Compania Renault a gasit o metoda pentru a-si diminua cheltuielile de personal. Potrivit cotidianului La Tribune, patru sindicate din Franta, CFDT, CGC, CFTC si FO, au semnat un acord prin care li se permite angajatilor sa lucreze la domiciliu intre 2 si 4 zile pe saptamana.

Munca la domiciliu, unde este incadrata circa 2% din populatia activa a Frantei, se inscrie la Renault dintr-un program global ce vizeaza reducerea cheltuielilor companiei cu circa 20 de milioane de euro anual. In medie, un loc de munca costa societatea franceza 14.000 de euro.

In acordul semnat este specificat ca munca la domiciliu implica aceleasi drepturi individuale ca si restul angajatilor, de la aspecte ce tin de formarea profesionala pana la asigurarea medicala. In plus, compania se angajeaza sa furnizeze celor care opteaza pentru acest gen de munca tot echipamentul necesar desfasurarii activitatii in conditii optime.

Totusi, sindicatul CGT (Confederation Generale du Travail), care reprezinta 30% din salariati, nu a semnat acordul, deoarece “impune constrangeri angajatilor”. Munca la domiciliu se adreseaza unui numar de 28.000 de angajati dintr-un total de 44.000, cati salariati are grupul auto in Franta.