Premiera la Chisinau

Guvernul Tarlev ataca dur Romania

de C.N.A.     HotNews.ro
Miercuri, 7 martie 2007, 0:00


politicom.moldova.org
Premierul Vasile Tarlev

Executivul din Republica Moldova condus de Vasile Tarlev lanseaza, pentru prima data, declaratii dure la adresa Romaniei. Guvernul moldovean sustine ca politicile tarii noastre ameninta statalitatea si securitatea nationala a Republicii Moldova.

De asemenea, autoritatile de la Bucuresti sunt acuzate ca au exagerat intentionat cifra cererilor de cetatenie romana depuse de moldoveni.

Declaratia Guvernului Tarlev, citata de Radio Romania Actualitati, a fost difuzata, marti seara, de agentia oficiala Moldpres.

Potrivit comunicatului, decizia presedintelui Traian Basescu legata de viitorul Centru European de Vize, gestionat de Romania, este considerata sfidatoare.

Lipsa de dorinta a autoritatilor romane de a semna Tratatul de baza si pe cel de frontiera nu poate fi interpretata decat ca o confirmare a adevaratelor intentii pe care conducerea Romaniei le are - se arata in comunicatul Guvernului de la Chisinau, care nu accepta ca viitorul cetatenilor sai sa faca obiectul unor jocuri de culise duplicitare si periculoase, care submineaza securitatea nationala si principiile statalitatii.

Guvernul Republicii Moldova face apel la comunitatea internationala sa-si foloseasca influenta asupra Romaniei pentru ca aceasta sa-si readuca interesele in albia fireasca a unor relatii de buna vecinatate si intelegere, se arata in comunicatul Guvernului Tarlev, citat de postul public de radio.

UPDATEPresedintele Traian Basescu a declarat, miercuri, ca a luat nota de declaratia Guvernul de la Chisinau. Seful statului a anuntat ca politica fata de Republica Moldova ramane neschimbata.
"Nu fac interpretari, doar iau nota. Politica Romaniei nu se schimba", a afirmat seful statului.

Tot miercuri, Ministerul Roman de Externe a anuntat - prin purtatorul de cuvant al institutiei, Corina Vintan - ca a luat nota de declaratia Executivului Republicii Moldova.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


96 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    dar daca.... (Miercuri, 7 martie 2007, 8:40)

    cetateanu [anonim]

    in matematica, pentru a rezolva unele probleme, exista metoda reducerii la absurd... sa presupunem ca toti locuitorii republicii moldova dobindesc dubla cetatenie (moldava si romana) sau, de ce nu, renunta la cea moldava si ramin numai cu cea romana.... ce s-ar intimpla in acel moment? ar fi culmea frustrarii si a comicului sa fii sef de stat peste o tara fara cetateni... comunistii din moldova ar innebuni instantaneu... parerea, mea.
  • 0 (0 voturi)    
    frustrare (Miercuri, 7 martie 2007, 8:47)

    RCG [anonim]

    Ce frustrati au devenit astaia de la Chisinau--mai bine ar avea grija de salarii si nu ar mai pleca moldovenii lor din tara. Oricum si inainte plecau in tarile UE
  • 0 (0 voturi)    
    de la chisimoscova citire... (Miercuri, 7 martie 2007, 8:55)

    Vasile [anonim]

    Pozitia asa ziselor marionete politice este clar determinata de curentul moscovit si nu are decat rolul batului care impunge ursul adormit in fund. Se vrea o reactie bazata pe orgoliu a politicienilor romani, in urma careia sa se raceasca relatiile intre cele doua tari i sa se restrictioneze accesul moldovenilor de rand in romania. Dar ce te poti astepta de la un prim ministru nascut in satul ?Bascalia?...
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 martie 2007, 9:00)

    Alois [anonim]

    Praf in ochi, dupa regula comunista "perdea de fum".

    Sunt din ce in ce mai saraci, din ce in ce mai oropsiti.

    Solutia ? "Romania antonesciana si fascista".

    Nu ma mai intereseaza de ce e dincolo de Prut. Ei au vrut un astfel de guvern, o astfel de orientare spre est, o astfel de atiudine, in conditia in care 60% sunt vorbitori de limba romana.

    Duca-se la "Maica Rusie" cu toti.
  • 0 (0 voturi)    
    Moscova (Miercuri, 7 martie 2007, 9:18)

    rzv [anonim]

    parca a vorbit Moscova prin gura de la Chisinau
  • 0 (0 voturi)    
    asta au (Miercuri, 7 martie 2007, 9:39)

    cititor [anonim]

    moldoveni...?!?!.. sa-si rezolve treburile singuri.. prin vot .. k altfel nu au cum.. AU CEEA CE MERITA .. ca si noi dealtfel...
  • 0 (0 voturi)    
    Pe mine ma bucura (Miercuri, 7 martie 2007, 9:45)

    Georgio [anonim]

    Declaratiile din ultimul timp facute de politicienii de la Chisinau arata disperara acestora cand realizeaza ca cetatenii lor incep sa se trezeasca din amortirea comunista. Din ce in ce mai multi romani moldoveni realizeaza ca Moscova si marionetele lor ii tin in starea de saracie si mizerie pt a fi mai usor de dominat. Cat ne plangem noi de societatea si economia romaneasca sa stiti ca de la Chisinau Romania se vede ca un bolid care se indeparteaza lasand in praf o caruta rablagita. Poate noi nu sesizam dar nivelul de trai creste in RO de la o zi la alta in schimb in Moldova e intr-o cadere vertiginoasa. Prevad vremuri grele pt marionetele rusesti de la Chisinau cand si mamaliga de peste Prut va exploda cat de curand. De aici si disperarea unor viitori exilati la Moscova natala.
  • 0 (0 voturi)    
    ...? (Miercuri, 7 martie 2007, 9:46)

    geo [anonim]

    si cind te gindesti ca tov. ilici a semnat tratatul cu urss, a refuzat unirea cu basarabia(moldova) atunci cind inca se mai putea, le-a dat curent ieftin atunci cind rusia a refuzat sa o mai faca, noi suportind diferenta(=pierderile), parca totul se leaga: daca voi nu ne vreti noi de ce sa va vrem ?! tot mai bine cu maica rusia(pentru comunisti si rusofoni, care alcatuiesc conducerea vremelnica, daca nu se vor razgindi si vor deveni perpetui). populatia romaneasca(da, romaneasca), in ciuda tov . voronin, care vede numai moldoveni? peste tot, este bulversata> nu mai stie ce si cum si din aceasta cauza, si mai multe da fapt, pleaca din "raiul" comunisto-sovietic-rusofon in toata lumea in speranta unui viitor mai bun, nu mai luminos.

    dar acelasi lucru(cu plecatul) seintimpla si in romania, e drept, din alte cauze decit comunisto-ruofone: mafiile de toate soiurile, mizeria umana, saracia, agendele politice complet diferite ale politicienilor si ale marii majoritati a populatiei.

    culmea culmilor: grup de lucru pe linga guvernul romaniei pentru readucerea inapoi a celor care au plecat din romania.
    aducerea inapoi la ce ? hai sa fim seriosi: nu o sa mai vina nimni inapoi. si stiti foarte bine de ce.
  • 0 (0 voturi)    
    @5 (Miercuri, 7 martie 2007, 9:51)

    Vasile [anonim]

    Autodeterminarea si luarea deciziilor de schimbare a politicului nu pot fi luate corect decat cand exista LIBERTATE - ori in Moldova fiti siguri ca toate mesajele difuzate sunt filtrate si rasfiltrate dupa metoda KGB-ista si oamenii sunt super intoxicati cu informatii eronate menite a-i indobitoci si a le frange mandria nationala. De cateva zeci de ani li se striga in fiecare zi ca nu sunt romani ci moldoveni si ca limba lor nu e romaneasca ci ...moldoveneasca, in fine - ca albul e negru.
    Sa spui ca VINA PT REGIMUL IMPUS DE RUSI apartine in totalitate romanilor din Moldova si ca numai de ei depinde schimbarea politrucilor de la putere e o atitudine cel putin superficiala - in Republica Moldova NU EXISTA DEMOCRATIE!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Corectie (Miercuri, 7 martie 2007, 9:55)

