In premiera dupa anul 2000, constructorul american cistiga lupta comenzilor. Cu un an in urma, Airbus inregistrase recordul din toate timpurile al industriei aeronautice.

Producatorul american de aeronave Boeing a inregistrat, in 2006, comenzi ferme pentru 1.044 de avioane, astfel ca firma americana ar putea devansa compania concurenta europeana Airbus, pentru prima oara dupa anul 2000, potrivit Reuters. In 2005, numarul de comenzi s-a ridicat la 1.002 aeronave.

Avansul comenzilor a fost stimulat de cererea mare din partea companiilor aeriene din Europa, Orientul Mijlociu si Asia, ceea ce, potrivit agentiei britanice, reprezinta o situatie surprinzatoare pentru analisti, care asteptau o deteriorare a rezultatelor.

De asemenea, succesul noului model Boeing 787 Dreamliner, care urmeaza sa devina operational anul viitor, a influentat pozitiv rezultatele inregistrate de Boeing.

Airbus a inregistrat in 2005 comenzi ferme de 1.055 de avioane, un record in industria aeronautica civila. Compania europeana, controlata de grupul multistatal EADS, nu si-a anuntat inca rezultatele pentru 2006, cifrele urmind sa fie date publicitatii la sfirsitul lunii.

Insa, potrivit Reuters, la finele lui noiembrie 2006, numarul de comenzi ferme anuntate pentru ultimele 12 luni (noiembrie 2005 - noiembrie 2006) a fost de doar 635.

Boeing: ne-am simplificat produsele

Cea mai mare contributie la succesul Boeing a fost adusa de celebrul model mediu-curier 737, care, in multiplele lui variante, ramine cel mai utilizat avion comercial din lume. Astfel, dintre cele 1.044 de comenzi din 2006, 729 au fost inregistrate doar de modelul 737.

Iar vinzarile acestui model merg din record in record: si numarul de comenzi din 2005, 569 de avioane, a reprezen-tat, la acea data, un record. De asemenea, si noul model al americanilor, 787 Dreamliner, care urmeaza sa fie lansat in productie anul viitor, a fost un succes: numarul comenzilor ferme inregistrate in 2006 a ajuns la 157.

„2006 a fost un alt an spectaculos pentru clientii nostri si pentru Boeing“, spune presedintele diviziei de avioane comerciale a companiei americane, Scott Carson. „Numarul mare de comenzi din ultimii doi ani este o validare a strategiei Boeing de concentrare asupra clientilor, de simplificare a produselor si de transformare a sistemului de productie.

Aducem pietei produsele potrivite la momentul potrivit si raminem concentrati pe clienti, respectindu-ne promisiunile“, a spus Carson.

Airbus anunta „o comanda majora“

O fraza care nu poate lasa decit un gust amar celor de la Airbus, care, in pofida interesului companiilor aeriene, au tot aminat inceperea productiei modelului A 380, cel mai mare avion din lume, denumit si „balena zburatoare“, ce are deja 159 de comenzi ferme.

Constructorul european a anuntat deja ca va plati penalizari de milioane de dolari pentru ca a anuntat intirzieri in programul A 380, lucru ce a stirnit nemultumirea companiilor care au facut comenzi.

Acum doua zile, Airbus a anuntat ca luni va tine o conferinta de presa la Londra pentru a da detalii despre ceea ce compania a numit „o comanda majora de aeronave“ din partea unui cumparator pe care inca nu l-a anuntat, potrivit Reuters. Agentia noteaza insa ca asta nu-i va impiedica pe cei de la Boeing sa cistige cursa anului 2006.

Airbus ar putea avea succes cu noul sau model 350, care a fost „redesenat“ tocmai pentru a face fata modelului 787 Dreamliner de la Boeing. Grupul european a anuntat deja o comanda „la pachet“ a doua astfel de modele si a sase A 330-200, catre o companie din Franta, valoarea comenzii fiind, dupa preturile de catalog, de 1,4 miliarde de dolari.

Integral in Cotidianul