In Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), detinuta de statul roman, fiecare director si directoras are cite o firma privata pe care o hraneste. O are in familie, in cont sau pur si simplu la suflet.

Astfel, la CNADNR se lucreaza asa: directorul/directoarea decide ca banii publici sa se duca la firma privata a sotului/ sotiei/odraslei sau la firma privata la care a lucrat inainte. E un exemplu clar de incompatibilitate si conflict de interese, o coliziune mortala intre banul de la buget si contul de la privat.

Mai sus de legea statului, insa, e legea statutului PD, un partid pentru care drumurile noastre toate se vor intilni vreodata numai cu interesele ministrului pedist Radu Berceanu. Care, ca sef al Ministerului Transporturilor, detine Compania de Drumuri.

Auditorul DN-urilor are o amanta persoana juridica

Iulian Poenaru, actualul sef al serviciului de audit intern la CNADNR, s-a conectat asemenea unei pompe de suctiune la cisterna banilor publici ai Ministerului Transporturilor. De exemplu, a incasat concomitent salarii de la Metrorex, Aeroportul Otopeni, CFR SA sau CFR Marfa.

Caramida de bani cistigati in total de Poenaru pe 2006 (1,1 miliarde de lei vechi) provine partial, printr-un contract de colaborare, de la societatea Plastidrum. Firma este reprezentanta in Romania a grupului suedez Geveko. Dupa cum ii spune si numele, Plastidrum lucreaza in sectorul soselelor si are client direct CNADNR.

Unde Poenaru a fost director adjunct (se ocupa de contracte) inainte sa se ocupe de audit intern. Adica de modul cum cheltuieste CNADNR banii. Poenaru va avea mult de controlat, mai ales ca Plastidrum a incheiat la inceputul anului 2006 un contract de 87 de milioane de euro cu CNADNR, pentru lucrari de intretinere a marcajelor rutiere.

Tot de drumuri se ingrijeste si sotia lui Poenaru, care lucreaza la Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, subordonata CNADNR. La capitolul maruntis, auditorul-sef al CNADNR puncteaza doua colaborari, in calitate de cenzor, la companiile Contrans SA Ilfov si Constructii Muntenia Tirgoviste.

Prima firma a fost capusa baronului agabaritic Bebe Ivanovici, folosita in mandatul PSD pentru suctiuni din fonduri publice. Cea de-a doua, Constructii Muntenia, apartine baronului Aurel Cucu, fost sef PSD al Consiliului Judetean Dimbovita, trecut foarte repede in PD. Unde isi cam face veacul si Poenaru de la CNADNR.

Adjunctul are un bastard privat de hranit

Ioan Harkel este director adjunct al CNADNR. Relatia adulterina a acestuia cu privatii se face prin firma Masterdrum Carei. Din 2004, firma cu pricina rade toate licitatiile de semnalizare a drumurilor din orasul de bastina. Intimplarea face ca Norbert, fiul lui Harkel, sa se afle pe statele de plata ale Masterdrum, dar si pe cele ale Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timis.

Asadar, Harkel senior e sef peste fiu-su si peste cariera sa de drumar incepator. Pentru ca, la drumuri, Harkel e profesor. A fost director al companiei de stat Drumuri Judetene Carei, consilier judetean la Satu Mare, apoi propulsat la Bucuresti, unde se face marea imparteala politica a banilor pentru sosele. Harkel n-a ajuns de capul lui sef la CNADNR.

Relatia cu Stefan Szabo, presedintele Consiliului Judetean Satu Mare, prietenul de suflet al „baietilor destepti“ de la PD, a contat suficient. Szabo se are ca fratele cu deputatul Ioan Oltean, vicepresedintele PD.

Vasile }intas, patronul Beny Alex SRL, Nelu Oltean si Szabo sint bine fisati de procurorii DNA in cel putin doua dosare babane: preluarea Hotelului Dacia din Satu Mare si afacerile cu energie.

Sex platit in trei, de la buget, in familia directorului executiv

Familia este cu siguranta viaductul societatii, daca nu v-ati dat deja seama. Mai ales cind banii vin girla, asa cum se intimpla in cazul lui Mircea Epure, directorul executiv al CNADNR. Sotia lui Epure este colaboratoarea Freyrom Romania, reprezentanta concernului francez Fressinet, lider european in constructia de poduri si viaducte.

Freyrom a cistigat un contract de peste 500.000 de euro cu Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj, subordonata direct CNADNR, adica directorului executiv Epure. Freyrom este implicata si in proiectul autostrazii Bechtel.

Prin zona tapetata cu dolari a multinationalei Bechtel se invirte, din nou, sotia muncitoare a lui Epure, care a prins un job super-platit la IPTANA SA, societatea ce a proiectat autostrada Bechtel.

In ceea ce priveste simpatiile politice ale lui Epure, angajat la CNADNR dupa lovilutia portocalie din decembrie 2004, trebuie mentionata sinecura primita de acesta de la firma de constructii Consit SA Bucuresti. Firma cu pricina a prestat si presteaza lucrari de reparatii la strazile din Bucuresti, oferite cu generozitate de administratia Traian Basescu & Comp.