    Vasile [anonim]

    Articolul de la pctul 9 trebuia intitulat @6 si nu @5. (scuze Razvan - ai fost foarte succint si ai pus degetul pe rana)
  • 0 (0 voturi)    
    Mai rasfirati... (Miercuri, 7 martie 2007, 10:18)

    MG [anonim]

    Mai cum se mai leaga actiunile politicienilor nostri! Mai zilele trecute Felix atragea atentia presedintelui Basescu sa nu se mai lege de Rusia. Ieri Voronin si Tarlev (moldoveni neaosi...) se leaga din senin tot de presedintele Basescu. Cine i-o fi pus? Probabil Ivan Ilici caruia nu-i mai ajung mineriadele. Chestia este ca Basescu trebuie contracarat pe toate caile si prin toate mijloacele inclusiv prin tradarea ineresului (pentru a cata oara?) national. Mai rasfirati tovarasi, mai rasfirati!
  • 0 (0 voturi)    
    Studenti (Miercuri, 7 martie 2007, 10:28)

    iReal [anonim]

    Bine ca pompam bani in burse pentru studentii si elevii din Moldova ... din banii poporului roman. In loc sa ne vedem de ale noastre, pe noi - si implicit pe politicieni - ne freaca grija de altii.

    Jalnic !
  • 0 (0 voturi)    
    kishinev (Miercuri, 7 martie 2007, 10:33)

    Iacov [anonim]

    Din moment ce-am aderat la U.E. probabil ar trebui sa respectam aceasta uniune si sa mai pierdem din nationalism.Doar asta e si esenta.Teoretic Moldova,nu are ce cauta in U.E. iar noi trebuie sa ne vedem de problemele noastre majore in loc sa ne batem capul si sa alocam bani si pentru altii..mai ales ca se preconizeaza o perioada mai nefasta dpdv al nivelului de trai intrucat salariul mediu net a scazut in ianuarie fata de ultima luna a anului precedent. Basescu isi face electorat solid dand vize moldovenilor,acestia vin si ne iau locurile de munca,sau vin si studiaza pe banii romaniei ,iau locurile studentilor romani care apoi sunt nevoiti sa mearga la ''cu plata''.Daca nici aceste facilitati nu-i multumesc pe guvernantii moldoveni,atunci ar trebui sa fim mai mandri si sa punem piciorul in prag.
  • 0 (0 voturi)    
    pacat (Miercuri, 7 martie 2007, 10:46)

    eu [anonim]

    e pacat, pentru ca au de pierdut niste oameni nevinovati care spera intr-o viata mai buna. e pacat ca au asemenea conducatori. le-am creat atatea facilitati (burse granite libere etc.) in fine. ei au de pierdut
  • 0 (0 voturi)    
    Fratii de peste Prut (Miercuri, 7 martie 2007, 10:48)

    Pantera Roz [anonim]

    Intr-o familie daca ai un frate mai sarac si mai putin educat il ajuti cum poti iar daca si-a facut familia lui,te separi si-l primesti la sarbatori.Nu poti sa-i dictezi in casa si daca e ambitios,in prostia lui te respinge oricite bune intentii ai aviea.de la suflet nu poti insa sa-l scoti.Conducatorii vremelnici si abuzivi din Basarabia se vor duce ca o amintire urita,poporul se va destepta si-si va utiliza drepturile iar daca pina atunici-Doamne ajuta_ noi vom fi la un nivel economic mai bun,vor face ei,de data asta din convingere pasul spre unire.Rabdare,si sa nu uitam ce eforturi a facut Germania pentru landurile din est.Vad ca unii nu accepta nici macar amaritele de burse pentru copii dornici sa studieze in tara mama.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru cei de la 12 si 13... (Miercuri, 7 martie 2007, 10:54)

    dude [anonim]

    voi chiar credetzi ca omu de rand vrea cea ce se intampla? eu am povestit personal cu oameni din republica modova si toata lumea acolo vede in romania o salvare si innici un caz un inamic. defapt asta este si problema care o au politicienii de la chishinau pentru ca siau dat seama ca daca merge tot asa moldova nu va mai exista ca stat(daca cumva mai exista) si ei nu vor mai avea de unde sa fure. daca voi credetzi ca comunistii sunt la putere in urma unor alegeri libere si cu vointza poporului va inshelatzi amarnic. ei nu intzeleg ca omul de rand este in foame si se duce la interes si nu din natzionalizm roman..ei cer cetatzenie sa poata muncii in west fara probleme si putzini din cauza ca vor neaparat sa fie romani. nu va mai dura mult si va exploda mamaliga acolo..dupa cum zicea cineva inainte. se poate previziona deja cum se va sfarshii povestea..moldova se va alipi la romania fara traznistria si alte teritorii ciudate gen gagauzia. Iar tranznistria va ramane la ruis si alte bucatzi la ucraina. Moldova nu poate exista ca si stat neavand un popor..o istorie sau o economie capabila sa ishi hraneasca cetatzenii. plus ca nu pot sa ishi rezolve conflictele interne. cand va venii momentul tarile mari dinjur se vor desfata la masa numita moldova..si la acea masa se va asheza si romania! SI bine face..!
  • 0 (0 voturi)    
    Iacov #13 - kishinev - departe de verticalitate! (Miercuri, 7 martie 2007, 11:00)

    Daniel [anonim]

    1. Aderarea la UE nu ne impune ce discuta si ce nu discutam cu Republica Moldova

    2. Moldova nu are ce cauta in UE - Parerea Dvs. Uitandu-ne la multe domenii (mai ales sociale, de dezvoltare, de justitie), vi se pare ca Romania are ce cauta in UE? Atat Romania cat si Moldova (ca de altfe, Bulgaria, Ucraina, Polonia, Turcia, ...) sunt dorite pentru piete de desfacere, cimitire de deseuri (vezi IT, auto) adica tot pentru a se ajuta pe ei insisi (UE cel vechi). Dar mecanismul este creat in asa fel ca sa ti se para ca ai fost foarte favorizat fiind acceptat ina cest spatiu gografic-economic.

    3. Romania aloca bani pentru studentii Moldoveni. Foarte bine! Si noi ne bucuram de anumite parteneriate cu tari dezvoltate (Norvegia, Suedia, UK, USA). Nu ca ei ar trimite studenti la noi (ca n-au ce invata mai bun) dar este o usa deschia pentru noi sa ne culturalizam, sa ne dezvoltam. Tocmai asa se poate face o reforma in Rep. Moldova. Cei tineri vin la studii si vad diferenta. Se intorc acasa si o spun tuturor. Si de aici ... o raza de speranta.

    4. Basescu isi face electorat dand vize?!?! Pai, .... nu prea se ocupa Dl. Basescu de oferirea vizelor ci MAE care este condus de un liberal (mai este condus? eu nu stiu). Romania castiga din treaba asta!



