Reprezentantii celor doua ministere au informat opinia publica ca au dat "GAV/Scholz&Friends" peste un milion de euro pentru promovarea campaniei "Sibiu capitala culturala europeana 2007" si a conceptului "Fabulospirit".

In realitate, potrivit datelor de la registrul comertului, societatea care s-a bucurat de aprecierea celor doua ministere se numeste Generic Audiovizual, o firma cu o activitate modesta pentru amploarea contractelor obtinute

FirmaGAV Scholz&Friends, cunoscuta publicului pentru inventarea celebrului fabulospirit, nu exista.

Ministerul Culturii a anuntat in urma cu un an ca serviciile de promovare ale campaniei "Sibiu capitala culturala europeana 2007", au fost adjudecate de GAV/ Scholz&Friends pentru aproximativ 1 milion de euro.

Intr-un comunicat din 4 iulie 2006 al Ministerului Culturii si Cultelor (MCC), referitor la sinteza unei conferinte de presa pe tema stadiului de organizare a programului "Sibiu capitala culturala europeana 2007", ministerul anunta ca "deosebit de importanta pentru derularea programului, serviciile de comunicare si promovare s-au adjudecat de catre firma GAV/Scholz&Friends, pentru suma de

3,22 mil. RON exclusiv TVA", desi anuntul de atribuire a licitatiei, publicat in "Monitorul Oficial", anunta drept castigatoare firma Generic Audiovizual.

Norocul le-a surans celor de la GAV/Scholz&Friends si anul acesta cand au castigat, potrivit anuntului Ministerului de Externe, peste 100 000 de euro pentru gasirea unui concept publicitar pentru Romania. Frumos, numai ca firma anuntata oficial atat de MCC cat si de MAE, respectiv GAV/Scholz&Friends, nu exista in evidentele registrului comertului.

Raspunzand unei solicitari adresate de "Curentul" privind datele de la registrul comertului ale firmei GAV Scholz&Friends, in conturile careia MAE a depus 110 000 de euro, MAE ne-a trimis datele de inregistrare la registrul comertului ale S.C. Generic Audiovizual. Cu totul alta firma decat cea despre care au vorbit oficialii de la MAE.

O firma modesta

Profilul companiei care s-a bucurat de simpatia celor doua ministere, respectiv S.C.

Generic Audiovizual, in conturile careia cele doua ministere au depus peste un milion de euro, nu impresioneaza deloc, ba chiar este modest: potrivit bilantului depus pe anul 2005, inainte de a beneficia de generozitatea guvernului, la vremea aceea Generic Audiovizual avea doar patru angajati si o cifra de afaceri de 1.093.573 RON.

Cam "subtire" pentru contractul de trei ori mai mare decat cifra de afaceri, castigat anul urmator.

Pasaportul spre rai

Cei peste 32 de miliarde de lei vechi pentru promovarea nationala si internationala a programului "Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007" au fost acordati in iulie anul trecut de catre Ministerul Culturii prin licitatie deschisa. Atat de convingatoare a fost Generic Audiovizual la licitatia organizata de MCC incat a aspirat mai tarziu si la banii Ministerului Afacerilor Externe.

La concursul organizat de Ministerul Culturii si Cultelor (MCC) s-au inscris si firmele Chelgate Limited, Publicis si Foutour Umswelt.

Oferta propusa de Generic Audiovizual a fost considerata insa cea mai buna dintre propunerile primite de MCC, obtinand un punctaj de peste 90 de puncte din 100 posibile din partea unui juriu de specialitate condus de presedintele Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice, Dumitru Bortun. Sloganul propus pentru promovarea Sibiului este "Oras al culturii. Oras al culturilor". Un soi de fabulospirit pentru sibieni.

110.000 euro fara licitatie

Concursul castigat de Generic Audiovizual, ambalat frumos sub denumirea de GAV Scholz&Friends, la MCC i-a impresionat atat de mult pe specialistii MAE incat i-au acordat firmei un contract cu dedicatie: consultanta de 110.000 euro pentru conceptul "Romania - Fabulospirit", notiune menita sa contureze imaginea Romaniei dupa intrarea in UE.

Intrebat despre conditiile in care s-a desfasurat "licitatia", MAE a oferit explicatii hilare despre generozitatea de care a dat dovada.

Purtatorul de cuvant al MAE, Corina Vintan a explicat de ce ministerul i-a dat firmei GAV Scholz&Friends (?!) peste 3 miliarde lei vechi cu dedicatie.

De altfel, Vintan a si tacut o vreme pana sa faca public ca ministerul a desemnat aceasta firma de publicitate pentru crearea unui concept de promovare a Romaniei in exterior. Cand totusi a anuntat atribuirea contractului, Vintan a explicat ca doar GAV putea satisface cerintele MAE, intrucat a realizat strategia de comunicare in proiectul "Sibiu - Capitala Culturala Europeana". (?!)

integral in Curentul