Executivul a decis in sedinta de miercuri constituirea unei comisii pentru privatizarea societatii Daewoo Automobile Romania, condusa de Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor Publice, a anuntat Oana Marinescu, purtatorul de cuvant al Guvernului.

Atributiile comisiei constau in pregatirea si propunerea strategiei de privatizare, alegerea procedeelor si metodelor de privatizare si realizarea intregului proces de privatizare.

Primul-Ministru Calin Popescu-Tariceanu a solicitat ca procedurile de vanzare a companiei Daewoo din Craiova sa se incheiate cat mai rapid si transparent.

Din comisia de privatizare vor mai face parte Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Comertului, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Barbu, ministrul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Teodor Atanasiu, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, Razvan Orasanu, consilier de stat in cadrul Cancelariei Primului-Ministru,

si Gyerko Laszlo, vicepresedinte in cadrul AVAS. Deocamdata nu se cunosc sumele cu care vor fi retribuiti membrii comisiei de privatizare.

Comisia a fost infiintata in acest moment deoarece exista companii care sunt interesate sa preia fabrica. „Guvernul e interesat sa vanda si sa privatizeze in conditii favorabile acest obiectiv economic” a adaugat Oana Marinescu.

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry care detinea 51% din actiuni si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

Grupul Daewoo, care detinea si Daewoo Romania, a fost cumparat in 1999 de General Motors, care nu a preluat insa si fabrica din Romania.

In anul 2004 Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

Pentru fabrica de la Craiova s-au aratat interesate mai multe companii printre care Ford, GM Daewoo Auto&Technology, Renault - Nissan, Cherry si Tata.