British American Tobacco Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,97 miliarde de lei, in crestere cu 30,17% fata de anul 2005. Potrivit datelor companiei, BAT Romania a obtinut un profit de 141,35 milioane de lei.

“In mare parte, aceasta crestere se datoreaza cresterii accizelor, iar suma virata bugetului de stat numai ca acciza aferenta anului 2006 s-a ridicat la 1,34 miliarde de lei”, a declarat Adrian Popa, director corporate & regulatory affairs British American Tobacco Romania.

Potrivit raportului anual preliminar al BAT, majorarea volumului vanzarilor s-a datorat brandurile premium, in special Kent, dar si Dunhill si Vogue. Conform datelor proprii, Kent, cea mai vanduta marca de tigarete din Romania, detine o cota de piata de 14,3%, Pall Mall - 10,8% iar Viceroy - 9,4%.

La nivel global, British American Tobacco a inregistrat anul trecut venituri de 14,48 miliarde de euro, in crestere cu 5% fata de 2005, in timp ce profitul companiei s-a majorat cu 7%, pana la 2,81 miliarde de euro.

Volumul vanzarilor Kent a avansat in 2006 cu 16%, pe fondul cresterilor importante inregistrate in Rusia, Romania, Ucraina si Chile, iar vanzarile Dunhill s-au majorat cu 6% datorita performantelor inregistrate pe pietele din Coreea de Sud, Taiwan, Australia, Africa de Sud si Orientul Mijlociu.

Pall Mall a avut o crestere de 40% datorita cresterilor inregistrate in Spania, Grecia, Polonia, Rusia si Bangladesh, in timp ce vanzarile Lucky Strike au crescut in Spania, Franta si Italia, insa au fost contrabanlansate de rezultatele slabe din Germania si Japonia.

British American Tobacco Bulgaria isi va reloca productia, tigaretele pentru piata bulgara urmand sa fie produse in fabrici ale companiei din Germania si Polonia. Relocarea productiei a fost necesara datorita cererii in crestere de produse BAT in Bulgaria.

Brandurile Viceroy si Kent vor fi produse in fabrica BAT din Augustow, Polonia, iar Pall Mall vor fi produse in Germania la Bayreuth.