Guvernul a cedat in fata grevei japoneze a cadrelor didactice

Profesorii primesc in 2007 o majorare salariala de 22%

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 23 noiembrie 2006, 0:00



Ministrul Finantelor si cel al Educatiei au anuntat, joi, in plenul parlamentului, ca Executivul sustine amendarea proiectului bugetului pe 2007 astfel incat cadrele didactice sa beneficieze de o majorare salariala cu 4% mai mare decat se prevazuse initial. Fondurile suplimentare vor fi realocate din bugetul educatiei, de la capitolul "investitii".

Cu toate acestea, sindicatele din invatamant au comunicat ca greva japoneza inceputa azi dimineata va continua pana la adoptarea amendamentului.

Varianta initala a proiectului legii bugetului prevedea pentru profesori o crestere a salariilor cu 18%. Pentru cele patru procente suplimentare, la bugetul alocat cheltuielilor salariale au fost adaugate 420 de milioane de lei noi, prevazute initial la capitolul "investitii".

Ideea majorarii cu 22 in loc de 18 procente a aparut in timpul dezbaterilor din cadrul Comisiilor de invatamant. Amendamentul a fost adoptat de comisia mentionata, la discutii participand atat ministrii Educatiei si Finantelor cat si reprezentantii sindicatelor.

La cea vreme, Sebastian Vladescu s-a opus redirectionarii sumelor prevazute la "investitii", in timp ce Mihai Hardau a declarat ca oricare dintre variante il multumeste.

In cele din urma, insa, amendamentul a fost respins de Comisiile de buget-finante ale celor doua camere ale legislativului, cu 18 voturi la 14.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


170 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    inca o dovada de liberalism (Joi, 23 noiembrie 2006, 13:26)

    suca [anonim]

    daca mai era necesar, inca o dovada de liberalism la tariceanu. daca profesorii ies peste o luna sa ceara iar salariu le va da...
    si atenti banii sunt luati din investitii.
    sa vedeti acum cum or sa sara toate categoriile de bugetari pt salariu.
  • 0 (0 voturi)    
    Salarii foarte mici... (Joi, 23 noiembrie 2006, 14:00)

    www.johnnie.ro [anonim]

    Sunt salariile foarte mici in continuare. Orice ar sustine unul si altul. De la 1 ianuarie, cica intram in UE. Si abia atunci se va vedea diferenta URIASA dintre salariile din Romania si restu'.
  • 0 (0 voturi)    
    Dovada de disperare (Joi, 23 noiembrie 2006, 14:18)

    HIPPIEVALI [anonim]

    Lui Tariceanu ii fuge pamintul de sub picioare si atunci recurge la populisme. Ia banii elevilor si ii da profesorilor, pentru ca asa se traduce a lua bani de la investitii si a-i folosi pentru salarii. Sincer, imi pare rau ca a ajuns sa recurga la asemenea gesturi, tocmai in momentul in care, atacat mai miseleste ca niciodata de camarilla lu` Basescu, trebuia sa dea dovada ca e un aparator veritabil al liberalismului. Din pacate, nu e prima oara cind dovedeste ca nu e barbat. PNL nu va muri din vina lu` Base, va muri pentru ca e condus de un impotent, care e incapabil sa-si apere partidul,
  • 0 (0 voturi)    
    aprobat in parlament (Joi, 23 noiembrie 2006, 14:38)

    simion [anonim]

    De ce nu cititi oameni buni articolul?
    Nu vedeti ca a fost discutat in comisii si aprobat in parlament?
    De ce ii gasiti vreo vina lui Tariceanu?
    Numai pentru ca e prim ministrul liberal?
    Si stiti ceva? Bine ar fi sa se schimbe Tariceanu si sa vedem cum va veti descurca cu deciziile unui alt prim ministru care vor fi la fel de prost primite de populatie pentru ca asta este , suntem o tara mica si prost dezvoltata. Ce sa-ti povestesc, il da jos pe Tariceanu, ii ia boii de la bicicleta!
  • 0 (0 voturi)    
    ne mai miram? (Joi, 23 noiembrie 2006, 14:46)

    vali.d [anonim]

