Primaria Bucuresti vrea sa introduca bicicletele ca alternativa pentru transport

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Vineri, 9 martie 2007, 0:00


Deocamdata, ciclismul e sport extrem in Bucuresti
Foto: feeder.ro

Bucurestenii vor putea traversa centrul Capitalei, zona istorica a orasului sau campusurile universitare pe biciclete inchiriate de municipalitate. Aceasta este una dintre ideile edilului capitalei, care a vizitat recent Parisul. Primarul a mai spus ca viitoarele parcuri de biciclete vor fi manageriate de companii private.

Dupa vizita la Paris, primarul Bucurestiului, Adriean Videanu, s-a intors in Bucuresti cu idei pentru descongestionarea traficului, puse deja in practica de municipalitatea pariziana.

"Parisul are parcuri de biciclete pe care le inchiriaza celor care doresc sa utilizeze aceasta varianta de transport. Eu cred ca centrele universitare din Bucuresti ar putea sa creeze premisa utilizarii acestor biciclete", a declarat Videanu, vineri, intr-o conferinta de presa.

Videanu a declarat ca autoritatile locale vor stabili, in functie de studii sociologice, dar si de traseele viitoarelor piste de biciclete, in ce locatii se vor amplasa parcurile de biciclete.

"Ca si la Paris, nu in tot orasul, vor exista piste de biciclete. Acestea vor fi infiintate in zonele cu verdeata, in cele in care exista restrictii de circulatie sau in zonele in care populatia este dispusa sa utilizeze acest mijloc de transport, in urma unor studii sociologice", a spus Videanu.

Zonele in care se speculeaza ca vor fi amplasate aceste parcuri sunt: zona centrala a orasului, Centrul Istoric, precum si campusurile universitare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


333 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Biciclete vs.mentalitate (Vineri, 9 martie 2007, 19:22)

    Cribo [anonim]

    Este adevarat ca in mai toate marile capitale din UE bicicletele sunt o alternativa frecventa la propriul autoturism sau chiar la transportul in comun, dar ce facem cu mentalitatea de la noi unde romanul daca nu este in masina proprie considera ca nu mai este domn ( in rest comportamentul nu mai conteaza).
    • 0 (0 voturi)    
      asdsa (Vineri, 16 mai 2008, 10:31)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Cribo

      nu-i nimic, mentalitatea civilizata se va impune treptat si la noi. trebuie pornit de undeva.
  • 0 (0 voturi)    
    hotii (Vineri, 9 martie 2007, 20:23)

    EU [anonim]

    Da...o sa cumparam biciclete mult mai ieftine de la hotii care se vor specializa in furtul si vanzarea bicicletelor....

    Ideia in sine este buna....dar cat va fi taxa de inmatriculare pentru bicicleta ?????...a ...nu este taxa de inmatriculare pe bicicletas....daca nu va-ti gandit la o taxa sigur o sa gasiti voi una...!
  • 0 (0 voturi)    
    Si ce ne facem cu soferii (Vineri, 9 martie 2007, 20:30)

    Dan [anonim]

    Eu nu as avea curaj sa merg cu bicicleta printre masini in Bucuresti. Pistele pentru biciclete o sa trebuiasca facute si pe strada si pe trotuar, iar pe strada o sa fie macel. De altfel ma claxoneaza masinile si pe trotuar in Bucuresti pentru ca se plimba si pe acolo cand vor sa parcheze.
  • 0 (0 voturi)    
    si Amsterdam? (Vineri, 9 martie 2007, 20:34)

    carmen [anonim]

    Asteptam cu interes vizita la Amsterdam pentru a-i veni ideea domnului primar sa faca niste benzi de circulatie pentru biciclete, ca poate unii au trecut de vremea studentiei...
  • 0 (0 voturi)    
    RE: Biciclete vs. mentalitate (Vineri, 9 martie 2007, 21:47)

    MLZ [anonim]

    Ce o sa facem?! Nimic, doar n-o sa functioneze!

    Astia nu inteleg ca problema Romaniei este inapoierea, nu "baza materiala". Chiar daca am fost "anexati" la UE, asta nu rezolva peste noapte ramanerea in urma la capitolul modernizare.

    Mie imi place ideea (sunt biciclist "inrait") insa ii prevad viitorul cabinelor telefonice publice Romtelecom: distrugerea in cateva luni, fara nici un motiv sau ratiune.....

    Iar treaba cu "mersul cu bicicleta in Bucuresti este un sport extrem" este un mit. E echivalent cu condusul autoturismului in Bucuresti. Vi se pare un sport extrem!?!?
  • 0 (0 voturi)    
    O scanteie (Vineri, 9 martie 2007, 22:08)

    AlexR [anonim]

    Macar este o scanteie!
    Nu sperati la piste speciale de biciclete precum au cei din Franta, Elvetia, Germania, Olanda ...
    O sa fie un talmes-balmes in stil balcanic... Celebra pista
    de biciclete facuta pe trotuar de pe Regina Elisabeta este greu
    de utilizat fiind plina de pietoni, iar calitatea asfaltului de pe ea
    este jonica. Unde mai pui masinile parcate pe ea....
    Dar spun ca este o scanteie pentru ca macar isi pun problema.
    Oricum implementarea ideii va fi proasta pt ca ei sunt oameni
    de o calitate anume, foarte vizibila, si nu poate iesi ceva peste
    nivelul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    bici (Vineri, 9 martie 2007, 23:21)

    ceasca [anonim]

    partidul ceausescu bicicleta! ce o sa fie in romania? ha ha! cati biciclisti vedeti prin buc? e sinucidere totala sa umbli cu bici prin b. de ce sa inchiriezi ? daca ai bicicleta ta? o sa poti circula? La cate bmw-uri este ele cine sa circule cu bici?
  • 0 (0 voturi)    
    Slaba incercare (Vineri, 9 martie 2007, 23:32)

    Deny [anonim]

    Mi se pare buna ideea, dar nu vad cum o sa faca sa nu se parcheze masinile mitocului pe benzile construite special pentru biciclisti. Sunt biciclist inrait si-n fiecare zi trebuie trebuie sa suport mitocania si injuraturile celor care daca se afla la volan considera ca sunt stapani pe drumul public. Ar trebui facute si usporti de parcat bicicletele asa cum exista in orice oras civilizat.
    Poate, cine stie..
  • 0 (0 voturi)    
    Asa poate scapa Primaria de o parte din problemele polpulatiei. (Vineri, 9 martie 2007, 23:45)

    Bascaliosul [anonim]

    Expune o parte a populatiei in traficul intens, incat scapa de ea, de tot .
  • 0 (0 voturi)    
    pro-biciclete detalii (Sâmbătă, 10 martie 2007, 2:21)

    digitaljah [anonim]

    www.miculanarhist.benn.org aici veti afla detalii despre o miscare pro-biciclete.
  • 0 (0 voturi)    
    Bine spus, Bascaliosule... (Sâmbătă, 10 martie 2007, 4:08)

    Loomee [anonim]

    Asta ar fi poate o solutie realizabila, sa scapi de o parte a populatie prin expunerea la traficul nebun din Romania si din Balcani, de altfel. Pentru ca cea cu pistele de biciclete nu vad sa se implineasca nici macar in urmatorii 10 ani. Strazile din Romania sunt prea inguste si prea chaotice ca sa se mai poata face ceva. Hai sa fim seriosi...
  • 0 (0 voturi)    
    Cine crede pe dobitoc ? (Sâmbătă, 10 martie 2007, 5:43)

    VIDELEANU [anonim]

    Cine il mai crede pe papagalul care ne este primar il merita !!! Pista asta o sa duca la aeroportul din sudul capitalei, trecand pe la metroul pe perna magnetica care duce in nord, bucurandu-se de umbra inelului verde din jurul orasului, cu buvigneta afisata in parbriz... CE CRETIN !!!
  • 0 (0 voturi)    
    dati-i in cap si injurati-l pe primar (Sâmbătă, 10 martie 2007, 10:48)

    X [anonim]

    pista de biciclete din cate am vazut eu prin alte tari poate fi diferentiata si de trotuar si de carosabil. In acelasi timp poate fi facuta relativ ingusta astfel incat o masina sa nu aiba loc pe ea.

    in rest, observ ca lucrurile au ramas la fel, bucurestenii sunt la fel de artagosi :)
  • 0 (0 voturi)    
    papagali de 2 bani (Sâmbătă, 10 martie 2007, 13:39)

    alio [anonim]

    A trebuit sa vada Parisul primarul ca sa ii pice fisa ca bicla te salveaza din trafic. Sunt ferm convins ca nu va fi pus in parctica acest plan si cele 3 biciclete noi noute pe care le am vor sta nemiscate inca un an
    De ce nu o sa le faca? Pentru ca sunt niste incompetenti lipsiti de viziune si imaginate . Pe calea Mosilor au stricat si pus de 3 ori bordurile pana au reusit sa faca cateva locuri de parcare. Te doare sufletul cand vezi ca azi pun o bordura si maine o sparg.
    Pentru a pune in aplicare solutia cu bicicletele ai nevoie de piste speciale , trasee intre diferite punce , locuri de parcat bicicletele , ateliere de reparat , locuri de inchiriat , paza pentru ca sigur ramai fara ea daca nu o legi de ceva.Sincer e prea mult pentru ei , mai bine se concentreaza sa le iasa o strada bine asfaltata si speram intr-un viitor mai competent.
  • 0 (0 voturi)    
    pasul 2 : codul rutier (Sâmbătă, 10 martie 2007, 14:34)

