 Lancer?

    In cate buzunare de politicieni a intrat spaga? SI MAI ALES, CATI AU FOST PRINSI?

    Stie cineva numarul de la D.N.A.?
  • 0 (0 voturi)    
    asa ne trebuie! (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 15:04)

    un fost... [anonim]

    Bine ca nu a murit nimeni! Dar sa zbori cu un cosciug zburator ce dateaza din anii '70 este strigator la cer! Si asta numai din cauza nesimtitilor care ne conduc!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pacat de MiG29!!! (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 15:06)

    SS [anonim]

    MiG-urile 21 nu trebuiau modernizate.

    Cat despre MiG-urile 29, mare pacat. Cam 1 mil USD de fiecare era reparatia. Avioanele nu isi epuizasera resursa. Dar deh, spagi, etc.


    Odata cu retragerea MiG-urilor 29 Romania a pierdut si o parte din elita pilotilor de vanatoare.

    Sa vedem ce vechituri vom avea pe viitor.
  • 0 (0 voturi)    
    MiG-ul 21 nu e chiar din anii 70 (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 15:15)

    SS [anonim]

    Un avion excelent la vremea lui. Asta e clar, si numai un ignorant poate sa afirme contrariul.

    Dar a aparut in anii '50. In anii '70 era deja depasit din anumite puncte de vedere.
    Azi nu mai are cum sa aiba acelasi nivel de siguranta in exploatare ca un avion modern. Nu intru in detalii.

    Este foarte apreciat in vest, pentru ca e un avion exotic, istoric. Pentru pasionati.

    Pacat de generatiile de piloti militari romani. Merita ceva mai bun. Din pacate toate deciziile sunt politice, prea putin tehnice.


    Sanatate si cer senin
  • 0 (0 voturi)    
    diletantism (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 16:10)

    me [anonim]

    scriu pe formul asta multi oameni cu pareri foarte ferme, care vor invoca aceeasi "spaga", etc si cind se vor prabusi avioane "la standarde NATO".
    chestiunea modernizarii Lancer vs MiG-29 a fost discutata pe larg pe forumurile de specialitate - este un non-subiect.
    cit despre cit de nesigure sint 21-urile care "ara", nu spune nimeni pe forum care este numarul de accidente la 100.000 de ore de zbor (vedeti acele forumuri mentionate), ca sa nu mai vorbim de o comparatie cu alte tari NATO.
  • 0 (0 voturi)    
    glumita (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 16:48)

    remus [anonim]

    -uite o stea cazatoare..
    -ah, e un mig 21
  • 0 (0 voturi)    
    mai sunt multe (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 17:22)

    gogu demagogu [anonim]

    ca sa se termine odata!
  • 0 (0 voturi)    
    ce urmeaza... (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 19:27)

    johnnie2 [anonim]

    de data asta ne asteapta vechituri americane... nu din anii 50, ci din anii 60... oricum, decalajul se mentine. o fi un pas inainte?
  • 0 (0 voturi)    
    LanceR (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 21:44)

    convair_long [anonim]

    Cei ce nu cunosc amanunte despre afacerea MIG-21 LanceR, mai bine tac! In primul rand, pilotii care au zburat MIG-29 la MK, nu sunt pierduti. Ei provin tot dintre pilotii de MIG-21 asa ca dupa ce acestea au fost lasate la "vatra", au revenit la 21. Un fost comandant de escadrila de la 29 e chiar comandantul bazei de la Fetesti. Cat despre cei care au iesit cu ordonanta, asta a fost alegerea lor. Iar modernizarea s-a facut la 21 si nu la 29 pt. ca astea erau mai multe ori cu 18-19 MIG-29 nu prea se putea asigura un nr. suficient de misiuni si sa le mai si distribui dupa modernizare pe cateva baze aeriene. Asa ca s-a luat hotararea sa le modernizeze, daca se poate spune asa, pe cele mai numeroase. Cat despre contractul in sine cu Elbit... nu stiu. S-ar putea sa fie vorba si de aranjamente.
  • 0 (0 voturi)    
    stiu si eu??? (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 22:46)

    AB [anonim]

