Venit in tara noastra cu ocazia proiectului „Va urma“ (miscare de regenerare urbana si culturala in zona Uranus-Rahova), Peter Bishop a avut nevoie de doar doua zile pentru a identifica problemele Bucurestiului. El a sugerat si citeva solutii pentru capitala Romaniei.

„As exercita un control ferm asupra parcarilor din centru si as introduce taxe - la un nivel pe care oamenii si l-ar putea permite - pe toate parcarile aferente strazilor. M-as asigura ca banii astfel obtinuti vor fi investiti in imbunatatirea sistemului de autobuze. M-as opri din construirea parcarilor subterane si a unor noi strazi.

Apoi, as decide in ce parte a orasului ar trebui investit pentru a o redezvolta si ce parti ar trebui ferite si conservate“, a oferit Bishop citeva optiuni, intr-un scurt interviu pentru „Cotidianul“.

Taxa de centru, inoportuna

Pentru a face mai sigur transportul in comun, arhitectul-sef al Londrei recomanda solutia britanica: „Noi avem camere de supraveghere cu circuit inchis in fiecare autobuz, iar soferul are o legatura directa cu sectiile de politie“.

Intrebat daca o taxa aplicata automobilelor care circula prin centru ar rezolva problema traficului, Bishop crede ca nu sintem inca pregatiti. Londra avea la activ 40 de ani de punere la punct a infrastructurii si a sistemului de transport in comun inainte de aceasta masura.

Doua roti in loc de patru

Cit despre patrimoniul arhitectural al Bucurestiului, Bishop crede ca „foarte, foarte multe situri sint de valoare internationala si ar merita conservate“. Nu ii scapa insa starea lor jalnica de conservare.

In ceea ce priveste Capitala, nu l-a socat absenta spatiilor verzi - sustine ca a vazut metropole si mai vaduvite de asa ceva. In schimb, l-a surprins ca in cele doua zile petrecute in Bucuresti nu a vazut picior de biciclist. Pentru comparatie, s-a dat exemplu pe el, care, locuind si lucrind in centrul Londrei, merge la munca exclusiv cu bicicleta.

Integral in Cotidianul