Tudor Giurgiu spune ca demiterea lui Culcer e legata de calitatea slaba a Jurnalului TVR

de Ionut Baias     HotNews.ro
Luni, 5 martie 2007, 0:00


Giurgiu vrea o taxa tv mai mare pentru a putea oferi programe de calitate

Invitat in cadrul emisiunii "100%" (Realitatea TV), seful TVR, Tudor Giurgiu, a declarat ca destituirea Rodicai Culcer din fruntea departamentului de stiri al TVR e legata de faptul ca n-a reusit sa faca un Jurnal calitativ. "Nu este vorba de presiuni politice... Nimeni nu ma poate obliga sa lucrez cu un om in care nu mai am incredere", a declarat Tudor Giurgiu.

Seful TVR ii mai reproseaza Rodicai Culcer si faptul ca nu a reusit sa creeze pe TVR2 un Jurnal diferit, cu doua-trei subiecte mari si atractive, in final ajungandu-se ca acesta sa fie o copie a celui de pe TVR1 1. Deasemenea, Culcer avea "de predat" un matinal pana pe 29 ianurie, lucru nerealizat.

Giurgiu recunoaste insa ca Rodica Culcer a facut din Jurnalul de pe TVR1 unul obiectiv si echilibrat, dar crede ca acesta a atins un anumit prag de audienta si nu mai poate performa asa cum este construit in momentul de fata.

TVR nu este in incapacitate de plata si este cu toate datoriile platite la zi. TVR a contractat un credit de 10 milioane RON pentru retehnologizare si nu pentru plata salariilor, afirma Tudor Giurgiu, care nu vede nimic rau in faptul ca o instituie se mai imprumuta la banca din cand in cand.

Dreptul de a transmite meciurile din Liga I au fost pierdute nu din lipsa banilor si a incapacitatii de plata ci din cauza partenerilor care au reziliat contractul in mod unilateral si fraudulos, motiv care-l face pe directorul TVR sa afirme ca in curand postul public de televiziune va castiga procesul si va redifuza meciurile din Liga I.

"Banii pentru plata meciurilor au existat si au fost pusi intr-un cont separat pentru Telesport. Faptul ca TVR avea in avea perioada foarte multe facturi de platit a dus si la o intarziere a platii catre Telesport", afirma Tudor Giurgiu care spune ca TVR efectuase anterior trei plati partiale pentru Telesport.

Directorul postului public spune ca este nevoie de o marire a taxei radio-tv pentru ca si inflatia a crescut. O taxa mai mare va permite programe mai bune si de calitate. "Noi trebuie sa platim acum si oalele sparte in trecut", a declarat Tudor Giurgiu facand aluzie la fostul director al TVR, Valentin Nicolau.

Giurgiu anunta ca intentioneaza sa reduca drastic personalul din TVR si sa treaca la reformarea institutiei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


153 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sigur... (Marţi, 6 martie 2007, 8:29)

    Claudiu [anonim]

    O marire a taxei TV? Pai mai nene , traim intr-o societate concurentiala , ma doare undeva daca merge TVR-ul sau nu dar sa imi stea pe spate ca un parazit pentru motivul ca ei isi inchipuie ca am nevoie de trasmisia lor ca de apa..?
    Sa se duca invartindu-se , daca nu au reusit sa faca emisiuni atractive si management performant.
  • 0 (0 voturi)    
    Tanara lichea (Marţi, 6 martie 2007, 8:53)

    RazvanM [anonim]

    "Nu este vorba de presiuni politice... Nimeni nu ma poate obliga sa lucrez cu un om in care nu mai am incredere". Pai chiar nu-l obliga nimeni, ar putea sa-si dea demisia daca are probleme de incredere. Care-i diferenta intr-o situatie d-asta intre presiunile politice si presiunile bunului plac?
  • 0 (0 voturi)    
    top rusinica!!! (Marţi, 6 martie 2007, 9:16)

    claudiu [anonim]

    Citat din Giurgiu: "Banii pentru plata meciurilor au existat si au fost pusi intr-un cont separat pentru Telesport. Faptul ca TVR avea in avea perioada foarte multe facturi de platit a dus si la o intarziere a platii catre Telesport".