    In concluzie, haideti sa sustinem intereul comun al Romaniei si al Republicii Moldova, fiind mai echilibrati si neaplicand ceea ce urmareste Rusia: Divide et Impera (Dezbina si Domneste)

    http://groups.yahoo.com/group/dreptate/
  • 0 (0 voturi)    
    departe de verticalitate! (Miercuri, 7 martie 2007, 11:15)

    Iacov [anonim]

    Va rog nu este oportun sa faceti asemenea afirmatii gen ''imperiu tarist'' pentru ca se dezvaluie o urma de rusofobie,si cu sincer regret va spun ca asemenea atitudini ar trebui abandonate,precum si ideile preconcepute. Nu as fi atat de revoltat daca nu as fi vazut in anii de facultate cate facilitati aveau studentii moldoveni- de exemplu la Politehinca Iasi acestora li se dadeau manuale gratuite luau burse in vreme ce noi trebuia sa cumparam toate cursurile sa strangem bani sa mancam o data pe zi... Este revoltator si userul ''iReal''avea dreptate.
    In ceea ce priveste cealalta problema ,se vede ca domniile voastre considerati ''frati romani'' pe basarabeni..Ei cum de la ultimul recensamant doar 2,5% s-au declarat ''romani''?
    In opinia mea,Rusia nu urmareste nimic si unii din noi ar trebui sa scape de ideile preconcepute si atitudinile rasiste
  • 0 (0 voturi)    
    pt 12 referitor la studenti (Miercuri, 7 martie 2007, 11:16)

    gabi [anonim]

    cand spui ca pompezi bani te gandesti la foarte multi bani, si nu e asa. apoi, acesti studenti care invata in Romania vor fi cei care vor schimba Moldova si o vor aduce pe drumul ei normal, catre Romania, catre Europa.
    Eu, ca contribuabil roman, sunt de acord sa acordam burse basarabenilor si bucovinenilor si romanilor din Valea Timocului. Poate ca sunt prea putine, nu ca pompam bani in asta.
  • 0 (0 voturi)    
    -continuare- (Miercuri, 7 martie 2007, 11:19)

    Iacov [anonim]

    Basescu isi face electorat dand vize?!?! Pai, .... nu prea se ocupa Dl. Basescu de oferirea vizelor ci MAE care este condus de un liberal (mai este condus? eu nu stiu). Romania castiga din treaba asta!


    cred ca stiti afinitatile domnului Mihai-Razvan Ungureanu si stiti modul in care a raportat presedintelui fara sa-i raporteze sefului sau direct - Calin Popescu Tariceanu,in scandalul cu roamnii arestati in Irak. Va asigur ca Basescu are multi''spioni''prin guvern,cum a avut si in PNL(gen mimoza Stolojan)
  • 0 (0 voturi)    
    oare? (Miercuri, 7 martie 2007, 11:39)

    Iacov [anonim]

    Cu privire la
    4. Basescu isi face electorat dand vize?!?! Pai, .... nu prea se ocupa Dl. Basescu de oferirea vizelor ci MAE care este condus de un liberal (mai este condus? eu nu stiu). Romania castiga din treaba asta!

    Din cate stiu eu,MAE nu a fost nicio clipa condus de Primul Ministru,asa cum era firesc,etic si normal..Mihai-Razvan Ungureanu a fost ''spionul'' lui Basescu (vezi scandalul romanilor arestati in Irak). De aceea de cand si-a dat demisia,Traian Basescu refuza sa numeasca alt ministru.

    6. Guvernantii moldoveni. Asa cum s-a mai scris, ei sunt aserviti Imperiului Tarist. De aceea, nu ceea ce spun si afirma ei este ceea ce trebuie luat in calcul, ci ceea ce serveste interesului cetateanului roman (aflat sub juristictie Moldoveana)

    Nu mai folositi asemenea limbaj.Ideile preconcepute nu duc la nimic bun,plus ca se demasca o urma rusofoba in asemenea afirmatii.

    3. Romania aloca bani pentru studentii Moldoveni. Foarte bine! Si noi ne bucuram de anumite parteneriate cu tari dezvoltate (Norvegia, Suedia, UK, USA). Nu ca ei ar trimite studenti la noi (ca n-au ce invata mai bun) dar este o usa deschia pentru noi sa ne culturalizam, sa ne dezvoltam. Tocmai asa se poate face o reforma in Rep. Moldova. Cei tineri vin la studii si vad diferenta. Se intorc acasa si o spun tuturor. Si de aici ... o raza de speranta.

    Student fiind la Politehnica Iasi,priveam cum studentii moldoveni beneficiau de manuale gratuite,burse ,locuri in camine pe cand noi,cei din tara,cetateni romani,trebuia sa mancam o data pe zi pentru a cumpara cursuri,sa stam la cozi pentru locuri in ultimele camine samd. Si mai mult de cat atat cand aveai neintelegeri cu un moldovean iti spunea''vafli,pashol nahui durak nishatnyi''.
  • 0 (0 voturi)    
    un la...giu...cica premier (Miercuri, 7 martie 2007, 11:41)

    sucurica [anonim]

    bai l/// trista daca va inchidem frontiera mai ajungeti voi in occident la "pasti".poate pe la moscova....poate asta si vrei tu si handicapatii tai de comunisti....
  • 0 (0 voturi)    
    se urmareste anihilarea Romaniei (Miercuri, 7 martie 2007, 11:56)

    pop emil [anonim]

    Moldova este evident condusa de Moscova, prin "alesii" ei rusofoni, iar Moscovei nu-i lipseste deloc la frontierele sale o Romanie in NATO si UE. Mai mult, nu i-ar trebui nici scut antiracheta plasat la noi. Singurul lucru pe care o intereseaza este sa conduca Romania prin intermediul unui guvern- satelit si eventual o comunitate de informatii subordonata. Cum se realizeaza lucrurile acestea ? Pai, de obicei infiintezi un partid si-l sprijini sa ajunga la putere. Care o fi partidul acela ? Distrugi economia tarii, intelectualii, nationalismul ...Nu uitati institutia presedintiei. Daca pun mana pe ea, vom dansa kazaciok la marginea UE si in afara NATO. Ei stiu asta foarte bine, au mai facut-o la noi. Daca vi se pare o utopie, va rog sa cititi istoria Suediei, in care un partid infiintat de rusi (cred, ca se numea al sepcilor lungi saua sa ceva) a incercat timp de vreo 100 de ani sa-i termine.
  • 0 (0 voturi)    
    Basarabia pamant romanesc! (Miercuri, 7 martie 2007, 12:07)

    romanu [anonim]

    Este si va fi pamant romanesc, indiferent ca urss ori kgbu' sau slugile lor nu vor sa recunoasca evidenta.
    1812-1918-1940-1941-1991 si istoria merge inainte.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa facem un mic efort 2 (Miercuri, 7 martie 2007, 12:41)

    x [anonim]

    Cam asta este parerea profund reformatului stat de la rasarit despre situatia geo-politica din Europa de Est. Iar daca pentru altii este nevoie de amenintari directe cu „represalii” (rasPutin dixit), la noi a fost suficient ca l-au avut sef de stat 10 ani pe bolsevicul de iliescu. Mai un tanc al armatei, mai o mineriada, mai un dosar aratat la momentul potrivit, mai o oligarhie cu legaturi directe la moscova lasata sa se dezvolte in draga inima, lucrurile au mers ca pe roate. Apropo de ilici, daca dosarul mineriadelor va fi finalizat, nu se poate sa nu se afle de implicarea directa a Moscovei in aceste evenimente, lucru recunoscut de Constantinescu si de Petre Roman dar si de Miron Cosma.
    Acum insa, ca monstrul asta de la rasarit simte ca va fi izgonit definitiv de la gurile Dunarii si din Europa de Est, musca cu disperare in stanga si in dreapta si isi reactiveaza cartitele diversioniste din zona (ilici, wc tudor, voronin, gusa etc, dar nici despre relatiile lui Vintu prin oligarhia moscovita nu ar strica sa se mai faca niste cercetari) sperand probabil ca va mai putea zadarnici intr-un fel sau altul mersul firesc al lucrurilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa facem un mic efort 1 (Miercuri, 7 martie 2007, 12:54)

    x [anonim]

