Banii Nostri

Companiile din spatele marilor branduri

de     BaniiNostri.ro
Joi, 8 martie 2007, 0:00



Multe dintre marile companii aleg sa-si dezvolte cele mai puternice branduri independent, pentru a nu sufoca celelalte produse din portofoliu. Este o strategie care, in toate cazurile, a avut ca rezultat cresteri spectaculoase ale volumelor de vanzari.

de Antonia Tuchea

Unele branduri nu au nevoie de nicio prezentare. Ele dau impresia ca se afla pe rafturile magazinelor si in preferintele consumatorilor dintotdeauna. Pentru marile companii care le detin, ele sunt o importanta sursa de venit pentru ca se vand fara ca unul dintre elementele esentiale, numele companiei producatoare, sa le recomande.

V-ati gandit vreodata ca atunci cand cumparati o sticla de Cappy vanzarile Coca-Cola cresc? Sau ca atunci cand in cosul de cumparaturi isi face loc un plic de Maggi, Nestle este compania care are de castigat?

Ei bine, pe piata romaneasca exista multe branduri care, la prima impresie, nu au in spate un fabricant de renume. Aceasta deoarece fabricantul alege, ca strategie de marketing, sa nu-si asocieze numele cu brandul, sa faca diferenta clara intre acestea, pentru a nu atinge si influenta cumva evolutia brandului.

Marketing-wise este, in traducere bruta, o strategie inteleapta pentru a continua sa cresti un brand cunoscut si recunoscut la nivel international la care multe dintre marile companii o folosesc.


Pepsi, detergenti si ceaiuri

Unul dintre cazurile cele mai relevante de pe piata romaneasca si internationala il reprezinta Lipton. Brandul care a facut istorie e in prezent alcatuit din Lipton Ice Tea si din segmentul de Hot Tea.

Brandul Lipton este detinut de Unilever. Produsele Lipton Ice Tea sunt dezvoltate pe plan international sub umbrela Pepsi Lipton International Ltd., un joint venture intre PepsiCo si Unilever. Produsele Lipton Ice Tea sunt imbuteliate si distribuite in Romania si Republica Moldova de catre Quadrant Amroq Beverages SA (QAB), sub licenta Pepsi Lipton International Ltd.

De asemenea, QAB SA imbuteliaza si distribuie produsele sub marcile inregistrate PepsiCo (Pepsi, 7-UP, Mirinda, Mountain Dew, Evervess), bautura sport Gatorade, precum si propriile produse, sub marcile Prigat, Roua Muntilor si Talea.

Dana Iordache, Marketing manager NCD afirma ca: "In 2006, Lipton Ice Tea a inregistrat o crestere de 115% fata de 2005, in vreme ce indicatorii de brand sunt in continua crestere". Lipton Ice Tea e prezent in Romania in trei variante: Ice Tea Lemon, Peach si Green.


Candva Minute Maid, acum Coca-Cola

In 1960, compania Minute Maid, acum lider mondial al pietei sucurilor de fructe, a devenit o divizie a companiei Coca-Cola. Astfel, expertizei Minute Maid i s-a adaugat si experienta de peste 100 de ani a Companiei Coca-Cola, detinatoare a marcii Cappy din timpul celui de-al doilea razboi mondial.

In ultimii ani, segmentul de bauturi racoritoare necarbonatate a cunoscut cea mai rapida crestere de pe piata totala de bauturi racoritoare, astfel ca dezvoltarea unui portofoliu cat mai variat pe acest segment face parte din strategia companiei.

"Fiecare marca din portofoliul companiei Coca-Cola are propria ei personalitate, in functie de publicul-tinta caruia i se adreseaza. Pentru fiecare brand in parte exista o strategie bine pusa la punct, inovatia fiind un element foarte important in dezvoltarea gamei Cappy", spune Cristina Biciila, Public Affairs & Communications Coordinator Al The Coca-Cola Company HBC.
Integral in Banii Nostri






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


140 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by