    No comment.Sunt f curios cum va putea guvernul sa refuze si restul de cereri de mariri salariale(care sint la fel de legitime ca si cele ale profesorilor)De inflatie nu are rost sa mai pomenim.Ce mai conteaza ca tara per ansamblu va regresa, cind vinzarile de citroen merg bine.Si revin cu o intreare mai veche:"poate cineva sa-mi de un exemplu(doar unul)in care acest guvern a luat o decizie(doar una)care are vreo legatura cu liberalismul(pe care-l clameaza atita)?Doar ei sunt "adevaratii" lui reprezentanti.Nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Da' de munca nu vorbeste nimeni? (Joi, 23 noiembrie 2006, 14:49)

    Arthur [anonim]

    De salarii ca in Ue vorbim dar romanii se inghesuie sa munceasaca mai mult pe afara! In tara contribuie la buget cca.4,5 mil. oameni din care numai cca.2,5 mil.lucreaza in productia de bunuri aducatoare de venit la PIB! Printre bugetari sunt si profesorii care daca ar raporta salariul la norma lor de lucru ar descoperi ca au un salariu de invidiat. Pana la acest guvern s-a mentinut nivelul de impozitare la un nivel ridicat pentru a obtine venituri la buget pentru a se plati ,printre altele ,bugetarii.Adica salariul meu net ditr-o fima privata ,care merge bine,plateste o gramada de impozite la stat,nu a putut sa creasca corespunzator realizarilior intrucat mi se retin impozite pentri bugetarii grevisti de ne-munca (eu am program saptamanal de 40 ore + cat e nevoie!). Mie mi se pare o nesimtire atat timp cat nimeni nu te-a obligat la aceasta cariera!
  • 0 (0 voturi)    
    pt simion (Joi, 23 noiembrie 2006, 15:02)

    suca [anonim]

    tu chiar crezi ca se fac modificari in buget fara acordul primului ministru si al ministrului de finante?

    sa vezi inflatie ce ne va afecta si pe noi acum...
  • 0 (0 voturi)    
    Bataie de joc (Joi, 23 noiembrie 2006, 15:43)

    gigi [anonim]

    Finantele Roamniei sunt conduse din 2005 de niste jucatori de loterie care-si bat joc de nervii oamenilor de afaceri si al oamenilor. Pe langa balbaiala cu amanarile succesive ale Codului Fiscal si sustinerea unei atmosfere de impredictibilitate total neprielnica unei comapanii serioase care lucreaya cu o planificare a cash flowului, pe lanag penibilul a 4 rectificari bugetare cu 3 schimbari de deficite si o a cinecea anuntata in decembrie, acum la nici o luna de la inceperea deybaterilor in parlament la bugetul pe 2007 acest saltimbanc de ministru , aceasta panarama a finantelor romanesti, doreste deja amendarea bugetului. oare cate rectificari ne asteapta la anul? Penibil suntem de kkoa lumii suntem un adevarat Congo.
  • 0 (0 voturi)    
    patetic ... (Joi, 23 noiembrie 2006, 15:53)

    Hasken [anonim]

    Se duce joseanu' Tariceanu.
    E "pa" ...

    Populism ieftin. Vor urma medicii, functionarii publici, etc.
    Din ciclul "Mai da-le Nicule 200 de lei".
    ===================================================
  • 0 (0 voturi)    
    Salarizarea profesorilor (Joi, 23 noiembrie 2006, 16:01)

    stefan [anonim]

    Problema grava este ca salarizarea se face dupa grade si vechime, (conditii nici necesare nici suficiente pentru o prestatie de calitate), nu dupa performanta si rezultatele muncii, cum ar fi normal. Daca continua tot asa, tinerii nu mai vin in sistem, iar profesorii performanti pleaca spre alte locuri de munca mai bine platite. Aceasta-i problema ce se cere rezolvata urgent si pe care ministrii de resort nici n-au de gand s-o rezplve. Din acest punct de vedere suntem tot in comunism.
  • 0 (0 voturi)    
    uimitor.. (Joi, 23 noiembrie 2006, 16:47)

    vise [anonim]

    Arthur scrie:
    Mie mi se pare o nesimtire atat timp cat nimeni nu te-a obligat la aceasta cariera!

    Lucrez in invatamant, pentru ca ma saturasem sa ma duc in fiecare dimineata sa-mi cumpar `ziarul` in cautarea unui loc de munca. Nu pentru asta m-am pregatit. Poate in Buc lucrurile sunt altfel.