    Fie autorul articolului a pus din "burta" citatul din Giurgiu, fie Giurgiu chiar a spus prostiile alea si isi inchipuie ca altii sunt idioti.

    Rugam respectuos Hotnews sa ne lamureasca daca citatul este sau nu real. Daca da, rugam si mai respectuos pe dl Giurgiu sa precizeze daca banii erau sau nu in cont, blocati pentru contractul cu Telesport.
  • 0 (0 voturi)    
    demitere (Marţi, 6 martie 2007, 10:04)

    sile [anonim]

    Aveam mai multe pretentii de la baiatul asta.Cred ca m-am inselat. Spun asta pentru ca argumentatia privind indepartarea Rodicai Culcer e stravezie rau de tot. Atat de stravezie incat se vede prin ea presiunea politica ,oricat ar da-o cotita stimabilul Giurgiu.
    Si in legatura cu situatia financiara dansul o scalda.Ba avea bani pentru Telesport ,ba Televiziunea e in faliment. Pas de mai intelege ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    TVR International (Marţi, 6 martie 2007, 10:20)

    doru balazs [anonim]

    Trebuie sa recunosc ca nu am ocazia sa urmaresc decat ocazional TVR 1 sau TVR 2, ci doar TVR International. Sunt total dezamagit de acest program, parte a TVR. Consider ca plata abonamentului pentru TVR este total ABUZIVA si nejustificata. De ce trebuie sa platim ceva care este slab si nu urmarim?. Pe de alta parte sa auzi ca directorul general al televiziunii publice castiga 108 milioane de lei brut pe luna mi se pare enorm fata de programele oferite. In concluzie abonamentul ar trebui sistat iar TVR daca vrea sa mearga mai departe sa-si gaseasaca resursele necesare la fel ca alte televiziuni. Chiar nu consider ca ne trebuie un post de televiziune national neperformant si scump pe deasupra.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 6 martie 2007, 10:47)

    tudor [anonim]

    I-am dat si eu o bila neagra aseara pe site-ul lor. Nu mai zic ce m-a enervat Andreea Marin cu interventia ei. Ce miau-miau, mai avea putin si-l lua la bataie pe Turcescu.
    M-a deranjat foarte tare ca Giurgiu refuza cu un aer nonsalant sa faca publice salariile consilierilor.
  • 0 (0 voturi)    
    madoare capu (Marţi, 6 martie 2007, 11:08)

    doina [anonim]

    platim abonamente ca sa aiba ei niste salrii nejustificat de mari.halal tara, imi e scarba de tot
  • 0 (0 voturi)    
    calitate slaba a jurnalului???? (Marţi, 6 martie 2007, 11:17)

    donose [anonim]

    foarte buna idee, dati-o afara pe rodica culcer si angajati psihopati ca aia care fac cuprinsul stirilor de la antena 1 sau protv!!!
    jurnalul tvr e (inca) printre putinele care nu sint replici fidele ale "jurnalului de la ora 5"....probabil conducerea tvr intelege printr-un jurnal performant unul plin 100% de accidente, topoare-n cap si aruncari de la etaj asezonate cu interviuri cu prigoana & bahmutan...iar ca bonus ceva matze si creieri imprastiati de prin irak.
  • 0 (0 voturi)    
    pt #3 (Marţi, 6 martie 2007, 11:27)

    jenant [anonim]

    nu stiu daca a zis chestia aia ca n-am vazut tot, dar sarea de la una la alta si contrazicea ce spusese 2 minute mai devreme ceva de speriat. de ex. cica a externalizat contracte in val de 3milioane de euro ca sa fie mai eficienti iar cand l-a intrebat turcescu de ce numarul de angajati este fix acelasi daca tot s-au externalizat activitati, tudorelu' cica da ce va inchipuiti ca oamenii aia au stat degeaba?! au fost angrenati in tot felul de proiecte pe care le avem in lucru si dupa aia la cateva minute baga faza cu reduceri masive de personal. asta cred ca e asa praf in ochi pana trece scandalul, baiatul stie ca are spate tare la cat de relaxat para tot.
    Plus, cand l-a intrebat turcescu de tasu de la tara care plateste abonamentul si acum e suparat ca nu mai poate vedea meciurile, TG a spus ca nu suntem obligati sa folosim banii din abonamente exclusiv pentru sport, avem obligatii pentru stiri de calitate, pentru cultura etc.
  • 0 (0 voturi)    
    pt 8 (Marţi, 6 martie 2007, 11:28)

