Topul celor mai poluante masini

de Bogdan Mirica     Automarket
Sâmbătă, 10 martie 2007, 0:00


Dodge Ram SRT-10
Foto: motordesktop.com

Consiliul American pentru Economisirea Eficienta a Energiei (ACEEE) a emis si in acest an Cartea Verde, un adevarat manual pentru protectia mediului. In fiecare an, ACEEE testeaza vehiculele si le ofera un "scor verde" in functie de impactul lor asupra mediului inconjurator.

"Scorul verde" este calculat in functie de autonomie si emisiile de gaze, factori care influenteaza categoric incalzirea globala. Cartea Verde include si un top al celor mai poluante 12 automobile din lume. Cum era de asteptat masinile americane domina acest clasament.

Iata clasamentul intocmit de ACEEE:

1. Dodge Ram SRT-10

2. Lamborghini Murcielago

3. Bentley Arnage

4. Dodge Durango 4.7 V8 4WD

5. Dodge Ram 1500 4.7 V8 4WD

6. Maybach 57S

7. Hummer H2

8. Ferrari 599 GTB Fiorano

9. Ford F-250 Super Duty 5.4 V8 4WD

10. GMC Yukon XL 2500 4WD

11. Volkswagen Touareg V8

12. Chevrolet Suburban 2500 4WD






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


1051 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    realitatea paralela (Duminică, 11 martie 2007, 8:27)

    Flo [anonim]

    Din pacate, in Romania sclavetzii se simt mandri sa fie vazuti in Dodge Ram, Touareg, in general in orice masina puternica si deci scumpa. Ca sa se vada ca au bani. Si ca n-au minte.
    Dupa parerea mea, ar trebui ca impozitul pe masina sa fie exponential proportional cu emisiile poluante ale masinii. Imi va parea rau pentru posesorii de Dacii din '80 (inclusiv tatal meu), dar masinile poluante trebuie "trase pe dreapta" daca vrem sa mai traim pe planeta asta.
  • 0 (0 voturi)    
    poluare (Duminică, 11 martie 2007, 11:17)

    Cristian [anonim]

    In Germania se face lobby puternic pentru o astfel de impozitare; totul pleaca de la Merkel insasi; se pare ca singura problema este la masinile mai vechi, despre care nu s-a stiut / sau nu se poate determina cu certitudine cat CO2 emit; insa sunt sigur ca aici impozitarea se va schimba, chiar de anul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    traim pe aceiasi planeta? (Duminică, 11 martie 2007, 11:36)

    Io [anonim]

    Nu nu numai in romania, sua e cel mai bun exemplu legat de masini cat mai puternice, fara a avea nevoie de asa ceva... ca sa isi "protejeze" libertatiile cica, in ziua de azi se fac razboaie - tot pentru petrol caci nu iti mai poti pastra standardul de viata la acelasi nivel la care te-ai obisnuit. Asa ca, decat sa schimbi cate ceva in sitilul tau de viata, mai bine pornesti un razboi !!
  • 0 (0 voturi)    
    casament s-f ! (Duminică, 11 martie 2007, 11:37)

    marius george [anonim]

    asta e un clasament asa de s-f,valabil doar pe hartie.pai cate lamborghini murcielago, bentley arnage sau maybach 57s umbla pe strazi,chiar si in tarile bogate ca sa polueze planeta.celelalte rable vechi si multe fac cu succes treaba asta.eu zic ca, de exemplu ,in romania ar trebui interzise rablele mai vechi de 20 ani.
  • 0 (0 voturi)    
    automobile poluante (Duminică, 11 martie 2007, 11:51)

    mihaita [anonim]

    Circulatia automobilelor SUV ar trebui interzisa in spatiul urban,cel care sufera cel mai rau de pe urma gazelor de esapament.SUV ar trebui sa circule numai in mediul rural,pentru care sunt construite si dotate.
    RAR ar trebui sa nu mai admita la revizie decat masini cu vechime in circulatie de max.15 ani.Oldtimerele si masinile de colectie ar putea detine autorizatii speciale.
    Masinile cu grad de poluare sporit,care nu indeplinesc normele
    UE,ar trebui supuse unei impozitari drastice.Eventual s-ar putea fixa un impozit progresiv,cu rata de 5% pe an,incepand din al 5-lea an de circulatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Fuckin joke (Duminică, 11 martie 2007, 14:22)

    Fuckin joke [anonim]

    ce manipulare ordinara...
    Cei mai mari poluatori si contribuitori la incalzirea globala nu sunt masinile, baieti si fete. Masinile - si asta include si Yaris-ul de 3 l / 100km si GMC-ul de 26 - reprezinta un procent infim fata de aviatie si, mai ales, industrie. Asta e poluarea...
    Si inainte sa incepeti sa comentati la ce-am scris, faceti-va un serviciu: informati-va pe net.

