Uniunea Europeana finanteaza cresterea competitivitatii filmelor produse in statele membre cu nu mai putin de 755 de milioane de euro pana in 2013.

Banii comunitari vor fi alocati de catre Comisia Europeana prin programul „Media 2007” si vor fi destinati in special promovarii productiilor cinematografice europene atat pe piata interna a Uniunii cat si pe piata mondiala.

Suma pusa la bataie pentru revigorarea filmului european este de 755 de milioane de euro, iar procentul din aceasta destinat promovarii este de 65%.

Programul „Media 2007” are o durata de sapte de ani si urmareste consolidarea audiovizualului european, reflectarea diversitatii culturale a Uniunii Europene, cresterea circulatiei filmelor europene intre granitele Uniunii si in afara acestora.

Pe scurt

Nu in ultimul rand, infuzia de bani comunitari vizeaza cresterea competitivitatii sectorului prin folosirea tehnologiilor digitale, precum si prin accesul facil la finantare al firmelor mici si medii.

Desi suma pusa in joc este considerata de catre potentialii beneficiari doar o picatura in desert, Comisia Europeana isi face propriile calcule si se arata multumita de rezultat. Conform acestora, fiecare euro din bani publici investit in cinematografia europeana genereaza sase euro investitii private.

Alte detalii in EurActiv.ro