    MIG-ul 29 este (pt noi ERA) un avion extraordinar ce se bucura de un renume in lume...cele cateva bucati au ajuns in Romania ca o parte a datoriilor rusesti fata de tara noastra ca altfel poate nici pe astea nu le aveam. Ele nu au fost aduse ca o completare a flotei romanesti ci mai degraba...ceva in genul "hai sa luam ceva de la astia (de la rusi adica) ca poate nu mai luam nimic. Adica decat deloc mai bine mai bine asa...pacat.
  • 0 (0 voturi)    
    MIG-uri (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 22:57)

    Tristu [anonim]

    Din moment ce s-au dovedit "sicrie zburatoare" dece le mai da voie sa zboare? Mai bine le lasau nemodernizate, se facea o economie enorma la buget. Si asa nu trebuie sa lupte cu nimeni. Dar, probabil, shpagile au functionat la varf. Pacat!
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia?... (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 23:37)

    DM [anonim]

    Cind un general roman spune ca "Trebuie sa cumparam avioanele!" fara sa dea o explicatie de ce atunci sint ingrijorat.

    Romania nu are bani sa cumpere avioane! Numai daca obtine un contract sa le produca local - cum au turcii si olandezii cu F-16.

    Cea mai buna solutie ar fi inchirierea pe 10-15 ani cum au facut cehii si ungurii cu Saab Grippen (probabil cea mai ieftina solutie).

    In felul asta nu trebuie sa te scarpini in cap 10 -15 ani mai tirziu "Ce sa fac cu avioanele astea?!!!"

    Dar cum au spus altii - probabil Israelienii stiu unde sa dea spaga! Vom plati enorm pentru citeva F16 din anii 70 si inca odata vom plati pentru modernizari (fara a le aduce la sfirsit in mod necesar ... tineti minte afacerea fregatelor britanice?).
  • 0 (0 voturi)    
    nu stiti? (Miercuri, 22 noiembrie 2006, 23:41)

    sorin [anonim]

    Romania va avea aparate suedeze de zbor.La un sfert de pret ca vechiturile americane.si vor fi si noi
  • 0 (0 voturi)    
    Miguri cu sistemul de catapultare dezafectat! (Joi, 23 noiembrie 2006, 3:58)

    lexus_az [anonim]

    Este prea de tot! PILOTUL NU A REUSIT SA SE CATAPULTEZE! Eu cred si sunt convins tot mai mult ca sistemul de catapultare la avioanele aflate in dotarea armatei romane nu functioneaza! (sunt dezafectate intentionat) Daca functiona ...pilotul era astazi in mijlocul familiei!...Tovarashii de la conducerea armatei romane stiu ca intr-o situatie extrema pilotul lupta pana la ...moarte , ca doar nu are incotro! Daca functiona sistemul, pilotul se putea catapulta la o inaltime suficienta ca sa ajunga jos cu bine....Atatea accidente cu majoritatea pilotilor care " NU AU REUSIT SA SE CATAPULTEZE" F.INTERESANT NU?!? Se pare ca tot la ideologia comunista suntem!...SA SALVAM APARATUL!.....PILOTI MAI GASIM....tragic!
  • 0 (0 voturi)    
    grandomania la Romani (Joi, 23 noiembrie 2006, 4:39)

    civil [anonim]

    Pana cand mai platim pretul timpitilor de la Armata Romana si SRI?! Smecherii ne tot fraieresc cu "misiuni de lupta" si "axe" iluzorii, in loc sa aiba grija de infrastructura (autostrazi, de ex.) si cadru legislativ adecvat. Si chiar si in acest forum a ajuns un Rambo von Dambovitza, care ne pune la colti, pe noi, cei "neavizati", ca 18 MIG29 nu ajung sa fie distribuiti pe la toate bazele din tara!!! Ma doare in cot de "acoperirea nationala"; sa faca cel putin o singura baza la standarde est-europene macar si atat. Dar nu, megalomanii au nevoie de multe baze, ca uite, maine ne calca Bulgarii+Ungurii. Ar terbui sa scapam de masa de manevra, adica cadrele 'useless' din armata, care atarna ca un balast la gatul bugetului.
  • 0 (0 voturi)    
    MIG 21 (Joi, 23 noiembrie 2006, 8:15)

    Paul [anonim]

    Cei care au luat spagi si comisioane pentru Contractul de modernizare falimentar, au oare remuscari cand aud ca a mai cazut un MIG ?
  • 0 (0 voturi)    
    MIG (Joi, 23 noiembrie 2006, 8:58)

