Romania libera

TEO one-woman-show

de     Romania Libera
Marţi, 3 aprilie 2007, 0:00

Foto: Romania libera

Spectacolul de relansare a postului Romantica, desfasurat la Circul Globus, a avut loc de sarbatoarea Floriilor; de altfel, calendarul relansarii a urmarit, simbolic, calendarul religios - a inceput de Bunavestire si a luat sfarsit de Florii.

Intr-o tara in care peste 80% din oameni s-au declarat crestini, a lega imaginea unei televiziuni de traditii religioase poate fi o lovitura inteligenta de marketing.

Oricum, politica de relansare a postului joaca pe pedala sentimentului religios crestin: primele transmisiuni in direct au avut loc la Manastirea Plumbuita, cand Teo Trandafir si Marius Ciprian Pop,

cantaret de muzica populara si preot, le-a vorbit telespectatorilor despre semnificatia religioasa a zilei, incercand s-o lege de imaginea Romantica,"sarbatoarea sub semnul careia Romantica s-a infatisat pentru prima data oamenilor".

Apelul la credinta religioasa si la folclor s-a facut in repetate randuri simtit in programul spectacolului: Marius Ciprian Pop s-a produs in dubla calitate, de cantaret si preot, vorbind despre "globalizare, care nu e un lucru rau, dar poate sa ne dizolve identitatea", si despre "datoria noastra de a o pastra (identitatea - n.red.),

veghind la traditiile stramosesti", dupa care a interpretat o doina din zona Clujului. Pe la inceputul emisiunii, Nicoleta Voica a cantat si ea o melodie populara, pe care a jucat sarba toata echipa de realizatori. In ultima parte a show-ului, Ionut Dolanescu a interpretat o piesa despre Isus Cristos.

Teo in duet cu fetita ei

Oricum, politica de conservatorism moderat s-a vazut si in momentul cand s-a produs taraful din Clejani. Sa apesi prea tare pe coarda traditiilor poate fi o incercare riscata - prin urmare, orice televiziune cu staif trebuie sa contrabalanseze coarda sensibila a traditiilor nationale cu un discurs reverentios despre minoritati.

In calitate de reprezentanti ai etniei rrome, Viorica si Ion din Clejani au interpretat o piesa tiganeasca - "Tocmai am venit de la Paris, am semnat cu o casa din Germania sa scoatem un nou album", a spus Ion.

Spre deosebire de manelisti, din nefericire inca asociati cu cea mai inapoiata categorie sociala a Romaniei, lautarii din tarafuri vin cu imaginea unor rromi cosmopoliti si emancipati.

Tot sub semnul legitimant al multiculturalismului a stat si dialogul dintre Teo si Ludmila Balan, realizatoarea unei emisiuni cu povesti de succes din Republica Moldova: "Ludmila Balan e o prezentatoare din Moldova pe care am convins-o sa vina la Bucuresti.

Romantica e prima televiziune care cumpara un format si un prezentator din Moldova", a precizat directoarea televiziunii; am mai aflat, de asemenea, ca Ludmila e mama lui Dan Balan, ex-Ozone.

Dintre toate cantecele serii dedicate postului, cel interpretat de Ludmila Balan a iesit cel mai tare in evidenta, melodia, vibranta si romantica, impresionand prin sound-ul de pop rusesc.

Prin comparatie, piesa-emblema a postului, compusa de Marius Moga, a parut destul de terna.

Valorile familiei au fost alt laitmotiv al serii: Gelu Voicu, prezentatorul emisiunii "Prima Iubire", a marturisit ca asteapta "un copil care o sa vina curand". Plus o secventa de inocenta coregrafica interpretata de un grup de copii.

Punctul de climax l-a reprezentat insa momentul cand Teo Trandafir a cantat impreuna cu fetita ei, Maia; putine vedete stiu sa para naturale expunandu-si copii - Teo a reusit sa-si pastreze intacte caldura si naturaletea si a izbutit sa convinga publicul ca emotia e reala.

Oana Zavoranu si Pepe pareau insa din alt film - ei fac parte din glam-ul postului, din partea mai comerciala: telenovela "Oana", pe un scenariu scris de un argentinian pe baza vietii icon-ului feminin.

Pepe s-a produs cu un cantec latino, Oana a dat detalii despre serial: "Sunt o multime de exagerari, ca in orice telenovela"; "Se cauta o fetita care sa ma interpreteze copil.

De la 16 ani incolo, personajul meu o sa fie jucat de mine". In aceeasi zona, mai comerciala, se afla si emisiunea "Ca-n Cana" - Catinca Roman, una dintre cele trei prezentatoare, a dezvaluit ca o tema va fi discutia mama-fiica intre ea si Mioara Roman despre plecarea de acasa a fostului prim-ministru.

Revederea Oanei Sarbu cu Toto Cutugno

In partea artistica a spectacolului s-au reliefat trei momente - un dans science-fiction interpretat de trupa Ama, prestatia profesionista a dansatorilor Andreei Banica si momentul Toto Cutugno, de la sfarsitul programului.

In niste sfere suspendate din plastic transparent, trei dansatoare imbracate in costume mulate, ca de scafandru, ce aplatiza identitatea sexuala, se miscau dezarticulat si lent - pareau niste extraterestri umanoizi care se pregatesc sa iasa din oul matricial.

Dansatorii Andreei Banica au pregatit un numar spectaculos de breakdance, atent coregrafiat, iar Toto Cutugno a stralucit prin noul sau look, tras discret spre hip-hop - "E prima data cand ies la o televiziune tuns, e o premiera", a marturisit.

Imbracat "cool", cu un sacou, tenisi si blugi largi, cu siret, asortati la o caciulita agresiv trasa pe ochi, cantaretul a imbratisat-o pe Oana Sarbu, recunoscand in ea partenera de duet cu care a interpretat, la inceputul anilor ’90, o melodie pe scena Cerbului de Aur.

Conceptul intregului spectacol a antrenat-o pe Teo Trandafir intr-o discutie cu o voce nevazuta si vag inspaimantatoare.

Vocea era cam prea teapana, nu producea efectul de absurd asteptat - practic, Teo, "one-woman-show", a tras dupa ea intregul spectacol, l-a dinamizat si scos din timpii morti. In rest, o multime de glume, de-ale lui Teo, Tanta sau Catalin Crisan.
Integral in Romania libera















216 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi