150 de romani dintr-o „populatie” de 4,5 milioane

In prezent, cateva sute de romani traiesc vieti virtuale pe internet. Nu exista statistici oficiale, insa exista un grup al romanilor care numara circa 150 de membri. In total, in „Second Life” „traiesc” aproape 4,5 milioane de persoane. Iar tranzactiile de pe site se ridica la aproape 1,5 milioane dolari reali in fiecare zi.

Lumea virtuala, gazduita pe sute de servere internet, a ajuns sa se extinda la peste 23 de milioane de metri patrati. Pentru a mentine in functiune site-ul, compania Linden Labs schimba dolari adevarati de pe cardurile de credit in linden dolari - pentru internet.

Aura Tatu ne-a vorbit despre experienta ei in „Second Life”: „Sunt oameni reali, cu vieti si culturi diferite, din toate colturile lumii.

Comunicativi si spontani, majoritatea sunt dispusi sa te ajute daca ai nevoie. Am intalnit oameni extraordinari in „Second Life”, minti inteligente, designeri talentati si personalitati fascinante. Fiecare incursiune in lumea virtuala e o experienta diferita, pentru ca practic imi creez propriul „joc”.

Proiectul Neogen in „Second Life” mi-a dat posibilitatea sa invat rapid constructia obiectelor 3D, in singurul mod in care inteleg procesul de invatare: de placere. In joaca”.

Unele dintre cele mai mari companii si-au „deschis” reprezentante pe „Second Life”. Potrivit unui articol de pe site-ul Investors.com, aici sunt prezente nume precum IBM, General Motors, Toyota Motors, Dell, Cisco sau Reuters. IBM, de exemplu, a achizitionat 24 de terenuri.

Pe unul va construi un magazin, de televizoare si alte electronice - tot virtuale. Dell se foloseste de joc pentru a promova un calculator pentru jocuri. Pe „Second Life”, acesta e un computer-gigant, in jurul caruia oamenii pot zbura. Iar Toyota vinde masini virtuale cu unu sau doi dolari.

Prima companie romaneasca ce si-a deschis un birou in „Second Life” este Neogen. Biroul este amplasat intr-o zona cu trafic intens - Plush Zeta (37, 44, 22) si este o transpunere a serviciilor on-line ale companiei, adaptate la lumea virtuala 3D.

Integral in Evenimentul Zilei