Ford Motor Company a luat in serios oportunitatea de a cumpara uzinele Daewoo si pregateste acum o oferta pe care sa o trimita statului roman. Intre timp, divizia europeana a Ford face planuri pentru a intra direct pe piata romaneasca.

Ultimul mare producator de automobile care se lasa asteptat pe piata autohtona este Ford Motor Company, care isi coordoneaza activitatile din acest colt de lume prin intermediul Ford of Europe, divizie cu o evolutie mult mai buna decat cea a firmei-mama. Fara indoiala ca planurile americanilor de la Ford pentru Romania au semanat in mare masura cu ale competitorilor de la DaimlerChrysler.

Mai exact, s-au bazat pe prospectarea pietei si distribuirea autovehiculelor prin importatori locali pana in momentul in care ritmul vanzarilor urma sa fie unul sustinut, care sa merite o investitie majora.

Pe de alta parte, intrarea Romaniei in UE a facut aproape obligatorie sosirea Ford pe meleaguri dambovitene, datorita influentei directe pe care o va avea piata noastra la rezultatele financiare ale Ford of Europe in zona UE.

Mai mult decat atat, oportunitatea de a cumpara fabrica Daewoo Craiova a transformat tara noastra intr-o tinta si mai atractiva, astfel ca proiectele Ford s-au modificat radical. Saptamana trecuta, reprezentantii Guvernului au anuntat ca si-au exprimat intentia de a participa la reprivatizarea Daewoo patru companii: Ford, GM, chinezii de la Cherry si indienii de la Tata.

Intre timp, reprezentantii Ford of Europe ne-au confirmat in exclusivitate faptul ca managementul companiei lucreaza intens la pregatirea ofertei pe care Ford o va inainta Guvernului Romaniei. „Ford pregateste in prezent o oferta pentru uzinele de la Craiova pe care Guvernul roman le-a cumparat recent.

Odata ce procesul de privatizare va fi complet, vom inainta oferta noastra pentru uzine“, ne-a declarat Todd Nissen, Senior Manager, Corporate Communications in cadrul Ford of Europe. De altfel, Nissen ne-a confirmat interesul producatorului american pentru pietele din Est, dincolo de o eventuala preluare a Daewoo Craiova, dar mai ales in cazul in care cumpararea se va produce.

„Unul dintre punctele strategiei Ford are in vedere dezvoltarea afacerilor noastre in Europa - inclusiv in regiunile cu o dezvoltare rapida din Europa de Est. Prezenta unei fabrici ar ajuta la atingerea acestui punct“, ne-a mai precizat Todd Nissen.

Pe de alta parte, reprezentantul Ford nu a facut comentarii detaliate privind o preluare a importurilor si vanzarilor de modele din portofoliul Ford Motor, fiind evident ca strategia se va modifica in functie de rezultatul privatizarii. Printre modelele ce ar putea fi fabricate la Craiova se numara Fiesta, potrivit declaratiilor anterioare facute de reprezentantii companiei.

Crestere importanta pe piata romaneasca

Asa cum rezulta din cifrele puse la dispozitie de importatorul Ford in Romania, Romcar, vanzarile de modele Ford au crescut cu 66% in 2006 fata de anul anterior, ajungand la 12.844 unitati. Dintre acestea, autoturismele au avut cea mai mare pondere, adica 9.417 unitati.

Cel mai bine vandute modele au fost Fiesta si Focus, la turisme, si Transit, la utilitare. Toata aceasta evolutie a condus la o crestere a cotei de piata pana la 8,16%.

Romcar este reprezentantul marcii Ford in Romania inca din 1992 si se bazeaza pe o retea de 20 de distribuitori. Acesta va reprezenta principalul argument in inevitabilele negocieri pe care cei de la Romcar - companie ce apartine omului de afaceri Ion Tiriac - le vor avea cu Ford Motor Company in momentul in care vor prelua businessul din Romania.

Integral in Saptamana Financiara