    Stefan scrie:

    Problema grava este ca salarizarea se face dupa grade si vechime, (conditii nici necesare nici suficiente pentru o prestatie de calitate), nu dupa performanta si rezultatele muncii, cum ar fi normal.

    Unii elevi, clase, scoli sunt mai bune ca altele si indiferent de calitatile tale de a preda pe intelesul copiilor, de a-i captiva sau de nivelul cunostintelor pe care l-ai dobandit vei sesiza acest lucru. Defapt stii ce, du-te si preda in mediul rural si fa performanta. Nu cred ca e imposbil dar trebuie sa fii de acord ca e mai usor la o scoala/liceu bun decat acolo. Sunt de acord cu un lucru - sunt platit la fel indiferent cat de mult ma straduiesc sa-i fac sa inteleaga ceva.

    Si de ce nu zice nimeni nimic de banii aruncati in vant pe Siveco ?
  • 0 (0 voturi)    
    Pt.11 (Joi, 23 noiembrie 2006, 17:06)

    stefan [anonim]

    "Defapt stii ce, du-te si preda in mediul rural si fa performanta."

    Nu si daca masuram rezultatele muncii in termeni de progres, de valoare nou creata, de valoare adaugata. E greu, dar nu imposibil. Altfel stam pe loc inca 100 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    o tara fara educatie n-are viitor (Joi, 23 noiembrie 2006, 17:09)

    sisilvia [anonim]

    asta dam, asta primim...
    daca va multumiti ca in scoli sa predea nea Gigi mecanicu' pe post de profesor de fizica si tanti Florea casierita, profa de economie sa nu va mirati daca generatiile viitoare vor fi din ce in ce mai tampe.
    Oamenii cu capacitati si calitati exceptionale n-or sa mai intre in sistemul de invatamant, ca pe vremuri.
  • 0 (0 voturi)    
    prostie (Joi, 23 noiembrie 2006, 17:24)

    stefan [anonim]

    Si sa le maresti la toti salariile, in mod egal, ca in comunism, indiferent de ce fac si mai ales ce nu fac, e o prostie.
  • 0 (0 voturi)    
    pt 11 si 12 (Joi, 23 noiembrie 2006, 17:26)

    claudiu [anonim]

    Cateva remarci scurte:

    1. Sunt profesori in mediul rural care transforma un elev obisnuit in unul foarte bun.

    2. Mi se pare corecta abordarea lui Stefan, cu analiza in dinamica si nu doar pe niste indicatori absoluti.

    3. Din pacate, marea majoritate a directorilor de scoli au putine abilitati manageriale. Poate ar trebui facuta o separare intre atributiile legate de calitatea actului de invatamant si administrarea patrimoniului unei scoli. Directorii ar trebui sa aiba in responsabilitate actul de invatamant, pentru partea administrativa sa existe alta persoana, cu abilitatile necesare.

    In plus, un director de scoala nu isi poate alege profesorii.

    4. Baza materiala ar trebuie evaluata dupa parerea mea. S-ar putea reveni la clasele de 30 de elevi, ducand la reducerea numarului de clase si eventual inchiderea de scoli. Personalul in exces ar putea fi directionat spre scolile din mediul rural, prin reducerea numarului suplinitorilor necalificati. Se poate imagina un sistem care sa stimuleze plecarea profesorilor spre mediul rural.

    Poate aceste masuri nu vor rezolva problema, dar ar fi un inceput pentru re-asezarea pe criterii de performanta.
  • 0 (0 voturi)    
    Cointeresare (Joi, 23 noiembrie 2006, 17:39)

    stefan [anonim]

    Pentru 1000 euro pe luna gasesti si directori f. buni.

    Cum e mai bine, sa traim toti, dar prost, sau sa progresam platindu-i pe cei foarte buni, foarte bine. Tocmai am facut diferenta intre comunism si capitalism.

