Mai nou, Google s-a hotarit sa creeze profiluri ale utilizatorilor de jocuri online, in functie de cum se comporta acestia in mediul virtual, au aflat reporterii de la „The Guardian“. Urmatorul pas al corporatiei este sa sincronizeze aceste profiluri cu reclamele care apar pe ecran.

Exemplele despre cum urmeaza sa se intimple acest lucru provin de la firma initiatoare a patentului: „Daca utilizatorul joaca fara nici o pauza timp de doua ore, ar putea aparea reclame la Pizza Hut, Coca-Cola sau cafea“.

De asemenea, daca gamerul exploreaza intens mediul in care se petrece actiunea jocului, „el ar putea fi interesat de varii destinatii pentru vacanta, deci i-ar putea aparea reclame la asa ceva“.

„Dialogul dintre utilizatori (de exemplu, din jocurile pe roluri sau de simulare) poate fi folosit pentru a-i caracteriza (cult, vulgar, linistit, direct, politicos etc.)“, potrivit patentului Google.

Reactiile la o astfel de initiativa nu au lipsit. Sue Charman de la Grupul pentru Drepturile Online a criticat intentia celor de la Google. „Pot intelege de ce i-ar interesa sa faca asa ceva, dar ma tulbura profund ideea unei companii care sa detina astfel de profiluri“, a declarat Sue Charman.

Justin Townsend, director la compania de in-game advertising IGA, a declarat ca „si consumatorii, si companiile creatoare de jocuri, dar si publicitarii sint foarte constienti de problema intimitatii. Nu iti poti permite sa fii vag in aceasta zona“.

Integral in Cotidianul