Site-ul BRD conduce in topul prezentelor online cu 84.5 puncte, fiind urmat de Bancpost cu 79.5 puncte, BCR cu 77.5 puncte, OTP Bank cu 75.5 puncte si Banca Romaneasca cu 73 de puncte, reiese dintr-o analiza a sectorului financiar in spatiul virtual realizata de TreeWorks.

Analiza a vizat cele mai importante 15 banci dupa cifra de afaceri, conform rapoartelor Bancii Nationale a Romaniei dupa primele trei trimestre ale anului 2006.

Studiul realizat de TreeWorks si-a propus sa analizeze prezenta online a institutiilor din domeniul bancar din Romania. In aceasta analiza au fost urmarite modalitatile de utilizare a Internetului pentru promovarea bancii respective si pentru comunicarea cu potentialii sau actualii clienti.

Analiza a avut la baza 45 de criterii, grupate in 4 mari categorii : continut, promovare, facilitati, uzabilitate si accesibilitate. Pentru continut s-a analizat oferta de produse si servicii disponibile pe site, documente, frecventa de actualizare, newsletter-ul.

Promovarea contine aspectul estetic, studiul de acoperire in publicatiile de specialitate, rezultate in cautarea organica, promovare incrucisata. Facilitatile analizate au fost serviciile de e-banking, mobile-banking, e-commerce, RSS Feed, tutoriale informative, FAQ.

Pentru uzabilitate si accesibilitate s-au avut in vedere usurinta de a gasi informatiile pe site, accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilitati, facilitatile de navigare oferite.

Primele banci au obtinut un punctaj foarte bun la componenta informationala si serviciile online oferite. Desi Bancpost si BCR au avut un punctaj mic pentru aspectul estetic, au reusit sa recupereze punctele, avand o acoperire foarte buna in ceea ce priveste publicatiile de specialitate, proiecte de promovare, documente accesibile pe site.

De asemenea, pachetele oferite tinerilor si activitatile de promovare a institutiei / implicare in viata comunitatii au plusat la punctajul final.

Clasamentul final arata astfel:

Nr. crt Banca Continut Promovare Facilitati Uzabilitate Punctaj final

1. BRD 28.5 23 20 13 84.5

2. BancPost 23.5 15 21 20 79.5

3. BCR 25 13 20 19.5 77.5

4. OTP Bank 20.5 14 18 23 75.5

5. Banca Romaneasca 16 21 14 22 73

6. Finansbank 21.5 18 15 17 71.5

7. Raiffeisen 21.5 19 18 9 67.5

8. HVB- Tiriac 19.5 16 18 13 66.5

9. Alpha Bank 24.5 15 12 14 65.5

10. Unicredit 13.5 17 19 16 65.5

11. Banca Transilvania 21 17 12 15 65

12. ABN Amro 11 15 14 14 54

13. CEC 17.5 7 9 16 49.5

14. Volksbank 8.5 7 7 18 40.5

15. ING Bank 10.5 11 7 7 35.5

Site-ul BRD Groupe Societe Generale, cu un punctaj total de 84.5, s-a diferentiat prin serviciile oferite (internet-banking, mobile banking si e-commerce), avand optiunea de a le testa sau de a le activa online.

Desi cu un punctaj mic la categoria "uzabilitate", designul placut, structura navigationala simpla, simulatoarele de rate, feedback-ul online oferit de specialisti, posibilitatea de a descarca formulare si o buna vizibilitate pe siturile media specializate au reusit sa propulseze situl pe primul loc, reiese din acest studiu.

De asemenea, utilizatorii beneficiaza online de un motor de cautare intern, de harti interactive pentru diverse domenii (agentii, ATM-uri, parteneri), de un simulator bancomat. www.brd.ro ofera si campanii de promovare / fidelizare pe anumite categorii de varsta / sociale.

Site-ul Bancpost a obtinut un punctaj foarte mic pentru design/ aspect estetic. Prima pagina este foarte incarcata, iar meniul superior nu incape in totalitate in pagina, aspectul parand neglijent.

La celelalte categorii insa, BancPost castiga teren: ofera multa informatie, facilitati de comunicare, meniul are o raza larga, nefiind astfel nevoie de accesarea prea multor pagini pentru a ajunge la informatia dorita, arata analiza TreeWorks. Astfel reuseste sa ajunga la 79.5 puncte.

Integral in Banii Nostri