    Cine e de vina ca educatia este inca in comunism?
  • 0 (0 voturi)    
    capcana pentru PSD (Joi, 23 noiembrie 2006, 18:18)

    D. Trandafir III [anonim]

    Dupa stricarea unui an scolar, tot se observa ca liderii sindicali nu vor sa inceteze greva. Este posibil ca bugetul sa nu fie aprobat in Parlament, caz in care guvernul trebuie sa demisioneze. Cum o alta formula de guvernare nu are cum sa fie asamblata, in cateva luni ar putea urma alegeri anticipate, cu salariile profesorilor nemajorate din cauza ... PSD.
  • 0 (0 voturi)    
    totusi (Joi, 23 noiembrie 2006, 22:39)

    suca [anonim]

    i-a auzit careva pe profesori cerand ceva pentru copii? nu stiu, eventual o cantina. sau sa lucreze la o programa scolara mai eficienta? sa dea solutii ministerului?
    se plang ca muncesc. cum sa nu. obosesc din prea multe meditatii. de ce sa predea la scoala daca pot sa-i invete acasa pe copii?
    cunosc profesori si i-am vazut cat ii intereseaza de soarta copiilor. in fiecare luna ei numara cate meditatii au nu daca cei din clasa lor sunt mai destepti decat luna trecuta.

    evident c-or sa sara multi pe mine dar din tot scandalul cu greva eu nu am auzit decat de cresterea salariului. cu ce se va schimba in bine scoala daca vor primi salarii mai bune? or sa faca in continuare meditatii.
    ar trebui interzise meditatiile pe bani. sa se faca meditatii la scoala cum se fac in tarile civilizate. daca vor salarii ca-n occident sa munceasca ca-n occident.
    propun interzicerea meditatiilor si sanctiuni pt profesorii cu cei mai mediocrii copii.
  • 0 (0 voturi)    
    interesant sistem (Vineri, 24 noiembrie 2006, 2:21)

    sorin [anonim]

    interesant sistem dar si interesanta tara mai avem, cand nu ne convine ceva iesim in strada facem greva si cerem bani, iar baietii buni culmea ca ne si dau. nu sunt de acord cu ceea ce fac profesorii, pentru 18 ore pe saptamana sunt platiti foarte bine, nu bine, eu am facut un calcul simplu iar rezultatul a fost ca pentru plata cu ora sunt mai bine platiti decat cei de la banca. in occident in invatamant se face foarte mult voluntariat iar salariile nu sunt atat de mari cum ar zice unii sunt chiar mai mici decat a unui inginer specialist, si nu mai spun ca programul lor de lucru depaseste uneori 8 ore pe zi. toti invoca faptul ca pregatesc acasa lectia ptr a doua zi cel putin 2-3 ore, sa fim seriosi, daca intradevar se intampla asa ceva, chestia asta cu pregatitul tine de natura meseriei si nu cred ca trebuie platiti pentru asa ceva, este exact ca la informaticieni, daca nu tii pasul cu noutatile esti un om pierdut...., rusine .....,,, rusine,... LA MUNCA NU LA INTINS MANA
  • 0 (0 voturi)    
    asociere??? (Vineri, 24 noiembrie 2006, 9:17)

    cortez [anonim]

    asa a facut si Nastase inainte sa isi piarda postul de prim-ministru, din disperare a inceput sa dea cu bani in stanga si-n dreapta ca poate o sa fie toata lumea linistita si o sa mai poata sa stea in scaun inca vreo cateva luni macar...s-a inselat, tot ce a facut a fost sa lase un mare deficit bugetar ...dar se pare ca unii nu invata din greselile altora...
  • 0 (0 voturi)    
    @19 (Vineri, 24 noiembrie 2006, 9:22)

    sisilvia [anonim]

    sorin,te intreci in aberatii. Poate nu stii, dar in Occident profesorii si in general functionarii din administratia publica sunt f bine platiti. In Spania un profesor proaspat angajat are 1.500 euro, de aceea e bataie chiar si pe posturile din cele mai pierdute catune.
  • 0 (0 voturi)    
    plata cu ora ? (Vineri, 24 noiembrie 2006, 9:32)

    vise [anonim]

    Daca tocmai ai intrat in invatamant si esti platit cu ora, faci un calcul si vezi ca esti platit cu 50 de mii pe ora.
    Dar asta e Romania - toata lumea isi da cu parerea.
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE, STIMABILILOR PROFESORI (Vineri, 24 noiembrie 2006, 9:46)

    daniel ruseanu, bacau [anonim]