    ... si sa incercam sa coroboram atacurile Chisinaului cu actiunile diversioniste ale partidelor bolsevice din Romania: pedesere si pereme. Orb sa fii si tot nu se poate sa nu observi ca aceste miscari incep tocmai in contextul unei puternice apropieri a Romaniei de NATO si mai ales de SUA (care urmeaza sa-si instaleze aici baze militare), dar si in contextul unor scandaluri de amploare din domeniul energetic.
    Care este parerea imputitului astuia de stat numit urss despre bazele militare americane din Romania ne-am putut da seama din declaratiile lui Serghei Ivanov facute in decembrie 2005 (imediat dupa semnarea tratatului militar romano-american) dar si din recentele amenintari ale urss ca va... ATACA (in 2007, oameni buni) Polonia si Cehia daca aceste tari vor permite intsalarea scutului anti-racheta american pe teritoriul lor. Este demn de remarcat si cat de mult a insistat presa pe aceste declaratii facute recent de lideri politici (Putin) si de generali (Nikolai Solotsov) sovietici, declaratii care au fost trecute la fapt divers.
  • 0 (0 voturi)    
    Aveti rabdare (Miercuri, 7 martie 2007, 13:02)

    vlad I [anonim]

    Nu va enervati, vulpoii comunisti jignesc intentionat ca sa ne suparam pe moldoveni si sa-i injuram si noi, chiar daca nu s-au desteptat , inca putin si alternanta la putere va schimba situatia.
  • 0 (0 voturi)    
    BASARABIA PAMANT ROMANESC (Miercuri, 7 martie 2007, 14:48)

    mihai [anonim]

    NU TREBUIE SA CONFUNDAM NISTE COMUNSITI HANDICAPATI CU POPORUL MOLDOVEAN. Sa avem rabdare si tact sa ajungem acolo unde ne dorim si noi si ei, fara sa luam ca punct de vedere al Moldovei ceea ce spun niste din astia cu nume rusesti! Sa dam cetatenie romana la toti moldovenii si sa lasam rusnacii sa conduca bicicleta!
  • 0 (0 voturi)    
    comunistii sunteti voi (Miercuri, 7 martie 2007, 14:56)

    Iacov [anonim]

    comunistii sunteti voi prin preconceptiile pe care le sustineti si prin nationalismul vostru exacerbat precum si prin psihoza rusofoba de care suferiti si nu intelegeti ca prin ceea ce urmariti veti fi cu frigiderul gol dar cu unirea pe masa.


    www.stopnazism.hrworld.ru
  • 0 (0 voturi)    
    Mocirla (Miercuri, 7 martie 2007, 15:05)

    Emil [anonim]

    Cei care cred ca la noi e mocirla sa se duca peste Prut sa vada la ce duce manipularea bolsevica. Moldova e un stat -fantoma teleghidat de la Moscova, cine nu vede asta ori e handicapat, ori e de partea FSB-ului rusesc.
    A, fara discutie, au si moldovenii imputitii lor, care, ca si ai nostri, nu au mama, nu au tata, numai banu' sa iasa. De'alde Rosca, Diacov, Cioroi, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu cereti lupului sa-si schimbe naravul (Miercuri, 7 martie 2007, 15:12)

    Umblat U. [anonim]

    Cine crede ca un stat precum Rusia nu isi va proteja interesele strategice si economice nu intelege lumea. Poate fi vorba de un stat corupt, nedemocratic, oligarhic, asta nu schimba cu nimic situatia. Trebuie luptat impotriva lor, trebuie oferit ceva moldovenilor, o raza de speranta, ceva. Daca ofera numai vorbe, Romania va asista, in cele din urma, la rusificarea totala a Basarabiei si la transformarea ei in gubernie ruseasca.
  • 0 (0 voturi)    
    asa sa intamplat in Austria.. (Miercuri, 7 martie 2007, 15:19)

    dude [anonim]

    asa au ajuns austriecii sa ii urasca pe nemtzi pentru ca ao fost spalatzi pe creier ca aia se cred mai superiori si etc.. si la fel nemtzii au fost spalatzi pe creier ca iei sunt superiori si au ajuns sa creada..numai ca austria lea dat o palma fiind deja economic peste germania. Asa este si acum cu romania si moldova. nu trebuie reaktionat mitokaneste si impulsiv ci educatzi romani despre problemele reale care exista in moldova si ce vor moldovenii.
  • 0 (0 voturi)    
    comunisti incuiati (Miercuri, 7 martie 2007, 15:36)

    serban [anonim]

    mai iacov, mai lasa, tata, deoparte ochelarii aia de cal pe care lecturile lui chomsky ti le-a infipt adanc in materia cenusie. e o discutie de politica externa aici, iar tu, una doua, vii si strigi rasism, nationalism, exacerbare...

    cunosc cativa lideri iesiti pe usa din dos a istoriei care s-ar bucura sa vada ca "lupta de clasa" a ramas ascutita, ca extremistii se inmultesc ca ciupercile dupa ploaie si ca vocea ratiunii se pierde undeva, intre fascism, rasism, anarhism, si alte isme de care nici tu nu esti strain.

    faceti un dus rece luati o cana de bere si incercati sa va relaxati la un serial disney, lasati cel putin o perioada, politica
  • 0 (0 voturi)    
    uite fascismul de care vorbeai (Miercuri, 7 martie 2007, 15:49)

    Iacov [anonim]

    asa au ajuns austriecii sa ii urasca pe nemtzi pentru ca ao fost spalatzi pe creier ca aia se cred mai superiori si etc.. si la fel nemtzii au fost spalatzi pe creier ca iei sunt superiori si au ajuns sa creada..numai ca austria lea dat o palma fiind deja economic peste germania. Asa este si acum cu romania si moldova. nu trebuie reaktionat mitokaneste si impulsiv ci educatzi romani despre problemele reale care exista in moldova si ce vor moldovenii.


    Iti aduc aminte cat de diferita a fost istoria Austriei de cea a Germaniei.. Austria a reprezentat un imperiu-cel Habsburgic alaturi de Ungaria ,cu o alta identitate si cultura fata de Germania.
    Austriecii ii urasc pe germani deoarece in timpul monstrosului reich a lui Hitler Austria a fost print-un joc politic alipita Germaniei naziste.
  • 0 (0 voturi)    
    Basarbia este pamint ROMNESC (Miercuri, 7 martie 2007, 15:58)

    Popescu [anonim]

    Indiferent ce spune o sluga a Moskovei, un Kgb-ist Basarabia este pamint ROMANESC>Iar renegatii pot sa ule cit vor minciuni.
    Acesta este si efectul tovarasului IOn Iliescu care spunea ca nu vrea sa auda de Unirea Moldovei cu Romania.Asta dupa 1990.Cind s-a grabit sa semneze tratatul cu URSS.Rusine comunistilor tradatori de neam !
  • 0 (0 voturi)    
    pentru politruci si nabauci (Miercuri, 7 martie 2007, 15:59)

    sorin [anonim]

    S-a spus ca basarabenii si-au facut-o cu mana lor, la vot.
    Amintiti-va cum am votat noi, in Romania, sub presa
    lui iliescu et. al. Pai la ei e mult mai rau - ce-a fost in presa pe
    vremea lui nastase era democratie curata, fata de ce se intampla
    azi in Basarabia. E clar ca sunt dezorientati... au de ce!
    Unde mai pui si stomacul.. care cere mancare... nu vorbiti,
    ca n-ati fost in locul lor.
    Unii s-au plans ca tinerii basarabeni primesc burse in Romania.
    Vezi Doamne, puturosii locali au fos lasati pe dinafara.
    Nu le cade para in gura! Iarasi uitati (Iacov, ce nume e asta?)
    de unde vin ei, din ce greutati, si de unde venim noi
    (tot greu, dar NU ca la ei)
    Pe scurt, Romania are un interes, NATIONAL, in Basarabia.
    Si trebuie sa lupte pentru acei oameni si, in ultima instanta,
    pentru acel pamant - pe care l-a abandonat fara a trage
    un foc de arma (afara de ofiterii care s-au sinucis la retragere).
    Prea putin s-a facut, mult prea putin!!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru serban (Miercuri, 7 martie 2007, 16:00)

