Postata de: Petrescu

La data: 02 Decembrie 2006

Tip: Reclamatie

Cod: 11877

< Inapoi la sesizari

Printeaza aceasta sesizare!

Trimite unui prieten

Ce faceti impotriva poluarii?

Domnule Primar,

Ne sufocam in acest oras si nu auzim decat de planuri de largire a strazilor, de creare a locurilor de parcare, de mall-uri, de demolari de monumente istorice (policlinica Coltea), de demolari de garaje. In schimb despre spatii verzi si parcuri nimic.

Cititi si intelegeti odata ca fara parcuri degeaba faceti afaceri ca inclusiv dumneavoastra va veti sufoca in acest oras otravitor. Daca nu va ganditi la noi sau la dumneavoastra, ganditi-va macar la copiii nostri si ai dumneavoastra.

"Din cauza poluarii excesive, Capitala ar putea intra in categoria zonelor urbane cu risc major pentru sanatate si mediu.

10:00

Sanatatea bucurestenilor s-a inrautatit alarmant in ultima perioada, iar factorii de mediu din Capitala s-au deteriorat grav. Cel putin asa reiese dintr-un studiu realizat de Asociatia ECO-EUROPA, care a identificat principalii factori responsabili pentru situatia grava existenta la nivelul orasului.

Printre acestia se numara: praful, poluarea industriala si fonica, poluarea cauzata de traficul auto, emisiile de dioxina, calitatea aerului si a apei potabile, precum si reducerea drastica a spatiilor verzi. In opinia autorilor studiului, din cauza poluarii excesive, Bucurestiul poate fi considerat "Copsa Mica doi".

Locuitorii Capitalei inspira zilnic resturile gazoase si cancerigene emise de cele aproximativ 1,5 milioane de automobile din oras, traficul auto fiind responsabil de 70a din poluarea orasului. Conform ultimelor statistici, bucurestenii inhaleaza lunar 273 de tone de praf pe kilometru patrat.

Asociatia Eco-Europa arata ca Bucurestiul este unul dintre orasele in care nu-ti doresti sa locuiesti, Capitala avind 9,009 locuitori pe kilometru patrat. O comparatie cu marile metropole europene arata ca Berlinul are 3.905 de locuitori pe kmp, Viena 3.850, Budapesta - 3.674, iar Bratislava - 3.674 de locuitori pe kilometru patrat.

Spatiile verzi, pe cale de disparitie. Studiul realizat de specialistii de la Eco-EUROPA, cu ocazia Zilei Internationale a Mediului, care se sarbatoreste pe 5 iunie, arata ca in zona centrala a Bucurestiului au loc depasiri frecvente ale normelor maxime admise de zgomot si vibratii, din cauza traficului rutier si a parcului auto invechit.

De asemenea, lipsa perdelelor de arbori face ca "zgomotele de tot felul sa se plimbe nestingherite printre zidurile betonate ale orasului". In ultimii 15 ani, se mai arata in studiu, din Bucuresti au disparut peste 17 milioane de metri patrati de spatii verzi.

Asociatia arata ca unui bucurestean sufocat de praf, de poluarea industriala si a automobilelor ii revin, in medie, 2,5 mp de spatiu verde, fata de 12 mp - norma acceptata la nivel international.

Singurul oras fara statie de epurare a apei. Specialistii de la Eco-EUROPA mai arata ca Bucurestiul este singurul oras european fara o statie de epurare a apei potabile, motiv pentru care calitatea apei de la robinet este departe de normele cerute de Uniunea Europeana.

La capitolul alimentatie, se arata in studiu, bucurestenii stau la fel de prost, in ultimii ani constatindu-se cresterea gradului de poluare chimica si microbiologica a alimentelor.

Totodata, folosirea aditivilor sintetici in prepararea produselor alimentare, precum si aparitia alimentelor modificate genetic, sint tot atitia factori care au dus la deteriorarea starii de sanatate.

Motoscutere si role in loc de autobuze

Presedintele Asociatiei Eco-EUROPA, Dragos Stan, avertizeaza ca "mentinerea superficialitatii in abordarea acestor probleme grave, care deja aduc prejudicii in dezvoltarea durabila a orasului, va crea in curind premisele includerii Bucurestiului in categoria zonelor urbane cu risc major pentru sanatate si mediu".

Specialistii din cadrul Asociatiei Eco-EUROPA recomanda utilizarea transportului in comun cu masini pe baza de electricitate, la incurajarea circulatiei cu motoscutere, biciclete si rolele si la interzicerea treptata a traficului auto in zonele supraaglomerate. "

Petrescu N.

www.domnuleprimar.ro