Legea nr. 467 din 12 decembrie 2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor.

Prevederile prezentei legi reglementeaza cadrul general de stabilire a cerintelor minime ale dreptului la informare si consultare a angajatilor.

Modalitatile de informare si consultare se pun in aplicare potrivit legii si contractelor colective de munca.

In definirea si aplicarea modalitatilor de informare si consultare, angajatorul si reprezentantii angajatilor vor respecta drepturile si obligatiile reciproce, tinand seama atat de interesele intreprinderii, cat si de cele ale angajatilor.

Prezenta lege se aplica intreprinderilor cu sediul in Romania care au cel putin 20 de angajati.

Numarul de angajati luat in considerare la nivelul intreprinderii este cel existent la data inceperii procedurilor de informare.

Prevederile prezentei legi nu se aplica personalului navigant din marina comerciala, aflat in misiune.

Angajatorii au obligatia sa informeze si sa consulte reprezentantii angajatilor, potrivit legislatiei in vigoare, cu privire la:

- evolutia recenta si evolutia probabila a activitatilor si situatiei economice a intreprinderii;

- situatia, structura si evolutia probabila a ocuparii fortei de munca in cadrul intreprinderii, precum si cu privire la eventualele masuri de anticipare avute in vedere, in special atunci cand exista o amenintare la adresa locurilor de munca;

- deciziile care pot duce la modificari importante in organizarea muncii, in relatiile contractuale sau in raporturile de munca, inclusiv cele vizate de legislatia romana privind procedurile specifice de informare si consultare in cazul concedierilor colective si al protectiei drepturilor angajatilor, in cazul transferului intreprinderii.