Fiindca ii e client vechi, Felix Tataru i-a cerut lui Traian Basescu un onorariu „decent“ pentru referendum. Agentia GMP, condusa de Tataru, a avut pentru campania "NU" un buget de 550.000 de euro, din care 100.000 i-a dat Traian Basescu, iar 450.000 PD.

A fost campania asta mai dificila decit cea din 2004?

Intr-un fel, da, a avut niste particularitati, n-as putea spune ca a fost mai dificila si asta deoarece concurentii nostri ne-au usurat misiunea. Au facut atit de multe greseli, avem un agent electoral foarte bun numit Ion Iliescu si altul, Dan Voiculescu. Daca nu erau ei, ne-ar fi fost mult mai greu. Dar ei au creat atita antipatie...

Citat: „Minerii au dat dovada de civism cind au venit in Bucuresti“ - Ion Iliescu, saptamina trecuta. Cred ca toata Romania care a vazut s-a hotarit.

In afisele electorale din 2004, Traian Basescu semana mai mult cu un capitan de vas: era mai brut, mai neprelucrat, mai spontan. Acum a fost mult mai asezat, mai cuminte.

Am avut misiuni foarte diferite. Atunci trebuia sa motivam foarte mult si sa cream bazin electoral pentru el, ca presedinte, si sa fructificam capitalul electoral pe care el incepuse sa-l aiba o data cu primaria, pe anumite valori, pe un anumit stil. Cu oranj, cu ardei iute, cu atitudinea lui - „Sa traiti bine!“. In cazul asta, nu mai era vorba de acelasi lucru.

Cei care erau cu Basescu acum veneau si-l votau. Punct. Nu ne adresam lor. Chiar poate am dezamagit putin. M-au si intrebat: „Dar unde e ardeiul iute? Unde e portocaliul? De ce n-a mai fost asa?“. Pentru ca am avut un alt obiectiv. Ne-am adresat acelor oameni care erau la mijloc, nici pro, nici contra, dezamagiti cumva de tot ce se intimpla in Romania.

Strategia noastra a mers pe victimizarea presedintelui: „Dom’le, se face o nedreptate!“.

Pentru ca Traian Basescu era presedinte la momentul campaniei, e de presupus ca nu avea bani sa si-o finanteze. Ati facut-o mai mult pe ochi frumosi?

Cind am facut fee-ul impreuna cu colegii mei am tinut cont de faptul ca lucram de atitia ani, am tinut cont de faptul ca nu o sa fie o campanie atit de complexa, cum a fost alta data, si a fost un fee decent pentru ambele parti, care de altfel a si fost platit. Noi am avut un contract cu el si un contract cu PD.

Si deja contractul cu el s-a achitat, aproape 100.000 de euro, si din cel cu PD, vreo 450.000 de euro, mai au o factura de plata. Au fost foarte seriosi. Nu din campanii electorale, care se intimpla o data la nu stiu citi ani, traieste GMP-ul.

Cum gestionati un portofoliu atit de divers, lucrati si pentru „Adevarul“, si pentru Traian Basescu, ati lucrat si pentru Bucovina...

Ati zis foarte bine. Lucrez pentru „Adevarul“, pentru Bucovina si pentru Traian Basescu. Eu sint convins si stiu ca Traian Basescu bea apa Bucovina si, din cind in cind, citeste si „Adevarul“, care e problema? Nu lucrez pentru Patriciu si Hayssam.

Oricum, nu mai lucrez pentru Hayssam de foarte multi ani si n-am lucrat pentru el, am lucrat pentru brandul Bucovina, care este unul dintre cele mai frumoase branduri care exista in Romania. Iar pentru „Adevarul“, la fel, nici n-am avut vreo treaba cu Patriciu. Corneteanu, echipa de acolo ne-au chemat la pitch, au fost si alte agentii, am cistigat, am facut-o.

Care e problema? Daca ar fi sa aleg intre Patriciu, sa-si faca el campanie, cum a fost cazul in 2004, cind emisari de-ai domnului Nastase ne-au curtat ca sa lucram pentru el, e cu totul altceva. Nu cred ca voi lucra pentru un alt candidat la presedintie in afara de Traian Basescu.

Integral in Cotidianul