In 1969, atunci cind pe poarta uzinei piteste ieseau primele exemplare Dacia 1300, putini si-au imaginat succesul de care avea sa se bucure acest automobil romanesc produs sub licenta franceza. In 30 de ani s-au vindut peste doua milioane de exemplare.

Dacia 1300 era in acei ani grei ai comunismului masina egalitarista prin excelenta. Oricine o putea avea - ma rog, aproape oricine, si daca avea cu ce umple rezervoarele... Toti soferii erau egali pe sosea si solidari atunci cind ramineau la marginea drumului. Dacia 1300 nu excela in performanta motorului, in schimb, era usor de reparat.

http://www.rfi.ro/stiri/categorie/9

Depasita de timp, intrecuta, in performante, de noul model Logan, Dacia 1300 e acum din ce in ce mai greu de intilnit pe sosele. In schimb, a aparut prin galeriile de arta. La Institutul francez din Bucuresti, artistul vizual Vlad Nanca urmareste un parcurs sentimental prin istoria ultimilor 30 de ani.

O istorie in care Dacia 1300 este erou principal: sint fotografii de familie cu Dacia, imagini cu motoare Dacia, o Dacia legata cu lanturi, ba chiar si o canapea in forma de Dacia.

Pina la urma, expozitia demonstreaza cum un produs mai degraba francez - Dacia 1300 e inspirata de Renault 12 - nu si-a trait potentialitatea simbolica in Franta, ci mai degraba in Romania.

Integral in RFI Romania