    jenant [anonim]

    ai uitat reportajele despre columbeni si gigi becali.
  • 0 (0 voturi)    
    am urmarit aseara (Marţi, 6 martie 2007, 11:30)

    un telespectator [anonim]

    emisiunea cu tudor giurgiu si robert turcescu si consider ca directorul tvr si-a batut public joc de cei care platesc abonamentul tvr.
    mai departe va argumentez ce surse de venit are TVR :
    1 abonamentul
    2 bani incasati de la societatile de cablu
    3 subventii de la bugetul de stat
    4 reclama
    Acum intrebarile . Daca platesc un abonament de ce sunt obligat sa urmaresc reclame pe postul public ?
    In mod normal cu o antena care poate fi procurata din comert (nu parabolice) ar trebui sa receptionez tvr1, tvr2, tvr international si tvr cultural.
    ceea ce nu se intampla.
    Eu personal nu am contract cu tvr, dar platesc abonamentul in cadrul facturii electrica. Eu am contract cu electrica ptr furnizarea energiei electrice, nu pentru furnizarea de programe radio tv ! deci consider acest lucru un abuz si o sa solicit electrica sa imi furnizeze pachetul complet radio tv public !
  • 0 (0 voturi)    
    S.O.S TVR 2 (Marţi, 6 martie 2007, 11:45)

    Fulga [anonim]

    Ar fi chiar nesimtire sa schimbe jurnalul de pe programul 2 : este foarte bine facut, fara crimele de la alte posturi, fara chestii care nu au legatura cu un jurnal de informare.

    Jurnalul prezentat de Andreea Berecleanu e cel mai bun jurnal, iar invitatii sunt din toate domeniile si pe subiectul care este in mod cert de interes in ziua respectiva.

    Si vreau sa stiu si eu cu cat il platesc pe directorul televiziunii (si pe consilierii lui, normal, nu?)?
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa mai mare? (Marţi, 6 martie 2007, 12:12)

    Horia Popa [anonim]

    N-am televizor de 1 an de zile si nici nu am de gand sa-mi cumpar unul in viata asta. De ce sa platesc?
  • 0 (0 voturi)    
    In nici un caz! (Marţi, 6 martie 2007, 12:20)

    Fane, om, viata si teritoriu invadate si exploatate de catre Romania. [anonim]

    Nu am de gand sa platesc salarii grase pentru o televiziune - publica sa nu - care nu mi-a facut absolut nici un serviciu (public). Pentru stiri eu platesc internet. Dar NU POT SA CRED ce dimensiune are tupeul unui angajat pe banii nostri, sa vina si sa imi ceara SI MAI MULTI bani, in conditiile in care nu are performanta in ochii mei. Stie toata lumea ca la stat te angajezi pe pile, ca sa o freci toata ziua in asteptarea salariului, bonusului, banilor de benzina, de haine, bonurilor de masa, "spor de vedeta", "spor de sef", "spor de sedinta", samd. Evident ca sunt si persoane -intamplator- de calitate printre ei, dar -grow up!- nu despre asta vorbim. AR fi cazul ca Romania sa nu mai cerseasca bani pentru institutii supradimensionate ca: TVR, senat&camera deputatilor, administratie publica, diverse fabrici si uzine etc, ce toate, dar absolut toate si fara exceptie mananca bani grei platiti si mai greu din buzunarele noastre prin care oricum cam bate vantul. Este inadmisibil sa avem -literalmente - SUTE DE TAXE ca sa sustinem non-valoarea si, mai rau, indivizi rau-voitori si/sau incapabili ce lucreaza practic impotriva noastra. Pentru ca nu-mi face placere sa ma uit nici la TVR, nici la dep/sen si nici sa trec pe la administratii de unde ies mereu frustrat, nemultumit si invariabil mai sarac din relatia cu ei. Atat timp cat contribuabilul este nemultumit de prestatiile acestor profitori, nu vad de ce sa continuam! De ce nu faci cu banii mei ceea ce am nevoie, STATULE? Am nevoie de drumuri, canalizare, spitale, administratie minima si informatizata, legi. Am obosit sa visez la emigrare batjocorit de cei care traiesc din munca mea. Mi-e sila sa vad toti furaciosii (caci asa se numesc, pana la urma) cum rad de mine, pe banii mei munciti si supra-impozitati. Pentru ca atitudinea angajatului la stat o cunoastem cu totii, nu? Senatorule, Politistule, Magistratule, despre tine vorbesc, eu, cel care ti-am dat o paine! De ce esti nesimtit? Fii ba OM!
  • 0 (0 voturi)    
    criza in sistem vs. criza de sistem (Marţi, 6 martie 2007, 12:42)