    cersiti, atita ati invatat si atita invatati. din scolile rominesti ies pe banda rulanta elevimediocri, nepregatiti pentru realitatea cotidiana. dovada? va smiorcaiti ca salariile sunt mici comparativ cu occidentul. cu exceptiile de rigoare, mai bine de 70 la suta din cadrul profesoral e foarte slab pregatit, atit pedagogic, cit si profesional. e penibil circul pentru majorarea salariilor. daca sunteti asa de nemultumiti, de ce nu faceti altceva, o afacere de exemplu? sa vedeti atunci responsabilitati. raspunsul e ca nu sunteti in stare. drumul dintre teoria pe care o predati, "atentiile" elevilor(desi mai coresct s-ar denumi spagi) si realitate e despartit de o mare prapastie: cea a nesimtirii dvs. cu scuzele de rigoare pedagogilor de valoare, in fata carora imi scot palaria. numai ca pe acestia nu-i vad la proteste, la talk-show-uri, la scandaluri. sunt la catedre si-si fac datoria.
  • 0 (0 voturi)    
    prostia lumii (Vineri, 24 noiembrie 2006, 10:14)

    Ciolanu [anonim]

    profesorii sunt cei mai fraieri dintre toti.ei nu au comentat si nu au iesit in strada (vezi minerii) si au ramas ultimii la capitolul salarizare.dupa ceva timp,s-au gandit si ei sa faca o greva,doua.li s-a dat putin si li s-a promis mai mult pt urmatorii x ani.si iar teapa.and so on... cum terminau profesorii cu greva,apar alte categorii care sa ceara majorari salariale.si tot profesorii au ramas cei din urma.
    sa nu uitati ca un profesor are de munca in interese de serviciu si acasa:pregateste lectile pt a doua zi,subiectele pt lucrari,programe scolare,corecteaza lucrari,se documenteaza,etc.deci nu e vorba de 18h/sapt! oricum majoritatea au ore peste norma.
    apropo,stiati ca un prof. suplinitor cu 10 ani vechime ia 700ron? mult nu? beah
    da,stiu,sunt si unii care nu au ce cauta in invatamant,sunt comunisti si/sau cu gandul numai la modul cum sa faca elevii sa vina la ei la meditatii,dar ei sunt doar o parte.
    si atata timp cat profesorii nu sunt platiti decent,in invatamant o sa vina numai '"resturile" care nu au ce face,restul preferant orice altceva.
    da,trebuies si bani pt dotarea scolilor si nu pt cumpararea de PC de ultima generatie (folosite doar pt solitaire)prin nu stiu ce firma.trebuiesc bani pt dotarea laboratoarelor si materiale didactice.
  • 0 (0 voturi)    
    vreti profesori buni? (Vineri, 24 noiembrie 2006, 10:21)

    ntzzz [anonim]

    pe vremea lui Ceasca intrau in invatamant oameni pregatiti, de calitate umana deosebita.
    Astazi toti fug de sistemul de invatamant. E ultima alternativa in caz ca nu esti primit in sectorul privat. Cei mai buni profesori sunt cei mai in varsta, ramasi in sistem si asteptand sa iasa la pensie. Cei tineri....
  • 0 (0 voturi)    
    bla (Marţi, 28 noiembrie 2006, 21:47)

    yuly [anonim]

    ma da ce la specialisti aici
    parca ar fi o barfeala de blonde, in care fiecare vorbeste dar nu are habar despre ce
    ca se pricep toti la cati elevi trebuie sa aiba o clasa, de unde ar trebui selectati directorii, cum ar trebui pregatiti niste elevi de tarani alcoolici ca sa devina olimpici internationali, samd.
    mai bine tineti -va parerile pentru voi daca sunteti ignoranti si nu va mai exprimati impresiile de frustrati ratati ce sunteti!....
  • 0 (0 voturi)    
    Marginalizare postcomunista (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 16:16)

    Eddie [anonim]

    Daca ar fi sa ne raportam la statele membre ale U.E. atunci imaginea cadrelor didactice din Romania ar avea de suferit si mai mult. Consider ca dupa 1 ianuarie 2007, salariile reale ale cadrelor didactice vor cunoaste o ameliorare, suficienta pentru a stimula si a mobiliza personalul didactic pentru a spori calitatea invatamantului romanesc.
  • 0 (0 voturi)    
    Pai fratilor... (Duminică, 24 decembrie 2006, 13:43)

    Val [anonim]