    Si da, am un SUV! Si nu-l am ca sa epatez, ci pentru ca am foarte mult loc inauntru, pot sa intru si sa ies usor si imi place sa mai merg si prin locuri in care nu ajung cu un Smart. Sincer.
    Peace.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxe si poluare (Duminică, 11 martie 2007, 15:46)

    LP [anonim]

    Subiectul asupra poluarii este vechi, de cel putin 15 ani. Eu nu cred ca marind taxele va scadea poluarea! Trebuie sa gandim altfel si sa fim implicati cu totii in acest fenomen. O Dacie din '80 polueaza mai putin decat un Nissan cu motor de 4000 cc si euro 4. Hadeti sa vedem si impactul asupra mediului a constructiei de sosele... De noi centrale.... De noi benzinarii... Numai asupra faptului ca consumam mai mult... Taxele nu fac decat sa aduca bani la bugetele statelor care sunt bagati in gauri negre sau alte nevoi. Din pacate, nu cred ca in viitor va avea loc o scadere reala a poluarii.
  • 0 (0 voturi)    
    poluare (Duminică, 11 martie 2007, 15:55)

    chris [anonim]

    am impresia ca daca iei o dacie din 80'-90' si o compari cu una din lista aia la poluare dacia polueaza mai tare. si sunt cu miile nu 100 adunate (la noi). si nici macar n-am adus in discutie cine-stie-ce camioane, autobuze.
    oricum aceasta campanie a inceput sa miroasa urat, ceva de genul irak: bagi motive care nu pot fi combatute ca sa iti satisfaci interesele diverse.
  • 0 (0 voturi)    
    documentarea, mama cunoasterii (Duminică, 11 martie 2007, 16:18)

    Gabi Blondu [anonim]

    Lucrurile sunt mai complicate decat par.
    Autorul articolului nu a manipulat pe nimeni. A scris un articol. Autorii studiului nu au manipulat nici ei pe nimeni. Au facut un studiu asupra celor mai poluante masini din lume. Atat.
    Faptul ca marii poluatori sunt actorii industriali este cunoscut. De aici, de exemplu, masurile europene, privind plafonul admisibil de CO2.
    Masinile nu sunt poluante dupa cat de mare le este cilindreea, ci dupa asa-numita norma Euro. Masinile americane sunt cele mai poluante nu pentru ca au capacitatea cilindrica mare, ci pentru ca la ei nu exista norme de acest gen, pentru fabricanti.
    Norma Euro se refera la sulful din benzina. Cele mai putin poluante masini sunt, la ora actuala, cele de norma Euro 4 si Euro 5, si sunt masinile fabricate in Europa, de cilindree mai mare sau mai mica. Daca pui la acel Dodge Ram un catalizator Euro 4, e conform normelor de mediu. Punct.
    CO2 emis la teava de esapament nu depinde de norma Euro, ci de cantitatea de oxigen arsa de motor, pentru a produce microexploziile alea multe, care alcatuiesc zgomotul pe care-l face motorul, cand merge - "paraielile" numite "motorul merge". Arde mai mult oxigen, elimina in atmosfera mai mult bioxid de carbon. Masinile mai noi au un randament mai bun, adica emit mai putin CO2. Evident ca un motor de cilindree mai mare emite la teava de esapament mai mult CO2.
    Cel/cei care a/au vorbit de taxarea anuala in functie de nivelul noxelor - sulf, plumb, CO2 - au dreptate. Ai o masina cu un nivel de noxe mai ridicat, te costa mai mult. Ai una mai conforma, te costa mai putin.
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia mea de 20 ani (Duminică, 11 martie 2007, 16:50)

    Dan Popa [anonim]

    1. ref la articol, mi se pare ca se refera la piata americana si mai putin la cea europeana sau romaneasca.
    2. am impresia ca cei care spun ca masinile mai vechi de 15-20 ani sa fie trase pe dreapta, probabil ori nu au avut neam de neamul lor nici macar Trabant, ori sunt din cei de bani gata, ce isi schimba masina la maximum 5 ani. Eu am un Citroen C4 -na, ca ma laud, fara probleme de poluare. Dar am si o Dacie din 1987, cu care am facut foarte multa treaba. dincolo de standardele de siguranta care nu exista, Dacia mea (dar si Daciile altora, exemple sunt multe) este foarte bine intretinuta si nu polueaza mai mult decat orice Dacie imi aratati voi. Dovada am copiile documentelor emise de statiile RAR la care am facut reviziile (emisia de noxe).
    3. daca am lua primele 10 cele mai poluante Dacii din Romania, impreuna nu polueaza atat de mult precum unui din autobuzele vechi inca in circulatie sau camioanele/basculantele neinmatriculate cu care se exploateaza toate albiile raurilor din Romania de pe langa balastiere !!
  • 0 (0 voturi)    
    mr joke (Duminică, 11 martie 2007, 17:10)

    el salvador [anonim]