    emil pop [anonim]

    Interpretand cel putin ultimele informatii din presa, legate de "crizele" actuale din Romania, putem
    concluziona ca institutiile mass-media romanesti au devenit, treptat, structuri de dezinformare, persuasiune si influentare. Acesta este un fapt cu totul anormal, dar care din pacate are si cauze obiective, printre care:
    - implicarea tot mai puternica a centrilor de putere nelegali, cu scopul confiscarii institutiilor statului de drept (confiscare de continut si nu de forma); [Saracul Titulescu, cata dreptate avea ...]
    - nevoia gr. d. int. de neutralizare a perceptiei - la nivelul opiniei publice - despre disfunctiile sociale si saracia din tara, tot mai pregnante:
    - necesitatea gr. d. int. de prevenire a violentei sociale si substituirea monopolului violentei legitime de stat (confiscat de grupuri de interese) prin actiuni de comunicare dezinformatoare.

    Se pare ca aceste grupuri de interese urmaresc crearea unor situatii in urma carora Uniunea Europeana sa ne expulzeze din randurile membrilor. "Mai bine fruntas la sat, decat codas la oras" - asa pare sa fie sloganul grupurilor de interese, bineinteles daca acestea exista.

    Probabil ca TVR era ultimul bastion de echidistanta, care trebuia cucerit. Daca asta o ajuta cu ceva, ma pronunt alaturi de doamna Rodica CULCER si regret nespus decizia luata de directorul TVR. In urma activitatii dansei, am beneficiat cat de cat de stiri si nu de monden + senzational.
  • 0 (0 voturi)    
    pt 9 (Marţi, 6 martie 2007, 12:49)

    claudiu [anonim]

    N-am vazut emisiunea, doar citatul care apare in reportajul de pe hotnews.ro.

    Am urmarit foarte putin activitatea lui Giurgiu, dar imi amintesc o faza de acum cateva luni. Intrebat fiind cat este platit un consilier, a raspuns ca e confidential. A fost imediat taxat de presa, fiind vorba de bani publici.
  • 0 (0 voturi)    
    completare la 11 (Marţi, 6 martie 2007, 12:56)

    claudiu [anonim]

    Imi amintesc o emisiune despre Singapore. Cu multi ani in urma, guvernul din Singapore a decis sa creeze o companie aeriana. Celor din conducere le-a spus ca obiectivul lor este sa obtina profit. Daca nu vor reusi, sa nu se astepte la clementa, pentru ca statul va desfiinta firma. Singapore Airlines a devenit una din cele mai profitabile societati din domeniul transportului aerian.

    Acelasi obiectiv ar trebuie stabilit si pentru TVR: sa faca profit, in conditiile eliminarii taxei TV si eliminarii subventiei de la stat. Ar fi singura modalitate de a orienta firma spre piata si de a taia costurile.

    Daca totusi statul ar decide sa acorde subventii de la buget, acestea ar trebui sa vina prin ministerul culturii, pe proiecte punctuale (emisiuni) si nu ca o finantare a generala.

