CNA va anunta pe data de opt ianuarie castigatorul licitatiei pentru desemnarea societatii care va avea dreptul sa masoare audientele posturilor de televiziune din Romania, incepand cu anul 2008. In prezent datele de audienta tv sunt realizate de compania TNS-AGB International, aflata intr-un litigiu cu Asociatia Romana de Masurare a Audientei, pe motiv ca datele oferite ar fi eronate.

Comisia care va analiza ofertele e formata din cinci memnri ai CNA, cinci oficiali din cadrul televiziunilor si cinci reprezenati ai agentiilor de publicitate.

Firmele care s-au inscris in competitie sunt Mediaresearch, TNS-AGB International si GfK. In prezent, compania care se ocupa de realizarea datelor de audienta a televiziunilor din Romania este TNS-AGB International.

Conform Legii audiovizualului, compania care va castiga licitatia isi va desfasura activitatea pe o perioada de patru ani, incepand din 2008.

Cotele de audienta inregoistrate sunt oferite, contra cost, Asociatiei Romane de Masurare a Audientei(ARMA), organizatie care reuneste aproximativ 60 de membri si al carei comitet director e format din reprezentantii a patru televiziuni, trei advertiseri si doua agentii de publicitate.

Probleme cu masuratorile inca din 2005

In anul 2005 un audit intern comandat de ARMA companiei Centre D’etude Des Supports De Publicite (CESP) din Franta a scos la iveala o serie de probleme care ar fi putut altera rezultatele masuratorilor.

In principiu, rezultatele audientei se stabilesc prin montarea unor dispozitive in spatele televizoarelor dintr-un numar presatbilit de gospodarii, dispozitiv care inregistreaza posturile tv si durata petrecuta de fiecare telespectator in fata televizorului.

Rezultatele auditului din 2005 a evidentiat ca un procent de 9% din televizoarele din gospodariile vizitate nu erau metrate si un procent cuprins intre 13 si 31% din membri gospodariilor monitorizate nu avea datele socio-demografice actualizate sau erau gresite.