Momentul lansarii noului Ford Focus in Europa, care a avut loc acum doi ani, a reprezentat o cotitura importanta in cariera cunoscutului model. Astfel, daca la origine era programat ca un model mondial comun pentru toate pietele, Focus s-a tranformat intr-un model separat si diferit pentru SUA si Europa.

Odata cu lansarea generatiei Focus 2008 in versiunile coupe si sedan in State, aceasta diferenta este si mai evidenta.

Ford schimba total stilul primei generatii Focus, iar versiunea americana pare a fi un model complet nou, total diferit fata de cel european. Este, daca vreti, o reeditare a conflictului intre generatiile Escort din anii '80-'90, cand modelul Ford american nu avea nimic in comun cu cel european, desi se numeau identic.

Daca baza tehnica de constructie a lui Focus SUA ramane aceeasi, caroseria lui coupe reprezinta o evolutie clara a versiunii cu patru portiere. Flancurile sunt sculptate adanc, calandrul frontal este remodelat total iar spatele vine cu o forma noua.

Toate aceste schimbari au rolul de a repozitiona un model care in State are adversari foarte grei, cum sunt Chevrolet Cobalt sau Nissan Sentra, modele necunoscute la noi.

De fapt, versiunea coupe va fi prezenta exclusiv pe piata americana si are rolul de a cuceri in procent cat mai important al publicului tanar. Focus va ramane in Statele Unite doar cu versiunile coupe si berlina, renuntandu-se complet la declinarile in cinci usi (ZX5) si trei usi (ZX3) ale modelului.

Nu doar exteriorul a fost supus unei operatii estetice aproape totale, inginerii americani revizuind si habitaclul.

Nuanta albastra a schemei de culori care acopera baza bordului, comenzile sistemului audio integrate foarte interesant in consola centrala si posibilitatea de alegere intre sapte scheme cromatice (rosu, portocaliu, albastru, indigo, violet, verde si galben) reprezinta argumentele principale in acest sens.