De acum inainte, scolile vor fi conduse de profesori cu cel putin gradul didactic II, care cunosc macar o limba straina de circulatie internationala si care au abilitati de manager. Directorii vor avea o perioada de proba de trei luni. Aceste prevederi au fost stabilite printr-un ordin al ministrului Educatiei, Mihail Hardau.

Hardau a stabilit ca numirea in functia de director se face prin decizie sau ordin de ministru, pentru o perioada de patru ani, incluzand o perioada de proba de 90 de zile. Numirea managerului de scoala se face insa in urma unui concurs, unde profesorul isi va prezenta CV-ul.

Candidatul trebuie sa vina cu un plan de management

Evaluarea se va face pe baza raspunsurilor date la un set de cinci intrebari si in urma prezentarii proiectului de dezvoltare institutionala a unitatii de invatamant pentru care candideaza.

La concursul pentru ocuparea functiilor de director sau de director adjunct din invatamantul preuniversitar de stat participantii trebuie sa indeplineasca mai multe conditii. Ei trebuie sa fie titulari in invatamantul preuniversitar, sa aiba cel putin gradul didactic II si o vechime in meserie de cel putin cinci ani.

Profesorii trebuie sa prezinte un CV, care va fi analizat si evaluat. Dupa aceea, candidatii trebuie sa faca fata unui interviu, prin care se evalueaza cunostintele de legislatie scolara, de management educational si se analizeaza calitatea proiectului de dezvoltare institutionala propus de candidat.

Candidatul trebuie sa stie cel putin o limba straina de circulatie internationala si sa stie sa foloseasca computerul. Competentele de comunicare in limba de circulatie internationala pentru care au optat candidatii se evalueaza pe baza traducerii aceluiasi text, pentru concurentii ce candideaza pentru acelasi post.