    Iacov [anonim]

    Da,este o discutie despre politica externa cu implicatii in politica interna. Studentii romani,dupa cum am spus se simt discriminati in propria tara de avantajele date studentilor moldoveni. Acesta este un aspect.Oare cu banii pompati in R.Moldova cate se puteau face aici?Este vorba despre un orgoliu cel putin tragico-comic si o mandrie insuflata de manualele care sustineau ca ''Romania e cea mai frumoasa si mai bogata tara,are munti,dealuri si campii''
  • 0 (0 voturi)    
    Doriti sau nu o re-unire cu Moldova ??? (Miercuri, 7 martie 2007, 16:06)

    alex [anonim]

    A-si propune administratiei acestui site sa organizeze un sondaj de opinie in randul cititorilor prin care sa aflam procentul celor care doresc sa readucem Moldova acolo unde ii e locul...intre granitele Romaniei !!!
    Eu unul subscriu la o asemenea actiune.
  • 0 (0 voturi)    
    Basarabenii sunt super (Miercuri, 7 martie 2007, 16:14)

    Gheorghe [anonim]

    Am cunoscut oameni excelenti din Basarabia si ma bucur ca se apropie UNIREA. Romania ar trebui sa investeasca masiv dincolo de Prut. De banii care ii dam pentru Basarabia nimanui nu-i pare rau: dramatic este ce se intampla cu banii nostrii cheltuiti pentru autostrazi fictive (Nastase-Bechtel), retehnologizari imaginare (Tariceanu -Portile de Fier) sau privatizari frauduloase. Deci Iacov baiatule de-asta n-ai frate destui bani. Moscova e disperata: polonezii, cehii si ucrainienii au inceput sa le arate locul pe care il merita barbarii de la est. N-am nimic cu rusul de rand, dat fanaticii (Stalin, Putin si alti nervosi)care-i conduc le atrag repulsia vecinilor. DIn disperare acesti macelari asasineaza tot ce pot. Le tin pumnii rusilor adevarati care au curajul sa-si critice dictatorul. Estul Europei va avea pace si prosperitate cu Putin in inchisoare si un presedinte rus cult, inteligent si diplomat.
  • 0 (0 voturi)    
    O greseala (Miercuri, 7 martie 2007, 16:18)

    Tomita P. [anonim]

    A facut tov. Iliescu o greseala in 1990, una foarte mare, cind nu a permis unirea cu Basarabia. Se putea face, ar fi fost mai greu la inceput, dar rusofonii deja incepusera sa isi faca bagajele. Cine a fost acolo stie asta.
    Sigur, nu putea altfel, datora totul URSS-ului. Dar nici dupa aceea nu s-a facut nimic. Iar politrucii de acolo si-au facut datoria, au ruinat tara si au discreditat democratia, cum s-a incercat si la noi. Si uite-asa a ajuns tartorul Cioroi sa suga la doua tite, sa jupoaie si de la moldoveni, si de la rusi. Rezultatul unei politici externe fara ambitii, cu ochelari de cal.
  • 0 (0 voturi)    
    Ignorati-l (Miercuri, 7 martie 2007, 16:28)

    Gabe2006 [anonim]

    Permierul, ca de altfel si presedintele, castiga teren prin publicarea unor opinii anti-romanesti. E usor petru ei sa invarta cutitul in mandria noastra nationala. Reactiile asteptate de ei sunt de genul "da-i dracu' pe moldoveni". "inchideti granitele", samd. Nu asta e solutia. Aceste declaratii trebuie ignorate fiindca nu reprezinta decat o provocare. Bursele pentru Moldova sunt mai mult decat necesare, desi succesul lor depinde in mare de succesul studentilor de a disemina experienta lor in Romania. Fara indoiala ajutorul pentru Moldova trebuie sa continue. Trebuie ignorate toate aceste zvarcoliri si derapaje ale comunistilor de la Chisinau.

    Stima!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu vorbiti daca nu stiti (Miercuri, 7 martie 2007, 16:31)

    Frederic Klein [anonim]

    Trebuie mers macar o data si vazut cum e in Basarabia de azi.Parca dai filmul inapoi cu 20 de ani: cladiri cenusii, fetze cenusii, bezna,saracie, alcoolism, mafie,coruptie si frica de stapinire, peste care se cocoata strident reclame colorate occidental la produse pe care numai foarte putini si le permit. In ruseste reclamele, bineinteles. Si te duci apoi in Chisinau si te impiedici peste tot de masini de lux care nu opresc la nici o trecere de pietoni. Asta e Basarabia, tara faradelegii, unde se fac si se desfac averi peste noapte.In ruseste.
    .Problema romanismului e asa, pe-undeva, pe fundal, ca un zgomot de fond.Puneti-va un minut in locul moldoveanului de rind, o sa va ia cu friguri.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va fi nici o unire 1 (Miercuri, 7 martie 2007, 16:38)

    x [anonim]

    Haideti sa fim seriosi si sa nu mai batem campii. Tot ce mai putem face pentru romanii de dincolo de Prut este sa-i invatam sa pescuiasca, nu sa le dam pesti. Cu alte cuvinte, ii putem consilia si ajuta sa se apropie mai usor de Europa, asta bineinteles daca “vrea si muschii lor”, ceea ce nu prea s-ar zice vazand modul in care voteaza. Dar sa ajungem o singura tara, cu un singur presedinte, un singur Guvern, Parlament etc, asta nu va mai fi niciodata. Chiar si in varianta extrem de improbabila a unei uniri, eu unul nu sunt dispus sa mai astept inca 20 de ani ca sa invete si “fratii de peste Prut” pe pielea mea si a copiilor mei care este diferenta intre un bolsevic imbracat in haine de socialist sau de mare nationalist si un adevarat om al democratiei. Cred ca am invatat destul pe pielea noastra ce inseamna demagogia si comunismul in haine noi, cu unii ca iliescu, vadim sau voiculescu, pentru a mai fi dispusi sa asistam neputinciosi la un nou suvoi de voturi pro-comuniste venite dinspre Moldova. Daca atata ii duce capul, nu au decat sa-si ctitoreasca o “tranzitie” de 40-50 de ani la ei in tara, ca noua ne-o facu ilici de 20, si ne-o mai facea si nastase de inca vreo 20 daca iesea dansul faraon in 2004.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va fi nici o unire 2 (Miercuri, 7 martie 2007, 16:39)

    x [anonim]

    In orice caz, eu unul nu le plang de mila moldovenilor care, bietii de ei, nu au absolut nici o vina pentru toate cate li se intampla deoarece, vezi Doamne, sunt manipulati si spalati pe creieri: ia incercati fratilor sa faceti o paralela intre Moldova pe de o parte si statele baltice pe de alta. Toate au plecat de la 0 in 1991, si cu nici unele nu a fost istoria mai blanda. De ce statele baltice se numara in acest moment printre cele mai prospere membre ale UE si Moldova a ajuns la sapa de lemn? Asta-i intrebarea cu care ar trebui sa-si bata capul in primul rand “fratii” de peste Prut, mai ales atunci cand pun stampila, nu noi.
    Foarte interesant este faptul ca insasi Ucraina a putut sa-si exprime ferm, chiar daca in buna masura doar la nivel declarativ, optiunea pro-occidentala, dar Moldova nu. De statele baltice (care au ajuns sa fie numite, din cauza dezvoltarii economice ametitoare, “The Baltic Tigers”), sa nu mai vorbim. Ce diferenta a fost in 1991 intre Letonia, Lituania si Estonia pe de o parte si Moldova pe de alta? Nici una. Atata doar ca Moldova a preferat sa i-o suga licuriciului kaghebist ca ultima zdreanta si sa rada de toata lumea. Iar la cat sunt si acum de curiosi de reforme, vor fi in curand o enclava de sarantoci in mijlocul unei Europe prospere si atunci ne pot tot ameninta si rade de noi, ca tot cu matele ghiortaind de foame vor ramane.
  • 0 (0 voturi)    
    Marea tirguiala (Miercuri, 7 martie 2007, 16:41)