    AB [anonim]

    scaunele functioneaza si inca foarte bine dealtfel scaunele de ejectare rusesti sunt printre cele mai reusite...e vorba de o mentalitate a pilotior romani. E greu pentru ei, nu poti sa "iesi" din avion asa cu una cu doua, conserva aia costa oricum (dupa modernizare) cateva milioane, exista speranta pana in ultima clipa ca se mai poate face ceva, au fost cazuri cand avioane considerate pierdute au fost recuperate si aduse la sol dupa cum si cazuri in care pilotii au parasit avionul prea repede. Sunt din Campia Turzii si au fost cazuri in care MIG-uri erau sa cada peste case sau si mai grav peste combinatul din localitate. Sunt piloti pentru care o catapultare echivaleaza cu incheierea vietii de pilot militar si nici ancheta care urmeaza nu e placuta. Multi incearca evitarea zonelor populate si asta poate insemna moartea pilotului care ramane la mansa pana in ultima clipa. Daca ar avea ar zbura pe altceva dar boala asta de a fi acolo sus, pentru care sau antrenat, ii determina sa urce in fiarele astea...pasiunea lor pentru zbor este fara granita.
  • 0 (0 voturi)    
    ???? (Joi, 23 noiembrie 2006, 9:04)

    Ion Cristoiu [anonim]

    Ce dezinformare! Ieri scria prin presa ca s-a catapultat! Ce ziare de 2 lei, numai cu ziaristi de calculator. Nu exista ziarist de investigattii caruia sa-i plateasca patronul din Bucuresti doua nopti de cazare, transport si diurna ca sa afle de la fata locului ce s-a intimplat. Ar costa prea mult si nu s-ar mai scaote milioanele de euro care se scor acum.
  • 0 (0 voturi)    
    Bine ca n-a murit nimeni... (Joi, 23 noiembrie 2006, 9:33)

    SKB [anonim]

    Nu inteleg.

    Ieri ne bucuram ca n-a murit nimeni, ca pilotul a fost un adevarat erou, a evitat zonele locuite si s-a si cataplutat, avea rani usoare, azi e mort.

    ???

    A, scuze, e vorba de presa din Romania... Se explica...
    Patetic. Pun pariu ca stiti ca a facut Jiji ieri. Sau Virinel.
  • 0 (0 voturi)    
    esti cu pluta lexus_az!!! (Joi, 23 noiembrie 2006, 9:39)

    Zgabeartza [anonim]

    Esti "convins tot mai mult ca sistemul de catapultare la avioanele aflate in dotarea armatei romane nu functioneaza! (sunt dezafectate intentionat) "?!?!?! Esti paranoic cred! Citeste postul de la nr 18., omul stie ce spune, nu ca tine, din auzite...! Au fost cazuri de catapultare de la inaltime f mica si pilotul a scapat nevatamat, oricum cuita neagra va povesti multe, acolo se afla raspunsul!
  • 0 (0 voturi)    
    Eroi sau victime? (Joi, 23 noiembrie 2006, 10:25)

    Adrian [anonim]

    Domnilor,sunt perfect de acord cu dv,dar vreau sa va intreb:cati dintr-e dv.a-ti discutat cu un pilot care a scapat dintr-un astfel de accident?Poate nici unul.Sa va spun eu .Un MIG 21 L.in urma cu mai multi ani,a decolat de la Gearmata,si sa prabusit.La mansa era comandantul aeroportului,un om cu mii de ore de zbor la activ,avand copilot pe loctiitorul sau.Era un zbor Meteo,pregatitor al unei misiuni.Acestia s-au catapultat cu 3(trei) secunde inainte de prabusirea aparatului !!! Pana atunci au incercat tot posibilul sa-l salveze.La cateva ore,discutam cu el intr-un spital,internat cu tasari de vertebre,etc,etc.Atunci,i-am zis:"Sper sa nu te mai puna necuratul sau Dumnezeu,sa te mai urci intr-un avion".Stiti ce mi-a raspuns? "Pana scap din spital,nici gand,dar dupa aia,daca vreau sa traiesc,o iau de la inceput",lucru pe care binenteles ca l-a facut.Atunci va intreb:ce sunt acesti oameni ? Eroi sau victime ale neputintei celor pentru care buzunarul lor propriu valoreaza mai mult decat un "nenorocit de pilot" ? Pana cand acesti "nebuni ai cerului" vor mai accepta sa fie victime si nu eroi ????
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 23 noiembrie 2006, 10:27)

    Stelian [anonim]

    Daca sunt asa de bune MIG-urile 29, de ce nu le-au pastrat germanii dupa unificare? Se presupune ca acolo nu sunt spagi, nu-i asa? Motivul oare sa fie altul? Cand ai o resursa la motor de numai 300 de ore faceti calculul cat costa intretinerea unui avion cu doua motoare care "se duc" cam repede.
  • 0 (0 voturi)    
    MIG-uri le romanesti (Joi, 23 noiembrie 2006, 10:37)

    Florin [anonim]

    La noi cad MIG-uri pentru ca asta avem, sunt convins ca daca aveam F-16, F-18, sau EuroFighter-ul de la Saab si alea ar fi cazut.
    E drept ca avioanele alea sunt depasite, e drept ca s-au bagat banii grei in modernizarea lor cand se putea face altcev cu banii aia, da' asta avem cu asta marsam.
    Oricum, in stilul nostru dimboitian, vom lua tot niste vechituri.
  • 0 (0 voturi)    
    Mig 21 (Joi, 23 noiembrie 2006, 13:55)

    Radu [anonim]

    Nu Mig-urile sunt proaste ci sistemul comunist (inca mentinut !!!) de recrutare a pilotilor este nepotrivit.
    Florin are dreptate. Cu astfel de piloti alesi pe criterii bizare mostenite de la comunisti, origine "sanatoasa" etc, si la numarul de ore de zbor-antrenament pe an (15-18, in US AIR Force se zboara 40-70 ore pe luna !!), vor termina rapid si fara ostilitati externe orice escadrila noua indiferent de fabricatie.
    Mig 29, 31 sunt avioane excelente, Germania LE-A PRELUAT dupa reunificare si pastrat pentru o perioada de cca. 8 ani.
    Inca incepand cu razboiul din Coreea, americanii au recunoscut ca MIG-urile erau superioare avioneleor F-84 americane. Deci un alt mit romanesc despre "sicriile zburatoare". Reciclati-va toti pilotii militari drept tractoristi cum de fapt meritau sa fie, gasiti altii mai capabili si lasati-va antrenati pe alte avioane. Daca aveti bani de asta...
  • 0 (0 voturi)    
    Precizari necesare (Joi, 23 noiembrie 2006, 15:01)

    convair_long [anonim]

    Pt. AB-Scaunele de pe LanceR nu sunt de provenienta sovietica, ele au fost schimbate odata cu modernizarea avioanelor si sunt israeliene. Intr-adevar functioneaza f. bine.
    Pt. CIVIL- Am avut rugamintea decenta ca nestiutorii sa nu se bage in discutii aproximative, incercand sa-si impuna convingerile total puerile, celorlalti . Misiunile acestor avioane chiar se fac pe bune! Nenorocirea este ca nu avem altele mai bune deocamdata. Dar lucrurile se vor schimba curand. Apararea aeriana se executa 24 din 24. Deci nu e loc de interpretare aici. Eu cred ca "te doare-n cot" ,dar chiar habar n-ai ca au ramas doar 3 baze aeriene mari si late iar armata in sine, in curand (max 2-3 ani) va numara cam 35 000 cadre active. Asta inseamna cat populatia unui oras, sa zicem Rm. Sarat. De asemeni, nu cunosti o iota din sist. de aparare si asta duce la vorbe in vant. Pune-te putin la punct pe subiectul asta daca vrei sa arunci pareri corecte in forum.
    Pt. RADU-E total gresit sa spui ca un sist. comunist guverneaza selectionarea pilotilor. Trebuie sa stii ca un pilot de supersonic are in primul rand niste calitati native, din pct. de vedere fizic. Astfel, ei sunt categorisiti ca fiind buni de supersonic, inca de la prima vizita medicala care se face la examenul de admitere in scoala de piloti. F. putini din ei sunt buni de supersonic. Majoritatea ajung la subsonic si elicoptere. Supersonistii sunt practic o elita daca vrei, a pilotilor militari. Nu ajunge orice muritor in cabina supersonicului decat daca are calitatile alea native.Pilotii romani sunt f. apreciati la misiunile comune desfasurate in compania pilotilor din diferite tari membre NATO precum si la show-urile aeriene din lume. Se adapteaza din mers la aproape orice situatie, chiar nou intalnita fiind, iar evolutiile lor individuale sunt de exceptie, avand in vedere vechimea acestor aparate. Lucrurile astea n-ai cum sa le stii decat traind printre piloti. Asa ca nu trebuiesc blamati mai ales de novici si nepriceputi.
  • 0 (0 voturi)    
    Inca o precizare (Joi, 23 noiembrie 2006, 15:24)