    Pai domu cu SUVu matale folosesti o logica de genu "daca aia fura cate o cireda io de ce n-as fura un ou?" E adevarat ca industria polueaza mult mai mult (traiesc in Galati la doi pasi de Sidex-media de varsta kaput 56-57 ani-pe patron il doare in plua ca traieste la Londra nu langa sclavi) si e adevarat ca rolul poluarii la masini e folosita exagerat fata de altele (adica cumparati masini mai noi fara poluare nu mai refolositi ca ramanem fara profit) dar SUV =MOTOR MAI MARE=EMISII MAI MULTE =AR TREBUI SA PLATESTI MAI MULT LA IMPOZIT
    Shalom!
  • 0 (0 voturi)    
    oare? (Luni, 12 martie 2007, 1:12)

    sebastian [anonim]

    Daca cei cu motoare mari platesc mai mult inseamna ca nu polueaza?Ar trebui gasite alte solutii,caci banii de la impozitele lor nu ne fac aerul mai curat.
  • 0 (0 voturi)    
    exista solutie cu poluare zero (Luni, 12 martie 2007, 12:02)

    vasile [anonim]

    Stimati cititori,
    toate discutiile astea demostreaza o gandire 'inside the box' si nu e nimeni de criticat pentru asta. Daca incercam o abordare 'outside the box' insa, ne putem gandi sa umblam la cauze, si nu la efecte.

    Polueaza motoarele termice planeta? Foarte bine. Trecem de urgenta pe motoare electrice alimentate cu pile electrice cu hidrogen. Rezultatul? Emisii poluante zero.

    Tare se mai codesc mai marii lumii sa dea liber la tehnologiile total nepoluante. Multi inventatori care au pus la punct cu succes solutii de 'pseudo-perpetuum mobile' cad in dizgratie, daca nu cumva intra la bulau drept recompensa.

    Hai sa mai luam un exemplu: pila lui Vasilescu-Carpen de la muzeul tehnicii Gheorghe Leonida din parcul Carol. Nea Carpen asta a facut in 1903 o pila electrica cu 2 electrozi, unul de aur si altul de aur platinat, bagati intr-un electrolit (se pare obisnuit) care genereaza curent de 1V de atunci pana in prezent fara oprire. Va sa zica mai bine de 100 de ani!!!

    I s-a montat si un mecanism cu clichet, pentru a face un zgomot specific si a atrage atentia vizitatorilor ca pila respectiva este in functiune. Dar, ce sa vezi? Inventia cu pricina nu este expusa publicului, ci dosita intr-un seif baban, cu paza ultra-stricta. De ce? Ca sa nu ii dea idei prostimii, care continua sa plateasca masiv energie poluanta, care o sa o sufoce intr-o zi de tot.

    Ce parere aveti?
    • 0 (0 voturi)    
      pentru anonimul Vasile (există soluție...) (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 19:15)

      Gica [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Prostimea ești TU. (1) este vorba de platină platinată; (2) nu a fost construită în 1903; (3) Muzeul este Dimitrie Leonida; (4) curentul se măsoară în aperi. În volți se măsoară tensiunea!; (5) pila este expusă; (6) mecanismul era pentru a face pila să funcționeze, nu să facă zgomot pentru PROSTULE!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce se masoara de fapt la poluare? (Marţi, 13 martie 2007, 11:09)

    Lucian* [anonim]

    Pt Gabi Blondu, nu le ai nici cu motoarele, nici cu poluarea si nici cu poluarea "americana".
    Cand te duci la RAR sa-ti bage sonda de gaze in teava esapamentului, se verifica de fapt: CO, CO2, O2, NOx si hidrocarburile nearse.
    Gazele f periculoase de aici sunt monoxidul de carbon si oxizii de azot (NOx sau noxe). Daca este o prezenta mai mare de 8% a oxigenului in gazele arse inseamna ca traseul de evacuare nu este etans si valorile masurate nu au relevanta. Prezenta de hidrocarburi nearse in procentaj mare => functionare incorecta a motorului.
    In cilindrii motorului nu sunt microexplozii ci explozii in toata legea (ardere rapida si continua in tot volumul cilindrului care se mareste de la punctul mort superior la punctul mort inferior).
    Normele de poluare americane federale sunt egale sau chiar mai dure decat cele europene iar cele din California lui Schwarzie sunt mult mai dure decat cele europene.
    Pana de curand cand a fost prezentat proiectul BlueTech de catre constructorii germani, nu a existat nici un motor diesel european care sa satisfaca cerintele federale de poluare.
    Marea majoritate a masinilor europene sport din SUA sunt "castrate" pt ca sa satisfaca cerintele de poluare (poti sa uiti de performantele nominale!).
    Sunt de acord cu taxa pe poluare si as adauga si un alt coeficient: cel de eficienta a motorului. Masinile care consuma mai putin sa aibe taxe mai mici.
    Problema mare este ca industria auto este cea mai intinsa industrie orizontala din cele existente. Implicatiile financiare ale unei schimbari e genul schimbarii sursei de energie ale unei masini loveste foarte dur industria petroliera si de motoare. Solutii sunt dar trebuie sa se doreasca cu adevarat schimbarea. Sa nu uitam ca sunt companii petroliere care au cifre de afaceri mai mari decat bugetul Romaniei.
    Credeti ca nu au nici o putere???


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by