Antena 2 si-a facut loc in grila abonatilor RCS-RDS dind la o parte VH1. Cind se lanseaza, noile televiziuni au o grija speciala: locul in care vor ajunge pe telecomanda telespectatorilor. „Cotidianul“ arata care sint criteriile de care depinde „intrarea“ posturile noi in grila romanilor.

Strainii stau pe muchie

„Publicul roman primeste cu entuziasm aparitia canalelor romanesti si de aceea incercam sa introducem aceste canale in grilele noastre“, explica Ionut Tarcea, director de marketing RCS&RDS, adaugind totusi ca procedura este destul de dificila. „In sistemul de transmisie analog, problema numarului limitat de frecvente e bine cunoscuta.

Publicul a devenit in ultimii ani foarte sensibil si pretentios la programele tv. Asa ca urmarim atit statisticile de audienta, cit si realizarea de studii interne pentru cercetarea preferintelor abonatilor nostri“, arata oficialul RCS&RDS. Si rivalii de la UPC tin cont tot de audienta si de preferintele spectatorilor.

„Canalele straine care nu au nici un fel de localizare (comentarii sau subtitrare in limba romana) sint primele candidate la inlocuire.

Criteriile sint legate si de tematica noului canal (cele mai solicitate sint „filmele“ si „sportul“, urmate de „stiri“ si emisiuni gen „documentare“ si „reality shows“), dar si de notorietatea producatorului canalului“, spune Diana Segarceanu, manager de produse UPC Romania.

„Inainte de a emite, am semnat contracte cu toti marii operatori de cablu. Am solicitat un segment de frecvente care sa permita receptionarea semnalului de catre toate tipurile de televizoare, chiar si cele alb-negru“, a raspuns Departamentul de Programe Kanal D.

Intrebati daca au negociat „locul pe telecomanda“, oficialii postului turc au spus ca „pozitia pe care este asezat Kanal D pe telecomanda ramine la latitudinea telespectatorului“.

Integral in Cotidianul