Bulgaria si Serbia au devenit tot mai interesante pentru producatorii romani aflati in cautare de noi piete.

Doua companii importante de pe piata romaneasca, Grupul Agricover, cu activitati in servicii si productia agricola, si Romstal, ce activeaza pe segmentul termo-hidro-sanitare, si-ar putea extinde afacerile in urmatorii doi la sud de Dunare.

Oleaginoase romanesti, varianta slava

In cazul Agricover, investitia ar urma sa fie de 7-8 milioane de euro, prin diviziile de distributie a cerealelor, a produselor oleaginoase si procesarea semintelor certificate.

"Agricover doreste sa se extinda si pe pietele invecinate, cum ar fi Serbia sau Bulgaria, dar in momentul de fata suntem doar in stadiul de cautare.

Probabil, in orizontul anilor 2008-2009, vom investi in aceste tari circa 7-8 milioane euro", a declarat directorul general Radu Arsene.

Pentru acest an, compania intentioneaza sa investeasca circa opt milioane lei (2,4 milioane euro) in extinderea capacitatilor de depozitare a cerealelor si noi unitati de procesare a semintelor certificate.

Grupul Agricover, care la sfarsitul anului trecut a achizitionat firma Santory Agrochemical, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 320 milioane lei (97 milioane euro), in crestere cu 25% fata de rezultatele consolidate ale firmelor grupului obtinute anul trecut.

"Pentru acest an, estimam un profit de 14 milioane lei (4,2 milioane euro), in crestere cu 5% fata de 2006", a mai spus Arsene.

Romstal tinteste sus

si conducerea Romstal, lider de piata pe segmentul termo-hidro-sanitare, se uita cu jind la sud de Dunare, dupa cum a spus ieri directorul general executiv Ovidiu Henter.

Chiar pentru acest an, planurile de dezvoltare ale companiei se vor concentra pe extinderea catre doua noi piete extrem de competitive: Bulgaria si Serbia.

Pentru Romstal, nu este prima iesire in afara granitelor tarii. Reteaua de retail a companiei numara in prezent 157 de puncte de vanzare, dintre care 120 in Romania, 19 in Ucraina, 17 in Republica Moldova si unul in Italia, cu o suprafata totala de 70.000 mp.

Conducerea companiei estimeaza pentru 2007 o crestere a cifrei de afaceri cu cel putin 35% fata de anul trecut.

"Ne propunem sa devenim cea mai mare retea de distributie de profil din Estul Europei, mentinand acelasi ritm de crestere anuala", a adaugat Henter.

Integral in Romania libera