Chiar daca Bucurestiul se situeaza inca pe locurile marginase in ceea ce priveste oferta de spatii comerciale moderne, este asteptata si nu numai, ci chiar anuntata, patrunderea operatorilor internationali pe toate segmentele pornind de la discounteri si pana la complexuri ce inglobeaza hipermarketuri.

"Prin urmare ne asteptam ca cererea pe aceasta piata sa se mentina in crestere, urmand sa se stabilizeze in urmatorii 2 ani, pe masura ce noile proiecte vor fi livrate pe piata".

In prezent, stocul de spatii in mallurile romanesti este de aproximativ 150.000 mp, beneficiind de un grad de ocupare de 100%. Comparativ cu restul capitalelor europene, Bucurestiul sta foarte prost.

In timp ce in Varsovia stocul total este de 1.300.000 mp, iar ratia de 0,79/capita, in Praga este de 460.000 mp, iar ratia de 0.38 mp/capita, in Budapesta 550.000 mp si 0.27 mp/capita, ratia din Capitala fiind de 0,07/capita.

Cunoscut ca fiind epicentrul exploziilor din imobiliarul autohton, Bucurestiul nu va fi singurul oras ce va beneficia de planurile de extindere ale retailerilor, care vor patrunde in toata tara. "Bucurestiul este si va ramane in continuare piata cea mai activa din sectorul imobiliar.

Spre deosebire insa de piata spatiilor de birouri, piata de retail a inregistrat dezvoltari semnificative si in principalele orase din provincie".

Desi imobiliarul bucurestean este foarte bine reprezentat in zona de nord a Capitalei, iar populatia cu cele mai mari venituri se afla tot in aceeasi zona, mall-urile sunt situate in principal in centru si centru-sud.

"Stocul de spatii in centre comerciale moderne a cunoscut modificari semnificative in 2006, anul 2007 va aduce ca noutati extensia Bucuresti Mall si Baneasa Shopping City, iar la nivelul anului 2008 putem vorbi de o triplare a acestui stoc in cazul in care proiectele mentionate se vor materializa la termen.

Celebrul proiect Esplanada va suplimenta de asemenea oferta de spatii comerciale moderne intrucat cuprinde si un element de retail pe langa cel rezidential, birouri, hotel."

1 loc de parcare la 20 mp suprafata inchiriabila

Pentru a putea fi catalogat drept mall, un centru comercial trebuie sa se diferentieze prin unicitatea conceptului si a temei arhitecturale pentru cladirile componente. "Un centru comercial nu este un ansamblu aleator sau neplanuit de cladiri separate sau cu perete comun". Un alt element important este "un site unitar, potrivit tipului de centru comercial.

Site-ul poate permite extinderea cladirilor in situatia in care zona de atractie sau alt factor de crestere vor cere acest lucru".

Integral in Curierul National