EvZ

Concursurile TV, in vizorul legii

de Petrisor Obae     Evenimentul Zilei
Joi, 22 martie 2007, 0:00



Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are un proiect de lege care condamna practicile comerciale agresive, capitol in care s-ar incadra si concursurile interactive. Emisiunile de acest gen au solutii extrem de simple.

Telespectatorii care suna nu intra in direct, ci sunt inregistrati intr-o baza sau sunt intampinati de un robot, cu mesaje de genul „ati fost aproape, sunati iar”.

Fara false impresii

Textul legii nu specifica exact concursurile interactive, dar definitia practicilor considerate agresive trimite clar la competitiile de pe TV.

Astfel, se interzice crearea falsei impresii consumatorului ca va castiga cand, in realitate, „intrarea in posesia premiului sau a altui beneficiu este conditionata de plata unei sume de bani sau de suportarea unui cost de catre consumator”. Concursurile „garanteaza” o suma de bani daca telespectatorii suna, deci platesc un apel.

„O astfel de practica comerciala este incorecta, cu conditia sa se dovedeasca faptul ca linia telefonica nu a fost suprasolicitata si din aceasta cauza apelul nu a fost preluat in direct si consumatorul recompensat cu premiul promis”, a declarat, pentru „Capital”, Mihai Meiu, director ANPC.
Integral in EvZ






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


64 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by