Autostrada Bucuresti-Pitesti este locul care "mananca" zeci de milioane de euro anual si nu e niciodata gata. Subiect de licitatii castigate de firme "cu lipici la banii statului", soseaua trebuia sa fie finalizata la standard european - asa cum spun planurile Ministerului Transporturilor - in decembrie 2006.

Marti, ministrul Berceanu a declarat ca toate lucrarile efectuate in mandatul sau s-au realizat la termen. "Nu am acordat nici o extensie de timp", spunea Berceanu.

Insa, conform Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, grupul Euroconstruct-PA&CO a beneficiat de o extensie de doua luni! Dupa ce, la jumatatea anului trecut, a castigat contractul de 31 de milioane de euro pentru reparatia unei bucati din autostrada, consortiul Euroconstruct-PA&CO are o intarziere destul de mare, dar a fost pasuit de autoritati.Mai grav, in contractul de 106

milioane de RON a fost "sarita" o bucata de 11 kilometri, iar "autoband"-ul abia bate rangul de drum national - e inca peticita, cu gropi si denivelata.

Contractul castigat de Euroconstruct si PA&CO presupunea reparatia tronsonului de drum intre kilometri 23 si 46 pe sensul de mers inspre Pitesti. Curios, pe sensul de intoarcere spre Bucuresti, reparatia a omis 11 kilometri.

Pe portiunea intre kilometri 29 - 37 si 41 - 43 - conform contractului cu Ministerul Transporturilor (!) - nu s-au efectuat lucrari, motivul fiind ca acea bucata de drum fusese reparata recent. Executantul - societatea Via Star - daduse o garantie pentru reparatiile efectuate de doi ani. Numai ca lucrarile au fost efectuate in 2003!

Via Star este o firma cu capital de stat, administrata, intre altii, de Catalin Doica, secretar de stat in Ministerul Finantelor si de un membru al Secretariatului General al Guvernului. Asa ca acea bucata de autostrada a ramas in acelasi stadiu - peticita, cu gropi sau cu banda de urgenta care se rupe brusc in santul din apropiere.

Integral in Gandul