Producatorul auto german BMW a inaugurat o fabrica de asamblare a automobilelor sale in Chennai, al patrulea oras ca marime din India, pentru a evita taxele vamale de 60%, care fac ca masinile importate pe aceasta piata sa aiba preturi prohibitive, potrivit BBC News. In noua unitate, compania va asambla modelele din seria 3 si 5.

Chiar si aceste conditii, BMW se asteapta sa ramana un jucator de nisa, pe o piata dominata de masinile de clasa mica produse de companii locale, precum Maruti, Tata si Mahindra & Mahindra.

Producatorul german a investit 20 de milioane de euro in noua fabrica si in sediul companiei de la Gurgaon, langa Delhi.

Segmentul autoturismelor de lux este slab dezvoltat in India, detinand aproximativ 0,03% din totalul pietei auto. Cu toate acestea, producatorii auto de top cred ca este esential sa fie prezenti pe piata indiana, anticipand o crestere puternica a acesteia in viitor.

In anul 2000, doar 0,5% din cei peste un miliard de indieni detineau o masina, iar pana in 2010 se asteapta ca numarul celor care au o masina sa creasca la 1,1%. Astfel, in 2010, pe strazile din India ar putea circula 13 milioane de autoturisme, fata de cinci milioane in 2000.

“Vrem sa beneficiem de aceasta crestere si vrem sa contribuim activ la aceasta”, a declarat Norbert Reithofer, prededinte al comitetului director al BMW.

Aproape toate partile componente ale noilor masini vor fi importate, insa scaunele pentru seria 3 si panourile de usi pentru seria 5 vor fi produse in India.

Pe termen mediu, noua unitate va asambla 1.700 de masini pe an, insa productia ar putea creste daca exista cerere.

“Daca vom avea cumparatori putem produce fara probleme si 10.000 de masini pe an in aceasta unitate”, a spus Frank-Peter Arndt, membru in conducerea BMW, insarcinat cu productia.

Mercedes, principalul rival BMW, produce masini in India din anul 1993 si vinde aproximativ 2.000 de masini pe an.