Iran Khodro, cel mai mare producator iranian de automobile, vrea sa exporte in Romania automobile realizate in Belarus, potrivit NewsIn. Romania, alaturi de Polonia, Bulgaria, Croatia si Rusia, este una din tarile in care constructorul iranian vrea sa comercializeze automobilul Samand, produs in Belarus.

Pretul acestui model se va situa undeva sub 10.000 de euro si se doreste a fi un concurent serios pentru Logan pe pietele din Europa de Est, inclusiv Romania. Compania in cauza este, de asemenea, producatorul Logan-ului in Iran. Iranienii, care produc si versiunea sedan a lui Peugeot 206, avertizau asupra acestei posibile invazii Samand de cativa ani.

Samand de Belarus

Recent, Manouchehr Manteqi, managing director la Iran Khodro, a declarat ca Romania ca vrea sa comercializeze automobilul Samand si in Romania, iar in acest scop, compania va investi suplimentar in liniile de productie din Belarus.

"Dezvoltarea acestei fabrici, in colaborare cu Unison Car Company, va genera un venit anual de 240 milioane dolari, iar numarul locurilor de munca va creste", a mai spus oficialul iranian. Iran Khodro a inceput asamblarea lui Samand cu Unison langa capitala Belarusului, Minsk in septembrie 2006.

Nu vrem Logan, dar va dam Samand

O parte a analistilor de pe piata auto considera ca intentia celor de la Iran Khodro explica problemele pe care le-a intampinat Renault cu Logan-ul in Iran. Compania iraniana nu ar fi dorit sa comercializeze modelul Logan in Iran pentru ca acesta sa nu intre in concurenta cu modelul propriu Samand. Modelul Samand este considerat, la fel ca Logan in Romania, masina nationala in Iran.