Tot mai multe tentative de frauda bancara prin internet au fost semnalate in ultima perioada. Dupa BRD, saptamana aceasta a fost randul Piraeus Bank si al Bancpost.

Clientii Piraeus Bank au fost supusi ieri unei tentative de frauda prin e-mail, dupa ce au primit un mesaj potrivit caruia banca ar fi creat o baza de date pentru un nou serviciu, pentru care ar fi fost nevoie de dezvaluirea codului PIN. Metoda de fraudare este cunoscuta sub denumirea de "phishing".

"Recent, Piraeus Bank a creat o baza de date pentru noul serviciu de semnatura electronica care va deveni operational si in Romania incepand cu data de 01/06/2007. Pentru a putea beneficia de acest nou serviciu (fara costuri suplimentare sau intocmirea de alte acte) va rugam sa va logati cu ID-ul si PIN-ul dvs. dand click pe linkul de mai jos: https://www.piraeusonline.ro/ibank/login.asp.

Ne pare rau pentru deranjul cauzat insa este in folosul dumneavoastra. Va rugam nu raspundeti acestui e-mail. Daca ati primit acest e-mail din greseala sau nu vi se adreseaza, va rugam sa il stergeti si ne cerem scuze. Pentru plangeri si reclamatii puteti trimite un e-mail la: support@piraeusonline.ro", se arata in mesajul primit.

Site-ul indicat seamana cu cel al bancii, dar are adresa http://focusmr.com/~ftp/www.piraeusonline.ro/index.html. De asemenea, Bancpost si-a avertizat clientii sa nu dezvaluie datele personale, cum ar fi parola, numarul cardului, codul PIN, dupa ce acestia au fost supusi miercuri unei tentative de frauda prin e-mail.

integral in Gandul