    convair_long [anonim]

    Tot pt. Radu-MIG-31 n-a fost luat de la rusi nici de nemtzi si nici de altcineva. E un avion de cercetare si interceptor de mare viteza si altitudine. Este urmasul lui MIG-25. Teoretic poate ajunge la 25-27km altitudine si viteza de 3400km/ora. Face parte din flota aeriana strategica a rusilor la fel ca si TU-160 Blackjack (copia aproape fidela a variantei B-1B americane), sau cum e B-52, B-2, B-1B de la americani, care nu au fost livrate si altor tari. MIG-29 a fost contractat in 1989 pt. Romania de Ceausescu, livrarile initiale incepand in oct. `89. Fiind o tara saraca Romania nu si-a prea permis mentenanta acestor avioane avand in vedere si orientarea noastra ulterioara catre NATO si UE in detrimentul vechilor relatii cu rusii. De aici si lipsa pieselor de schimb ca urmare a refuzului de fapt, al rusilor de a mai ne livra ceva pt. MIG-29. Dar asta e decizie politica si nu are legatura cu pilotii.
  • 0 (0 voturi)    
    MIG (Joi, 23 noiembrie 2006, 16:48)

    radu [anonim]

    Ptr.convair_long.
    Dragule, istoria familiei MIG nu sta drept tema in comentariile noastre. Cine vrea o poate scoate din internet. Daca ai fi procedat si tu astfel vedeai ca MIG-29 face doar Mach 1,1 la NN si 2450 Kmh la mare altitudine si nu 3.400 cum afirmi tu.
    Intr-una ai dreptate : daca ai 20 de orbi si 5 chiori de-un ochi, evident cei din urma vor fi si cei mai buni piloti. Si o ultima remarca : MIG-urile din dotarea altor natiuni nu au cunoscut nici pe departe rata de accidente ca cele din dotarea armatei romane.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. Radu (Joi, 23 noiembrie 2006, 17:14)

    target [anonim]

    Nene Radule, nu mai vorbi magarii: MIG29 1.1 Mach viteza maxima... Daca tot stai pe internet, macar documenteaza-te. Sau te documentezi de la ProTV?
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 23 noiembrie 2006, 17:20)

    mh_fane [anonim]

    lasand la o parte cearta despre MIG-uri, nu credeti ca pilotul nu s-a catapultat pt. a dirija avionul in afara localitatii . Pentru mine este un erou!
  • 0 (0 voturi)    
    miguri (Joi, 23 noiembrie 2006, 18:01)

    unul mai putin patimas [anonim]

    E usor a scrie versuri.......
    Eu zic Dumnezeu sa-i ierte pe toti acesti piloti care au pierit! Uneori nici intr-un conflict nu mor atatia. Ei si numai ei stiu cauzele adevarate. Cat despre cei care nu vad utilitate armatei ca stalp important al existentei unei natiuni nu are rost sa intrarm in polemici. Istoria a dovedit ca cei asemeni lor, vin primii la imparteala de dupa jertfa armatei.

