Nici nu au inceput bine lucrarile de constructie la autostrada Bucuresti - Brasov ca au si aparut problemele. Dupa ce muncitorilor li s-a interzis sa mai realizeze sapaturi pentru a nu distruge cele doua situri arheologice descoperite, a venit randul investitorilor imobiliari sa stea "pe tusa".

Proiecte de anvergura sunt amanate din cauza intarzierii lucrarilor de constructie, insa, in acelasi timp, aceste neajunsuri sunt mana cereasca pentru speculantii cu terenuri.

"Este foarte greu sa decizi sa cumperi teren si sa incepi o investitie in conditiile in care traseul autostrazii s-a modificat, ce-i drept nu in totalitate (...), in conditiile in care a fost schimbat de mai multe ori in ultimii doi ani.

Acest lucru ofera si posibilitati foarte mari de speculatii cu teren", a declarat, citat de Mediafax, Stefan Gheorghiu, directorul general al biroului din Romania al Europolis Real Estate Asset Management.

El a adaugat ca nu exista garantii privind mentinerea traseului autostrazii in perioada urmatoare si a dat ca exemplu dezvoltatorul imobiliar GTC (Globe Trade Center), dezavantajat de modificarea rutei.

"GTC a achizitionat un teren in nordul Capitalei, in Pipera. Acum se trezeste ca autostrada ii imparte terenul in doua. Neinceperea autostrazii si modificarea traseului creeaza probleme pentru investitori", a mai spus Gheorghiu.

Reprezentantul Europolis a precizat ca din acest motiv este greu de previzionat care va fi evolutia pietei imobiliare din partea de nord a Bucurestiului, pe traseul autostrazii. "Investitorii stau si asteapta pana nu este sigur 100% care este traseul autostrazii.

Nu poti investi multi bani daca nu esti sigur despre acest aspect", a mai spus Gheorghiu, in cadrul seminarului denumit "Se muta «centrul Bucurestiului» in Nor?".

Explozie de preturi

Lucrarile la primul tronson al autostrazii Bucuresti - Brasov, intre kilometrul 19+500 si kilometrul 62, pe sectorul Moara Vlasiei - Ploiesti, au inceput la 15 martie a.c., dar au fost sistate la cateva zile, din cauza distrugerii partiale a celor 2 situri.

Cu toate acestea, pe piata imobiliara legea este facuta de tarani. Pretul terenurilor aflate de-a lungul autostrazii au crescut de aproape 100 de ori in ultimii doi ani.

De exemplu, de la Bucuresti la Ploiesti, autostrada intalneste cateva drumuri judetene, iar orice intrare si iesire pe traseu devine brusc interesanta.

integral in Curierul National