    Petre R. [anonim]

    Noi nu stim acum ce s-a tirguit in 1990 in legatura cu Basarabia, nu cunoastem contextul international. Poate ca intr-adevar nu se putea. Poate ca ar fi fost ori asta, ori aderarea la UE.Nu stim...
    Spun unii pe-aici sa-i lasam in plata domnului.Dar vorbiti cu o batrinica de la tara, de prin curtea casei ei, si o sa vedeti ca vorbeste perfect limba lui Creanga, de parca timpul s-ar fi oprit la ei. Cum puteti spune ca nu sint si ei romani? Inca e de mirare ca dupa atitea amar de ocupatie ruseasca cam 60% dintre basarabeni mai vorbesc un dialect roman!
    Da, sint saraci, obiditi, deznationalizati, nu mai stiu nici ei ai cui sint. Astea-s motive sa ii lasam in gheara altora?
  • 0 (0 voturi)    
    UNIRE (Miercuri, 7 martie 2007, 16:57)

    Stefangd [anonim]

    Mai Romanilor, care mai sunteti. Nu mai dormiti, ca si voi ca si mine am fost orbiti si dusi cu zaharelul de tatucul Iliescu (KBG) si Vadim cu Romania lui Mare cu tot ( a facut tot politica lui Iliescu) si cu Tariceanu (grec si mare neiubitor de romani).
    Si dece sa nu se mai foloseasca sintagma de imperiu Tarist. Ce noi am scapat de el, noi am avut Revolutie? Nu noi am avut puci ordonat si condus de la Moscova cu oameni de acolo. Si acum vine Base the Men si se mai gandeste la toti romanii, si gata toti oamenii politici scoliti pe bancile Kgb ii sar la gat.
    Blaga a dat un raspuns bun duminica la pro tv intrebat ce vom face peste 30-40 de ani daca acum aducem chinezi si arabi sa munceasca in Romania, adica atunci cand vom avea conflicte armate cu populatia nou infitata si neadaptata. Raspunsul a fost unul cat se poate de ok, ii aducem pe moldovenii vorbitori de romana, pe basarabeni, cei care ne sunt frati care au aceeasi limba, religie si simtire ca noi.
    Asa ca noilor europeni mai ganditi-va!!!!
    Vina ca unirea nu este facuta este doar a noastra, a romanilor, ea se poate face foarte usor in numai 6 luni , acordam cetatenie basarabenilor, fatiilor romani si apoi comform dreptului international lipim tara fara sa cerem voie nimanui, de asta si mor RUSI de ciuda.
    Si apropo stiti ca in estonia fosta membra urss o tarisoara mica din ue, rusi de etnie nu au drepturi cetatenesti chiar daca sunt nascuti acolo, adica alti mai mici la hotar cu ei, ii joca cum merita si noi dita mai tara, in ue ca marime si importanta pana la urma, ne plecam la tot ce face ursul rus???
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru X, mare patriot (Miercuri, 7 martie 2007, 17:37)

    Tomas R [anonim]

    De ce Romania este atit de saraca, stiind ca inainte de razboiul mondial era pe drumul cel bun, spre civilizatie? De ce viata politica din Romania, tara europeana, este de tot risul? De ce romanii au votat in masa pe tov. Iliescu, nu o data, ci de doua ori?
  • 0 (0 voturi)    
    O mana ferma de barbat face mai mult decat toate smiorcaielile moldovenesti (Miercuri, 7 martie 2007, 18:14)

    Andrei [anonim]

    "Presedintele Traian Basescu a declarat ca a luat nota de declaratia prin care Guvernul de la Chisinau cere UE sa readuca Romania in "albia fireasca" a relatiilor de buna vecinatate si a anuntat ca politica fata de Republica Moldova ramane neschimbata"
    Avem in sfarsit un conducator cu coloana vertrebrala al tuturor romanilor, fie ei si dincolo de granite stabilite nedrept.
    Dincolo de orice declaratie de intentie avem nevoie de oameni hotarati si de aceste demersuri ce ne puncteaza pasii catre fratii nostrii.
    Moldova, noi va deschidem usa, va invitam la noi la masa, aceleasi merinde avem si noi !
  • 0 (0 voturi)    
    Tarlev, un nume pur romanesc... (Miercuri, 7 martie 2007, 22:04)

    Mike [anonim]

    Stie acest individ ca romana e de origine latina si nu slavona? Volodea, tu care stai in cel mai inalt scaun peste tara aproape fara cetateni, stii asta?
  • 0 (0 voturi)    
    basescu=anti-democratie (Miercuri, 7 martie 2007, 22:11)

    Iacov [anonim]

    Basescu este un despot si manipuleaza opinia publica pentru a uri institutiile democratice care consolideaza un stat bazat pe pluralism politic. Basescu vrea toata puterea (deja are o parte din guvern,justitia) dar nu poate avea parlamentul.Acum cauta sa aduca un prejudiciu de imagine si este sustinut de cei multi. Acest om este dusmanul principal al democratiei ce foloseste un fals nationalism pentru a transforma Romania intr-o republica autoritara cu unele asemanari de fond cu cea condusa de criminalul Antonescu.
  • 0 (0 voturi)    
    Unire???? Uitati!!! (Miercuri, 7 martie 2007, 22:30)

    Nu conteaza [anonim]

    Felicitari "x", in comentariile 43 si 44 ai pus punctul pe "i" dupa parerea mea. Mai compatimiti-i mult pe moldoveni si ganditi-va la ce s-ar intampla in cazul unei uniri (improbile) a Romaniei cu Moldova. O singura paralela fac - Germania a tras timp de 10 ani sa se scoata din groapa economica in care a intrat Germania Occidentala (o economie sanatoasa, remember) la unirea cu Germania Orientala (o economie socialista, inapoiata si saracita). O unire a Romaniei cu Moldova ar fi un DEZASTRU economic. Praful s-ar alege din povestea asta. Pe langa asta ganditi-va si ca UE (la care ne-am chinuit sa aderam) nu cred ca ar vedea cu ochi buni aducerea unei noi populatii sarace, needucate si cu orietare politica si economica pronuntat de stanga (spre socialism/comunism) in mijlocul lor.

    Pe langa asta, nu pot remarca decat prezenta lingailor de serviciu (gen Andrei#48) care au inteles din articol ca au inca o ocazie sa-l pupe undeva pe "marele carmaci" si nimic altceva. Sunteti PENIBILI! Hotnews, revin si va rog, cenzurati astfel de manifestari jalnice pentru sanatatea site-ului. Multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    rusul tot rus ramane (Miercuri, 7 martie 2007, 22:50)

    anti rusia [anonim]

    Mesaj banat /////////
  • 0 (0 voturi)    
    Iacove, somn usor (Miercuri, 7 martie 2007, 23:00)

    Petrisor M. [anonim]

    Iacove, Basescu nu prea e intelectual, e un Mitica de-al nostru smecher si spurcat la gura, iute la minie ca si la petrecere. Dar spre deosebire de altii, in lucrurile mari cam le nimereste. Fara suparare, Iacove, poate sa iti displaca individul, ca e intrigant, ranchiunos, poate cam incult, dar prefer pe unul care se mai ocupa si de interesul national din cind in cind in fata altuia rafinat, cu vorba mieroasa, care face mai mult rau decit bine.Vezi orientarea energetica si strategica a Romaniei, politica externa, chiar si politica economica pe la inceputul mandatului. Cam nu seamana cu Zimbaretul, nu??Nici cu Tapul...
  • 0 (0 voturi)    
    Reactii dezamagitoare (Miercuri, 7 martie 2007, 23:54)

    Imperialistu' [anonim]

    Sincer sa fiu, nu pot sa inteleg reactiile unor dintre noi. Atata scarba, sictor si dispret pentru basarabeni... si asta din partea celor care nu au trait sub sovietici 50 de ani, nu au fost discriminati constant ca sunt romani si nu au cunoscut deportarile siberiene. Slaba memorie mai aveti, fratilor! Si putine maniere! Fara memorie, nici nu aveti cum sa intelegeti, iar lipsa manierelor demonstreaza inca o data cat de departe suntem noi de civilizatia europeana in care cu atata tam-tam am intrat. Pe usa din dos, desigur.