    Florin [anonim]

    Acest demers ar trebui dublat de o metoda de a forta putin metalitatea inraita a soferului bucurestean in folosul biciclistilor. Astfel am putea prelua si modelului de cod rutier de la francezi, in care biciclistii sunt protejati (am putea spune chiar ca in centrul orasului biciclistii au prioritate prin reguli de genul "cand este cazul, soferul trebuie sa astepte linistit in spatele biciclistului, fara a claxona").
    In concluzie, este totusi o idee buna. Acum, la fapte !
  • 0 (0 voturi)    
    Un papagal, intr-adevar! (Duminică, 11 martie 2007, 19:19)

    Crucea Maciucoiului [anonim]

    Primarul Bucurestilor este, dragi cetateni, un papagal! Asta, metaforic spus.
    In realitate este un incompetent si un mincinos.
    Habar nu are cum se conduce un oras.
    I-as recomanda sa viziteze Amsterdamul, ca sa ia exemplu de la o capitala europeana ce respecta toti contribuabilii, in special biciclistii.
    In alta ordine de idei, ati vazut la ce se gandeste catastrofa de pseudo-primar? La cei care vor inchiria bicicletele catre cetateni, de parca asta ar fi problema noastra, nu la pistele pe care aceasta nulitate nu le va construi niciodata!
    Huo!
  • 0 (0 voturi)    
    Un papagal, intr-adevar! (Duminică, 11 martie 2007, 19:21)

    Crucea Maciucoiului [anonim]

    Primarul Bucurestilor este, dragi cetateni, un papagal! Asta, metaforic spus.
    In realitate este un incompetent si un mincinos.
    Habar nu are cum se conduce un oras.
    I-as recomanda sa viziteze Amsterdamul, ca sa ia exemplu de la o capitala europeana ce respecta toti contribuabilii, in special biciclistii.
    In alta ordine de idei, ati vazut la ce se gandeste catastrofa de pseudo-primar? La cei care vor inchiria bicicletele catre cetateni, de parca asta ar fi problema noastra, nu la pistele pe care aceasta nulitate nu le va construi niciodata!
    Huo!
  • 0 (0 voturi)    
    Un papagal, intr-adevar! (Duminică, 11 martie 2007, 19:25)

    Crucea Maciucoiului [anonim]

    scuze pt postarea dubla
  • 0 (0 voturi)    
    Videanu spune tampenii (Luni, 12 martie 2007, 9:40)

    Dorel Dorea [anonim]

    Domnule Videanu sa vada pista de biciclete din fata Primariei pe care o conduce, care nu poate fi utilizata chiar acolo, datorita masinile parcate pe tot trotuarul.
    Si apoi sa vorbeasca prostiile astea pe care le spune...
  • 0 (0 voturi)    
    Astept cu mare interes... (Luni, 12 martie 2007, 13:30)

    LauraC [anonim]

    ... benzile de biciclete pe strazi, ca sa pot ajunge la servici mai usor si sa pot contribui, frecvent, la nepoluarea atmosferei...

    De asemeneam astept cu interes ca soferii sa respecte pistele pentru biciclete...
  • 0 (0 voturi)    
    Nilelul European (Duminică, 18 martie 2007, 11:55)

    Bogdan [anonim]

    Pistele ciclabile in Bucuresti este un pas imens catre nivelul European, si apoi si in alte orase a Romainei... de ce nu ? Dar odata avand aceste piste automat trebuie pe langa centrele de inchiriat biciclete si posturi speciale unde sa le lasi , exact cum este si in alte tari (de exemplu Italia ). Eu personal cred ca la inceput acest proiect o sa aibia putin succes,dar cel mult 6 luni traficul bucurestean o sa scada cu cel putin 30% si viata bucurestenilor in mod sigur va fii mai protejata de toate bolile pe care poluarea masinilor o creaza. Sper ca acest proiect sa fie dus la bun sfarsit si sa aiba succes !
  • 0 (0 voturi)    
    ha ha ha (Miercuri, 5 decembrie 2007, 19:01)

    ddb [anonim]

    ok , de accord, bagam biciclete dar tot noi sa mergem cu ele.pai de ce dracu nu merge nea videanu pe bicicleta ..........incet incet o sa ne spuna sa nu mai iesim din casa....cacanaru dracu


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by