    ..din ce inteleg eu aici se pare ca profesorii ar trebui sa fie multumiti, sa le fie rusine ca au salarii mari si nu fac nimic, sa inchidem gura pt ca nu ne ridicm la nivelul unui patron de butic care e de fapt sofer si cara marfa intre bucuresti si bacau.
    Intrebarea este simpla....de ce aveti nevoie de noi ? De ce pur si simplu nu se desfinteaza sistemul de invatamant?
    Haideti fratilor sa terminam odata cu asta.
    Eu personal am renuntat la invatamant, ca mine foarte multi altii, in mediul rural 90% din cadre sunt localnici cu liceul rude sau apropiati ai directorului de scoala, sunt scoli care au chiar si drectorul suplinitor necalificat.
    Asta va fi in curand si la orase, in prezent cea mai mare parte a cadrelor fiind profesori aproape pensionari sau chiar pensionari care dupa revolutie au prins golul din sistem si au plecat de la tara spre orase.Se vor pensiona toti in max 5-7 ani si atunci sa vedeti.
    Eu..domnule buticar, care matale faci bani si esti om important
    am renuntat sa mai fac munca voluntara, sa mai educ si invat plozii tai needucati si nesimtiti fara cei 7 ani de acasa pe doi lei jumatate.
    Sa tii educi matale acasa...ca esti om destept si nu ai nevoie de profesori
    O sa vin inapoi in invatamant cand imi dai matale gratis ceva de la butic ..uite asa
  • 0 (0 voturi)    
    pentru cei care cred ca sun salarii prea mari sau pentru buticari (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 21:26)

    gia [anonim]

    Siati ca un rrom care beneficieaza de ajutor social pentru ca....."nu are unde sa lucreze" are un ajutor de 300 RON si "lucreaza" 9 zile / luna. Defapt sta in matura de povesti. Si acum sa revenim: stiati ca:
    - cel mai mic salariu pt un cadru didactic este de 430 RON? din care se iau si impozitele - 5% marire este 21,5RON.
    ENORM!!!!!!!!!
    - pentru un cadru didactic cu STUDII SUPERIOARE si 9 ani vechime este aproximativ 740RON din care se iau si impozitele - 5% marire este 37 RON.
    ENORM!!!!!!!!!
    NU VRET SI VOI? NU?
    NICI EU.
    MAI BINE IAU AJUTOR SOCIAL SI DAU LEJER CU MATURA NU IMI BAT CAPUL CU TOTI "BAIETII SI FETELE DE BANI GATA"
  • 0 (0 voturi)    
    salarii vs. calitate (Miercuri, 11 aprilie 2007, 17:26)

    Doralee [anonim]

    Astept si eu, inafara de cresterea salariilor profesorilor si a bugetarilor, in general, si o crestere a calitatii serviciilor prestate de catre acestia, care sint la limita dintre jalnic si patetic - a se vedea cel putin invatamintul prescolar si gimnazial...nu mai vorbesc de "profesionalismul" personalului altor institutii - care ar trebui sa deserveasca cetateanul. Permiteti atunci cind se fac propuneri de marire de salariu la bugetari - nu numai criteriul "ajustarii" la nivelul european, si un audit real al serviciilor si imbunatatirea cu cel putin o picatura a calitatii (exceptind vesnicele plingeri de "nu avem tehnologia sau echipamentul", relatiile intre client si institutii sint jalnice.
    Sa va dau citeva exemple de filozofie a bugetarilor : un prefect tinar care declama intr-o sedinta publica: "pierdem foarte mult timp cu aceste ore de consiliere a cetatenilor referitor la drepturile lor...." era vorba de un BCC si cetatenii aproape "ignoranti" care apeleaza la acest serviciu de "pierdere de ore" a domniilor sale, in loc sa frece hirtiile intre birouri.
    Alt exemplu, audiat in direct, Politia Comunitara: "draga X-ule, te rugam sa-ti iei boarfele de aici, sa mergi in padure sau in alta parte, ca ne faci probleme cu proprietarii de aici" - era vorba despre un personaj "homeless" plin de singe si beat care se aciuase in fata unui bloc - nu spui unde. Dovada de adresare profesionala - iar cu propitarul care facuse plingere, domniile sale tratau la "negociere": "pai ce sa facem...la TBC nu-l primeste ca nu au locuri, la spitalul de nebuni il ducem degeaba, ori ca nu au locuri ori ca dupa o vreme iarasi iasa.."