    PCRM injura, vocifereaza, se comporta normal pentru un partid de nostalgici sovietici. Voi in schimb, prin reactiile astea de toata jena, nu aveti nici o legatura cu normalitatea.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt Iacov (Miercuri, 7 martie 2007, 23:57)

    Gabe2006 [anonim]

    Nu vreau sa fiu rau dar sa stii ca ai niste opinii mai mult decat radicale. Parca ai venit cu bata la un joc de sah (cum zicea un cantec).
  • 0 (0 voturi)    
    Cate ceva din Moldova (Joi, 8 martie 2007, 0:07)

    Un basarabean [anonim]

    Vizionati filmuletele de mai jos:

    http://www.youtube.com/watch?v=lvIgW76M9BE&NR

    http://www.yo utube.com/watch?v=KGuC9K22r2o&NR
  • 0 (0 voturi)    
    vacs (Joi, 8 martie 2007, 1:19)

    ovidiu [anonim]

    Vasile Tarlev....cine e pacaliciul asta?Imbecilii care conduc Moldova nu realizeaza faptul ca latrind ca niste caini turbati nu fac alceva decit sa piarda capital politic( daca au asa ceva, sau daca aspectul asta are relevanta in Moldova).Romanii sunt majoritari in Basarabia, cei care simt acut apartenenta la Romania(unionistii in special) sunt de mult timp impotriva politicii guvernantilor de la Chisinau dar prin atitudinea lor fata de Romania, comunistii ii vor intoarce impotriva lor si pe cei nehotariti si poate si pe basarabenii care ii sustin.E de admirat faptul ca Basescu nu raspunde cu aceeasi moneda.Oricite defecte ar avea, Basescu nu o sa se coboare niciodata la nivelul "cirpelor alea KGB-iste " daca imi permiteti sa-l citez pe Tribun.
  • 0 (0 voturi)    
    bre anti-rusia bre copchile (Joi, 8 martie 2007, 10:20)

    Iacov [anonim]

    bravo uite o atitudine de rasist la tine... Adapostul celor frustrati! Pe cand dumneata venind dintr-o tara cu nicio putere in plan extern injuri rusul ,acesta zice ''ide v had ei sgadie kak malinkey suka'' si-si vede de gazele petrolul si afacerile sale lasand rasistul sa urle...Daca te nasteai pe vremea lui stefan-voda mai intlegeam
  • 0 (0 voturi)    
    pentru voi (Joi, 8 martie 2007, 10:25)

    Iacov [anonim]

    Iar voi care-l venerati pe Basescu il ridicati in pantheon,curand veti constata cu stupoare ca acest om nu vrea sa faca altceva decat ceea ce a incercat Carol cu un regim autoritar. Nu va desfiinta parlamentul ,caci va bate la ochi,dar acesta va avea rol decorativ. Va fi implicit seful guvernului in vreme ce intelectualii vor fugi in strainatate el va domni intr-o tara care va urma un aberant interes national,cu hotii mari,bairamuri si idealul national de gat! Daca in asa tara vreti sa traiti,apoi shedeti si aduceti-i ofrande lui Zeus din Dambovita
  • 0 (0 voturi)    
    ptr. Iacobov (Joi, 8 martie 2007, 11:29)

    Clau [anonim]

    Daca tot ai instaurat moda citatelor din limbi straine, ia sa-ti spun si eu ce-o sa zica frantzuzul din UE cand citeste comuncatul guvernului Moldovei: 'eh bain, pour un caca nerveux, c'en est un!'. Dupa care isi va vedea de alegerile prezidentiale de la el din tara. Io n-am inteles o iota din citatul tau dar ni-i nevoie sa-mi traduci, oricum nu ma intereseaza. Insa tu cum vorbesti romana, vei intelege sigur citatul meu din franceza. Ei da! Uite-asa! Noi romanii suntem mai aproape de cei din vest, ii intelegem mai bine decat pe cei din est, asta e, n-avem ce face, asta-i viata... De aia ne si bagaram in UE, si tot de aia si moldovenii se bat la consulate sa ia vizele de vest. Si apropo, ai grija ca nu-i bine sa faci pipi contra vantului, se zice ca te ploua pe fatza :)
  • 0 (0 voturi)    
    Ne batem gura degeaba.... (Joi, 8 martie 2007, 11:29)

    Costello [anonim]

    Aceste declaratii-aberatii nu merita a fi luate in considerare. Chiar nu merita nici un efort pentru replica!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru clau (Joi, 8 martie 2007, 12:21)

    Iacov [anonim]

    Clau nu sunt impotriva exprimarii libere a opiniei dar il citez pe userul anti-rusia''Doamne dumnezeule oare cand scapam noi si lumea asta intreaga de leprele astea comuniste si de poporul asta de rusi mojici slavi nomazi fara frica de dumnezeu dupa 2000 de ani de crestinism?''
    Daca tu care te consideri atat de european si civilizat tolerezi astfel de atitudini inseamna ca nu esti cu nimic mai presus de cei care la sustin. Aceste opinii pot fi exprimate si fara ura rasiala ,mesajul poate va fi mult mai clar si mai argumentativ in acest mod
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Iacov (Joi, 8 martie 2007, 12:46)

    MG [anonim]

    O singura intrebare: de cand sunt rusii o rasa? Am impresia ca incurci notiunile si de dragul contrazicerii cam aberezi. Chestia asta cu romanii fascisti etc. etc. parca am mai citit-o in cartile de istorie din moldova sovietica.
  • 0 (0 voturi)    
    cand vor avea loc urmatoarele alegeri pt prezidentiale in Moldova? (Joi, 8 martie 2007, 13:07)

    un roman [anonim]

    Cand vor fi urmatoarele alegeri prezidentiale in Moldova?
    Va rog sa tineti minte la ce va spun acum...
    1. Inaintea alegerilor pentru presedintele Moldovei, Presedintele Romaniei va face inca odata un comentariu politic in ideea ca Romania a oferit sansa Moldovei de a intra in familia europeana, insa poporul moldovean nu a dorit sa scape de saracie, si sa intre in UE.
    2. Drept urmare... se va urmari dirijarea votului populatiei basarabene in defavoarea lui Voronin (sau a altor comunisti)
    3. Apoi, Rusia va face inca un favor (extrem de mic) Moldovei, dupa care...
    4. Voronin va arunca cu noroi in puterea de la Bucuresti, urmate de o campanie de intoxicare a opiniei publice din Basarabia.

    Pariez 110% ca basarabenii vor vota tot cu aceleasi fete comuniste... Daca s-ar face insa un referendum privind nationalitatea basarabenilor, 95% ar pune stampila pe langa chenarul romanesc.
    As dori sa vad si eu ca cetatean roman ca basarabenii doresc cetatenie romana deoarece se identifica cu istoria Romaniei, au avut rude in Romania, vorbesc f bine romaneste, cu alte cuvinte in arterele lor curge sange romanesc.
    Insa cum spunea cineva pe hotnews.ro, Moldova basarabeana nu este aceeasi cu Moldova din Romania (Botosani, Suceava, Iasi, Neamt, Bacau)
    In prima locuiesc rusi, gagauzi, ucrainieni, etc si alte natii venite sa rusifice romanii.
    Doar acei basarabeni care POT demonstra ca provin DIRECT din romani, pot deveni romani!!! Nu toti basarabenii ne sunt "FRATI" Frati ne cunt aceea care intotdeauna au fost romani, adica 2% care au declarat ca sunt romani.

