Michael Schumacher, de 7 ori campion mondial, si-a dorit sa se retraga din activitate cu un nou succes. Cu doua curse inaintea finalului sezonului 2006, germanul se afla la egalitate de puncte cu Fernando Alonso.

In Marele Premiu al Japoniei a inceput sfirsitul pe care Schumacher nu si l-a dorit - monopostul Ferrari a cedat. Germanul a abandonat si a atacat ultima cursa (Interlagos) cu o misiune imposibila - sa cistige, iar Alonso sa abandoneze.

Realist, Michael Schumacher a concurat in Brazilia cu obiectivul de a lasa fanilor o amintire pe masura unei cariere extraordinare. Titlul era deja acontat de "mostenitorul' coroanei, Fernando Alonso...

Suzuka 2006 - Schumacher, tradat de motor

2007. Calcule si previziuni

Ferrari ramine favorita in pofida retragerii lui Michael Schumacher. Noul monopost F2007 si-a aratat superioritatea la antrenamente, ramine de urmarit cum se va comporta in sezon.

Interesant la echipa italiana este ca favoritul pare sa fie Felipe Massa si nu Kimmi Raikkonen, recrutat in intersezon. Massa este in forma, dupa cum s-a vazut la antrenamentele din iarna.

Omul care l-a lansat pe Kimmi la Sauber (2001) spune: „Raikkonen merge foarte repede, dar are probleme cu tehnica si detesta sa se puna la punct la acest capitol”.

Finlandezul, supranumit "Iceman", a contrazis previziunile analistilor, si a "capturat" primul "pole" al sezonului, la Melbourne.

Provocarea lui Alonso

Fernando Alonso a schimbat echipa. A lasat pe Renault pentru McLaren Mercedes. Daca va triumfa, va reusi o performanta care i-a fost la indemina numai lui Juan Manuel Fangio - sa isi pastreze titlul, concurind pentru alta echipa.

Alonso (25 de ani) a acceptat transferul la McLaren si pentru un contract superior, dar si pentru schimbarea decorului: „Ma simt batrin, fac aceleasi lucruri...” A asteptat cu emotie primele teste cu noul monopost, apoi a dat un verdict destul de abrupt: „Masina nu este pregatita sa cistige”.

Imagini vechi ale curselor de la Monte Carlo, cu Juan Manuel Fangio printre campioni

Renault, detinatoare a titlurilor la piloti si constructori, se va afla in fata unui sezon extrem de dificil - plecarea lui Alonso ii transforma in... outsider. Flavio Briatore are o echipa formata din Fisichella si finlandezul Kovalainen: „Sunt destul de buni pentru a cistiga curse”.

Dupa antrenamentele din iarna, din Bahrein, Briatore a decretat: „Ferrari este cu o clasa peste toti. Urmeaza apoi, in echilibru, Renault, McLaren si BMW”.

Debuturile sezonului in "Marele Circ"

Acest campionat va provoca doua debuturi si inca la echipe cu mari aspiratii. Lewis Hamilton, primul pilot de culoare din F1, va concura pentru McLaren, iar Heikki Kovalainen va fi al doilea pilot al lui Renault, dupa Fisichella.

Si mai este o aparitie surprinzatoare, la BMW Sauber - tinarul Robert Kubica care are deja un mic „trecut” in F1: a concurat la 6 Grand Prix-uri anul trecut. A incheiat unul singur, la Monza, dar a facut-o in mare stil - pe podium!