Executiva adjuncta si-a legat sotul cu capuse de Companie

Dupa cum se observa deja din informatiile prezente in declaratiile de avere ale directorilor CNADNR, firmele la care lucreaza membrii de familie ai acestora fac afaceri cu statul. Banii publici alimenteaza indirect si familia Elenei Dan, directoarea executiva adjuncta a Companiei de Autostrazi si Drumuri.

Sotul, Vladimir Dan, presteaza ca inginer la societatea de constructii Conteam SRL Bucuresti. Societatea este specializata in restaurarea cladirilor monument istoric.

Conteam reabiliteaza zece imobile situate in Piata Mica din Sibiu si a renovat, printre altele, ansamblul istoric Mogosoaia, Fintina Miorita din Bucuresti, capela cimitirului Bellu sau sediul central al Bibliotecii Metropolitane din Bucuresti (pentru 400.000 de euro), aflata in administrarea Primariei Capitalei.

Alt adjunct si-a pus nevasta sa-i faca podu’ cu perversiuni politice

Ca tot vorbim de Primaria Capitalei, de pe lista deschisa mai sus nu puteau lipsi drumarii portocalii de la Consitrans SA, unde a fost angajat Florin Goroneanu, actualul director adjunct al CNADNR. Promovarea lui Goroneanu de la Consitrans la compania statului e o intimplare de campanie electorala.

Consitrans a incasat de la Primaria Capitalei miliarde dupa miliarde, ani in sir, sub administratia Basescu. Patronul societatii este Eduard Hanganu, care a avut inspiratia ca inainte de alegeri sa-l aiba angajat pe Aurel Balut (la una dintre firmele sale, numita Geostud).

Dupa alegeri, Basescu a ajuns Primarul Romaniei, Balut a ajuns ditai seful la CNADNR, iar Goroneanu, fostul angajat al lui Hanganu, s-a trezit adjunctul lui Balut. Evident, Consitrans s-a cuplat iremediabil la bugetul Ministerului Transporturilor. Unde taia si impartea Gheorghe Dobre, fost director in Primaria Bucuresti.

Asta ca sa se inchida cercul si sa dea cistig pe toata linia, ca la poker mecanic. Din schema de cistig nu iese cu nici un centimetru nici sotia lui Goroneanu, care lucreaza pentru firma de constructii Irimat Cons Ploiesti. Si ce putea executa Irimat Cons mai bine decit lucrari de excavare si terasament din banii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Craiova? Adica din banii CNADNR.

Unde directorul adjunct Florin Goroneanu invirte cu tandrete, pentru sotia sa, robinetele cu bani.

Executiva a intrat in harem la turci cu acordul barbatului ei

Cauti ce cauti si tot de lucrarile de asfaltare din Bucuresti te lovesti tocmai in declaratia de avere a directoarei executive de la CNADNR, Ecaterina Munteanu. De data asta e vorba despre compania turceasca Han Group SA, care a avut inspiratia sa-l angajeze pe sotul directoarei in calitate de colaborator.

Han Group este firma familiei turcesti Sipahi, ce controleaza un toptan de companii de constructii. Han s-a remarcat prin zecile de milioane de euro incasate cot la cot cu Euroconstruct Trading (firma anexa a restaurantului Golden Blitz) pentru reabilitarea bulevardelor din Bucuresti.

Firma si-a mai umflat conturile in 2005-2006 cu inca 20 de milioane de euroi proveniti tot de la Primaria Bucuresti, drept contravaloare a contractului de semaforizare a orasului. Cei doi soti Munteanu provin din pepiniera Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Bucuresti, fieful PD, de unde Ecaterina Munteanu a fost promovata director la CNADNR.

Calitatea de director i-a facilitat accesul la o alta sinecura, aceea de membra in Consiliul de Administratie al Sorocam SA, firma controlata de constructorul francez Colas. Francezii de la Colas au cistigat zeci de contracte de lucrari din banii Ministerului Transporturilor si ai Directiilor Regionale de Drumuri si Poduri subordonate CNADNR.

Secretul lor? Se protejeaza cu Radurex Berceanu!

Poza la minut arata cam asa: antrenorul nejucator Radu Berceanu (prin Ministerul Transporturilor pe care-l conduce, actionar cu 100% la CNADNR) este inconjurat de cotonogarii bugetului de la Compania de Autostrazi, fiecare dintre ei tinind in brate ba o sotie, ba un sot, ba o progenitura (cu firme atasate).

Iar acestia din urma ii toarna asfalt in sosoni lui Berceanu, il trag de buget, urla cit ii tin bojocii ca au dreptul la lucrari pe bani publici si le mai si obtin.

In timpul asta, Berceanu ii mingiie pe directorii lui de la CNADNR pe cap, ii felicita pentru familiile lor reusite, ca le-au crescut copiii mari si ca s-au facut si in mandatul asta strazile prin Romania de nu se mai vad din ele firmele de familie si partid.

Biroul de Investigatii

investigatii@catavencu.ro