    Foamea este o incredibila sursa de energie si ar reduce semnificativ letargia in care se afla TVR.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine este Tudor Giurgiu ? (Marţi, 6 martie 2007, 13:44)

    martin [anonim]

    Rog respectuos sa fiu iertat, fiindca nu am auzit anterior numirii de Tudor Giurgiu. Dupa ce l-am auzit ieri,nu mai cer iertare. In mod evident a fost numit tot din comanda politica si acum se manifesta contra Doamnei Culcer (de care a auzit multa lume ) ca o veritabila cartita (nu stiu a cui, dar banuiesc). Pe de alta parte intreb din nou de ce ne trebuie o televiziune publica care sa fie la fel de proasta si de manipulata ca si cele private si in plus care ne costa direct si tot mai mult. Daca la BBC nu se iau taxe, sa nu se ia nici la TVR, desigur cu mult mai putini salariati, inclusiv fara Zana Surprizelor (sa mearga la privati) si dara acest caraghios presedinte director general !
  • 0 (0 voturi)    
    Un jurnal mai bun? (Marţi, 6 martie 2007, 13:57)

    Andi [anonim]

    Tudor Giurgiu nu stie ce trebuie sa fie un buletin de stiri! Mai ales al televiziunii nationale!
    In acest moment e unul dintre cele mai bune si mai obiective, incat nu ma trebuie sa schimbi canalul ca acum veo 3 ani; la concurenta cu Realitatea, care incepe sa se duca putin pe calea stirilor de la ora 5. Asta vrea sa fie elde fapt jurnalul? unul cu stiri despre pui cu doua capete si patru picioare? Si in plus, de ce ar trebui sa fie alte stiri pe TVR2? Sunt cumva alte evenimente in tara care nu sunt de nivelul celor prezentate pe TVR1? Adica cel de pe 2 sa fie un jurnal mediocru?
  • 0 (0 voturi)    
    abureala (Marţi, 6 martie 2007, 14:15)

    costin [anonim]

    doaaamne ce aiureala. ce cauta omul asta acolo???

    jurnalul tvr1 e de departe singurul urmaribil fara sa te apuce durerea de cap, tvr2 idem ...

    musiu nenea asta se cam crede "sef" .... de ce sa dea afara pe cineva care face treaba buna, pentru ca nu-i place lui culoarea ochilor? asta e chiar culmea, e abuz si daca tot platim abonament tv pentru televiziunea nationala, poate ar trebui sa avem si un cuvint de spus in ceea ce priveste persoana care conduce aceasta institutie.
  • 0 (0 voturi)    
    Corectie (Marţi, 6 martie 2007, 14:19)

    gerula [anonim]

    @Fulga _ post #12

    Adriana Muraru se numeste prezentatoarea Jurnalului de pe TVR2.
    Diferenta, nu doar de nume si persoana ci, mai ales, de substanta, de fond!
  • 0 (0 voturi)    
    e de groaza! (Marţi, 6 martie 2007, 14:45)

    milli [anonim]

    Salariul directorului tvr - 108 milioane brut!!!!!!!Dublu cit al presedintelui tarii!
  • 0 (0 voturi)    
    ce tre sa mai faca Giurgiu sa va dati seama (Marţi, 6 martie 2007, 14:46)

    c [anonim]

    Eu nu stiu cum de toate televiziunile fac profit...numai TVR-ul are pierderi si are nevoie de bani. In plus le mai vin si cate 4 lei de la fiecare casa. Puneti frate un manager la conducere...nu vedeti ca Giurgiu asta e varza...
    In plus de ce nu l-ati dat afara cand a pierdut contractu' cu fotbalu' ? S-a demonstrat ca aia de la departamentu stiri au trimis factura in care era *subliniat* ca trebuie sa dea banii. Si s-a mai demonstrat ca omu asta a fost contactat personal si prin secretara de cei de la Telesport. Pacat ca oameni de astia varza, numiti politic s-au apucat sa dea afara sau sa penalizeze profesionisti(ex. comentatori sportivi). Omu asta trebuia sa-si ceara scuze fatza de departamentu sport pentru ce-a facut...dar el da penalizari unor oameni nevinovatzi...incredibila nesimtire.
  • 0 (0 voturi)    
    mii de scuze d-nei Muraru (Marţi, 6 martie 2007, 14:55)

    FULGA [anonim]

    De nervi ma lasa memoria!