    Vesnica pomenire pentru toti eroii!
  • 0 (0 voturi)    
    MIG-29 (Joi, 23 noiembrie 2006, 19:38)

    radu [anonim]

    Nene Target, priveste matale in acest site :
    http://de.wikipedia.org/wiki/MiG-29

    Este in germana, s-ar putea sa nu prea pricepi, dar cu bunavointa vei intuii., viteza uzuala la MSL este Mach 1,1.
    MSL (Mean sea level).
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns (Joi, 23 noiembrie 2006, 21:59)

    convair_long [anonim]

    Nene Radule, vezi ca incurci marfa cu ambalajul! Daca ai fi citit atent precizarea mea ai fi vazut ca datele alea erau despre MIG-31 care spuneai matale ca il au si nemtzii(aiurea). Total gresit! Doar 29 l-au luat. Crede-ma pe cuvant ca nu-s ageamiu. Lucrez la amaratele astea de MIG-uri si as putea sa-ti povestesc un an in continuu. Vezi ce zice si TARGET ca are dreptate!
  • 0 (0 voturi)    
    pur si simplu pareri (Vineri, 24 noiembrie 2006, 0:38)

    tot despre MIG [anonim]

    CONVAIR se poate sa ai dreptate si nu am de gand sa continui pe idee asta .Cert este ca nu se pune problema vreunei disfunctii la nivelul scaunului. Ne e atat de usor sa vorbim...am crescut printre ei nu si afirm ca-i cunosc la perfectie ci pur si simplu sunt lucruri care nu se pot spune e ceva mai complicat. Mama mea nu o data a consolat sotii de piloti (din fericire toti au scapat). Ce ma nedumereste insa este gradul inalt de NEPROFESIONALISM al stiristilor romani. In goana lor dupa stiri "calde" se spun prostii incredibile fara sa se gandeasca la cei de acasa.Sigur o stire trebuie data, asta e, dar fa-o in mod profesionist. Acum cativa ani un pilot din Campia a cazut si imediat presa l-a dat mort...nu a stat nimeni sa verifice ce si cum. Pilotu era bine mersi si dupa cateva ore a parcat in fata blocului sa-si linisteasca familia. N-a mai zburat. Nu mai punem la socoteala ca cei de la Antena 1 habar nu aveau ca Turda nu e Campia Turzii. Pentru ei un elicopter e cam acelasi lucru cu un avion iar aerodromul e cand la Turda cand la Campia!!?? Pai frate sau sau...Pe de alta parte rata prabusirilor avioanelor militare nu este iesita din comun. Nu e la noi mai mare ca in alte tari in ciuda conservelor noastre. Cat despre profesionalismul pilotilor nostri...jos palaria. Daca acum cativa ani ieseau la zbor din an in paste acum pot sa spun ca zboara zi lumina si normal ca si rata accidentelor (zic eu) se poate sa creasca. Am deschis ochii pe M. Kogalniceanu si am crescut pe Campia Turzii am zgomotul de avion in sange. Se spune ca atunci cand nu se zboara in oras nu doarme nimeni. Adu Doamne avioane bune...
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. "pur si simplu pareri" (Vineri, 24 noiembrie 2006, 13:04)

    convair_long [anonim]

    Ai perfecta dreptate. Am luat pozitie pt. ca nu m-am abtinut sa stau deoparte cand pe forum isi dau doar cu parerea unul si altul mai mult sau mai putin avizati si mai ales , cei care blameaza pilotii facandu-i produse comuniste si mai stiu eu cum. Nu e corect sa condamni niste oameni care au poate cea mai periculoasa meserie dar, cu siguranta, poate si cea mai frumoasa si pe care ei o fac cu multa placere si daruire,sacrificand de multe ori pe altarul ei, familia si uneori chiar viata. E una din meseriile in care nu exista nici un dram de banalitate.Cat despre avioane...
  • 0 (0 voturi)    
    hm.. (Sâmbătă, 25 noiembrie 2006, 16:39)

    laura [anonim]

    mi-a venit doru davidovici in minte..mai ales cand zicea cineva ca pilotul nu se dezlipeste de mansa pana nu stie ca nu se mai poate face nimic pentru salvarea aeronavei....

    un gand pentru toti acestia si o mare admiratie pt toti pilotii de vanatoare..
  • 0 (0 voturi)    
    miguri (Luni, 27 noiembrie 2006, 0:26)

    cristea rares [anonim]

    pilotii sunt oameni simpli dar au caractere foarte puternice
    traiesc cu intensitate fiecare clipa a vietii
    spun unii ca accidente sunt si in alte tari ale europei
    de 7 ani de cand sunt in italia nu am auzit sau vazut la televizor de vreun accident
    armatei romane ii trebuie o mai buna organizare si oameni mult mai responsabili
    ma refer la bisnitarii care stau in scaunele guvernamentale si vand aceasta tara

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by