    Spalari de creier? Romanii au avut acces la un singur post de radio (Romania libera) care a fost declarat ilegal de comunisti, insa nimeni nu credea in vorbele lui Ceausescu. Noi de ce nu am fost spalati pe creier ca voi?

    Nu mai aberati ca am oferit Moldova in 1918. Atunci nu s-a negociat, ci s-a impus cedarea Basarabiei. In schimb, basarabenii au trait f bine in comunism si s-au lasat prea usor asimilati!
    O zi buna
  • 0 (0 voturi)    
    anti-discriminare (Joi, 8 martie 2007, 13:28)

    Dissociated [anonim]

    MG userul cu remarci rasiste s-a referit si la slavi in genereal numindu-i ''rusi mojici slavi nomazi '' poate Iacov a gresit notiunea,fiind vorba despre ruosfobie,pe care dv pareti sa o iubiti. Eu unul sunt impotriva oricarei afirmatii xenofobe si rasiste,doar prin toleranta se poate progresa .
  • 0 (0 voturi)    
    rusificati (Joi, 8 martie 2007, 13:33)

    Liviu [anonim]

    Nu stiu ce ne mai chinuim sa ii intelegem. moldovenii intotdeauna s-au dat bine pe langa mama Rusia. Pacat ca au uitat care le sunt radacinile. Dar totusi, eu ma intreb daca ei nu sunt romani pentru ii mai sarbatoresc pe mare poet Eminescu, pe Ion Creanga, Rebreanu, etc. ?
    Eu locuiesc in Bucovina de Nord (Ukraina), si sunt cetatean roman, nascut in Vatra Dornei, dar de cand sunt aici pe foarte putini a auzit sa spuna ca sunt romani. Majoritatea bucovinenilor de aici spun ca sunt moldoveni si vorbesc limba moldoveneasca. Acum ma intreb: Oare chiar exista aceasta limba "moldoveneasca"?
    De meserie sun jurnalist si am initiat prima revista scolara din regiunea cernauti, dar cei care conduceau scoala respectiva (etnici romani), nu au contribuit nici macar cu o coala de hartie pt publicatie, in schimb au deschis clasa cu predare in limba ukraineana. Cred ca asta a spus totul. Asa ca haideti sa ii lasam sa il perie in continuare pe Putin si sa ne lase pe noi in pace.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Iacov disociatul... (Joi, 8 martie 2007, 13:54)

    MG [anonim]

    De unde ai inteles dumneata ca iubesc rusofobia nu inteleg. Inteleg insa ca aberezi indiferent de nickname-ul folosit. Am mai spus-o: Mai rasfirat, mai rasfirati tovarisci...
  • 0 (0 voturi)    
    Talmes - balmes (Joi, 8 martie 2007, 14:42)

    Lucian* [anonim]

    din ce vad in mesaje as zice ca avem cam toate reactiile posibile.
    Unii ii injura pe moldoveni, altii ii plang, altii nu-s curiosi.
    Pt Iacov: dragul nostru la cat esti de pro-rus poti sa te duci la Moscova sau unde vrei tu, pt ca nu cred ca o sa-ti ducem lipsa. Oricum, este dreptul tau sa-ti dai cu parerea si acest drept l-ai castigat pt ca pe altii nu i-a interesat ca supara URSS-ul. Tot ce ai facut tu, a fost ca ai respectat aproape in totalitate propagand legionara din '40 care-i ura pe evreii din Basarabia si Bucovina pt neimplicare, nepasarea fata de trecerea pamanturilor sub stapanire sovietica si dorinta de preaservire a URSS (cam asta era propaganda). Nu cred ca-ti faci prea bine nici tie si nici celorlalti.
    Daca ai o frica chiar atat de mare referitoare la lipsa gazului, atunc te sfatuiesc sa inveti sa gatesti la foc de lemne.
    Nu-mi plac persoanele de genul tau care nu se implica pt ca n-au nici un ideal si vor sa traiasca ca niste vaci.
    Cred ca avem nevoie si de altceva decat de a trai ca niste vaci in ferma!
    Nimic nu s-a facut in lumea asta fara un ideal si fara oameni dispusi sa se sacrifice pt el!
    Guvernul R. Moldova se supara, atunci sunt bucuros! Fac reclama indirecta, pt ca probabil majoritatea moldovenilor habar nu aveau care este politica Romaniei si acum macar cativa vor fi ceva mai curiosi sa afle ceva de Romania
    Sunt bucuros pt ca se pare ca-si pierd puterea comunistii. Zbiara, se agita, comenteaza dar nu fac decat sa-i decida pe indecisi. Vor fi mai curiosi si vor lua o parte. Macar va fi ceva mai clar care este opinia lor.
    Nimeni nu spune ca trebuie sa fie o unire in 2 zile. Poate sa fie si in 30 de ani. Daca va fi, atunci va fi mai bine.
    Traieste mai bine o zi ca un tigru decat o viata ca un bou. Macar se mai stie de tigru. Boul este doar un bou.
  • 0 (0 voturi)    
    dragoste cu forta (Joi, 8 martie 2007, 15:59)

    dodon [anonim]

    De ce se baga romanu cu forta in sufletul moldoveanului. Nu vedeti ce sensibili sunt moldovenii de peste Prut. Dragoste cu forta este abuz de putere.. Lasati-i in pace !!
  • 0 (0 voturi)    
    vai de cap! (Joi, 8 martie 2007, 19:00)

    timiseu [anonim]

    SI SARACI SI PROSTI!
  • 0 (0 voturi)    
    nu aveti nici dreptate nici omenie (Joi, 8 martie 2007, 21:04)

    resp [anonim]

    Am vazut cu regret reactii total neomenesti aici.
    Dupa ce ani de zile ambasadele occidentale si-au batut joc crunt de romani si i-au impiedicat sa munceasca pe oriunde ca sa cistige cite ceva, acum va treziti sa nu le dati la basarabeni vize.
    Dati-le vize si cetatenie, conform legilor pe care tot noi le-am facut, si asta cit mai repede si mai decent. Fiindca altfel au dreptate sa ne dispretuiasca, asa cum noi am injurat ambasada Germaniei, Austriei etc.
    Daca vor pleca la munca in Europa, e dreptul lor. Asa cum e si al nostru acum dupa 17 ani. Omenia si normalitatea trebuie sa fie aceiasi pentru toti.
    Vad pe altii ca vor sa taie studentilor bursele. Cum am vrea ca tinerii sa stie ceva despre Romania daca nu invata aici. Loaze sau oportunisti sint peste tot. Dupa ce studentii nostrii nu stiu cum sa mai plece in Occident voi v-ati trezit ca basarabenii nu trebuie sa studieze in Romania. Halal?
    Amintiti-va de alegerile in Moldova (romaneasca) cu proportie imensa de alegatori plecati la munca in Italia, Spania etc. PSD aproape a pierdut alegerile pina si in Moldova, bastion traditional al lui Iliescu si compania.
  • 0 (0 voturi)    
    politic (Joi, 15 martie 2007, 20:59)

    giovanni [anonim]

    Cata nesimtire poate avea politicianul rusofon,si ce mult il "intereseaza"soarta saracilor cetateni din Moldova de peste Prut.Sigur ca moldovenii de pe malul drept,sunt "turisti"in scop economic,dar sa nu uitam ca si noi romanii,am fost si inca mai suntem "turisti"[la munca],in Europa.oameni buni,nu mai votati rusofonii,cautati pe cei care va pot apropia de PATRIA MAMA--ROMANIA.Promit ca va v-a fi mai bine.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by