    - continuare la 2, ca am depasit caracterele -
  • 0 (0 voturi)    
    continuarea 2 - (Miercuri, 11 aprilie 2007, 17:27)

    Doralee [anonim]

    Ca sa mai dau un exemplu, din alt mediu bugetaristic, Spital: un personaj, medic, nu spui ce specialitate: "ce naiba m-ati deranjat de pe (alta sectie), nu vedeti ca copilul asta moare?" dind din maini si revoltat - care copil ,vai mama lui care era de fatza...si care nu a mai murit dupa ce numitul domn medic (ca nu imi place sa le zic ca-s doctori) a intervenit in modul in care fusese solicitat de un coleg de-al sau. Sau cadru mediu, ca morbul ii atinge pe toti: "bre, ia adu copilul ala la recoltare, dar repede.." - care nu intelegea nika ce se intimpla, decit ca unii il "rastignesc" sa-i ia singe si il doare si urla de mama focului.

    Cam asa se produce in dulcea mea Romanie, relatiile "care este, bre, opinia mea!".

    va pupez si la mai bine, nu la mai mult!
  • 0 (0 voturi)    
    vreau si eu sa apara comentariul - il mai scriu o data... (Miercuri, 11 aprilie 2007, 17:45)

    doralee [anonim]

    daca dau citeva exemple din sistem - unde am lucrat, si in altele...

    revin cu textul initial:
    Astept si eu, inafara de cresterea salariilor profesorilor si a bugetarilor, in general, si o crestere a calitatii serviciilor prestate de catre acestia, care sint la limita dintre jalnic si patetic - a se vedea cel putin invatamintul prescolar si gimnazial...nu mai vorbesc de "profesionalismul" personalului altor institutii - care ar trebui sa deserveasca cetateanul. Permiteti atunci cind se fac propuneri de marire de salariu la bugetari - nu numai criteriul "ajustarii" la nivelul european, si un audit real al serviciilor si imbunatatirea cel putin o picatura a calitatii (exceptind vesnicele plingeri de "nu avem tehnologia sau echipamentul", relatiile intre client si institutii sint jalnice.
    Sa va dau citeva exemple de filozofiea bugetarilor : un prefect tinar care declama intr-o sedinta publica: "pierdem foarte mult timp cu aceste ore de consiliere a cetatenilor referitor la drepturile lor...." era vorba de un BCC si cetatenii aproape "ignoranti" care apeleaza la acest serviciu de "pierdere de ore" a domniilor sale, in loc sa frece hirtiile intre birouri.
    Alt exemplu, audiat in direct, Politia Comunitara: "draga X-ule, te rugam sa-ti iei boarfele de aici, sa mergi in padure sau in alta parte, ca ne faci probleme cu proprietarii de aici" - era vorba despre un personaj "homeless" plin de singe si beat care se aciuase in fata unui bloc - nu spui unde. Dovada de adresare profesionala - iar cu propitarul care facuse plingere, domniile sale tratau la "negociere": "pai ce sa facem...la TBC nu-l primeste ca nu au locuri, la spitalul de nebuni il ducem degeaba, ori ca nu au locuri ori ca dupa o vreme iarasi iasa.."
    - va urma -
  • 0 (0 voturi)    
    continuare 2 - (Miercuri, 11 aprilie 2007, 17:49)

    doralee [anonim]

    continuarea de la partea 1 -

    dau exemplele ca sa-i incurajez pe unii bugetari din invatamint ca nu sunt singurii in aceeasi...calitate. Precizez ca am cunoscut si oameni deosebiti, tot in aceste sisteme, dar sunt mult mai rari decit cei ..."citati.

    din alt mediu bugetaristic, Spital Celebru, Clinica Universitara. un personaj, medic, nu spui ce specialitate: "ce naiba m-ati deranjat , nu vedeti ca copilul asta moare?" dind din maini si revoltat - care copil ,vai mama lui care era de fatza...si care nu a mai murit dupa ce numitul domn medic (ca nu imi place sa le zic ca-s doctori) a intervenit in modul in care fusese solicitat de un coleg de-al sau. Sau cadru mediu, ca morbul ii atinge pe toti: "bre, ia adu copilul ala la recoltare, dar repede.." - care nu intelegea nika ce se intimpla, decit ca unii il "rastignesc" sa-i ia singe si il doare si urla de mama focului.

    Cam asa se produce in dulcea mea Romanie, relatiile "care este, bre, opinia mea!".

    va pupez si la mai bine, nu la mai mult, ca mai mult nu inseamna automat si "mai bine" - asta tine de Gimini Cricket...

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by