    Imi cer mii de scuze si celor ce au citit si d-nei Muraru.
    Multumesc Gerula.
  • 0 (0 voturi)    
    Probabil. . . . (Marţi, 6 martie 2007, 14:59)

    Vali Cel Batran [anonim]

    . . . . ca la stiri va fi numit Prelipceanu in locul Rodicai, pentru ca de la zi la zi ne demonstreaza cat de anti Basescu e! In ce priveste marirea de 50% a abonamentului radio-tv nici o problema, ca doar si asa se plateste volen-musai prin factura de curent. Electrica nu este departe de acest abuz deoarece incaseaza un comision pentru aceasta prestatie. Cei care au facut abuzul au fost guvernantii lui Nastase si daca acum PNL se intelege atat de bine cu PSD. nu se ingramadeste sa anuleze acesz abuz mare cat roata cartului.
  • 0 (0 voturi)    
    TVR (Marţi, 6 martie 2007, 19:21)

    tatabun [anonim]

    Inainte de Revolutie ne plingeam ca nu avem decit 2ore de program pe zi acuma in-afara de Pescar Hoinar si FERMA nu urmaresc nimic la tvr din simplu motiv ca sunt la pamint ,in ce priveste grila de program ,da sa ai tupeuu sa vii si sa ceri bani ca sa supra vietuiesti in timp ce marea masa a populatiei traieste de pe o zi pe alta fara sa aiba de la cine sa ceara ,mai mult,nu i se da nici ce i se cuvine de drept mi-se pare o mare nesimtire si ar trebui deschisa o ancheta la dna ppe care il sesizez cu privire la jaful din tvr
  • 0 (0 voturi)    
    dezamagitor (Marţi, 6 martie 2007, 20:23)

    cleo [anonim]

    O mare dezamagire individul.
    Clujeanca fiind si consumatoare de TIFF, m-am bucurat oarecum cind a fost numit TG la conducerea TVR, desi imi parea o palarie cam mare pentru el.
    Se pare ca nu m-am inselat decit in parte, adica in partea in care l-am creditat cu buna credinta.
    Domnule TG, nu stiu care e problema dvs. cu Rodica Culcer, tot ce pot sa spun e insa ca jurnalele de stiri s-au schimbat radical, in bine, de la numirea domniei sale. Inainte nici din greseala nu urmaream stirile TVR, acum le urmaresc aproape cu bucurie ca se poate face ceva profi si in televiziunea romana.
    Ora de stiri a Adrianei Murariu, de pe TVR 2, este cea mai buna emisiune informativa de pe piata la ora actuala, iar Adriana este o profesionista desavarsita. Nota 10.
    Si-apoi cum adica "nimeni nu ma poate obliga sa lucrez cu un om in care nu am incredere". Da' crezi ca e mosia lui tactu? Iartata-mi fie exprimarea. Oamenii astia au o anumita protectie pe care le-o confera legislatia, nu decizi tu cum vrei, ca nu esti actionar sa revoci discretionar consiliul de administratie.
    Iar chestia asta cu salariile confidentiale a devenit un leitmotiv, constat. Pai, stimabile, salariile platite in institutii publice si/sau din bani publici nu pot fi confidentiale. Ia-ti gasca si du-te la Patriciu daca vrei confidentialitate.
    Si mai vreau sa sesizez inconsecventa lui TG. si ipocrizia lui pina la urma. Adica daca raportul privind TVR "cade", dupa cum s/a exprimat, nu se gindeste sa-si dea demisia, ca nu are ce-si reprosa; asta nu se aplica si Rodicai Culcer? daca evaluarea ei (cu privire la care v-ati antepronuntat dealtfel) nu e buna, de ce sa o demiteti, domnule Giurgiu, cit timp nu are nimic a-si reprosa?

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by