Romtelecom a raportat in primul trimestru al acestui an un profit net de 19,8 milioane de euro, in usoara crestere fata de un profit de 18,8 milioane euro, inregistrat in perioada similara a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare prezentate miercuri de catre grupul grec OTE, actionarul majoritar al companiei.

Veniturilor companiei au atins valoarea de 222,1 milioane euro, in scadere cu 0,4% fata de primul trimestru al anului trecut, cand veniturile au fost de 222,8 milioane euro. In privinta rezultatelor, Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom pare a fi mai mult decat multumit.

Numarul liniilor de telefonie fixa - in scadere cu 16%

Raportul financiar mai reliefeaza ca numarul liniilor de telefonie fixa a scazut in perioada mentionata cu 16% de la peste 3,83 milioane unitati in primul trimestru din 2006 pana la peste 3,22 milioane unitati in acest inceput de an. Grupul explica acest fapt prin trecerea clientilor catre serviciile de telefonie mobila si prin concurenta venita din partea operatorilor alternativi.

Veniturile din interconectare au scazut cu 9%, in ciuda faptului ca traficul a crescut cu 14%, datorita intensei competitii venite din partea operatorilor mobili si alternativi, care platesc tarife semnificativ scazute pentru utilizarea retelei Romtelecom, conform deciziei autoritatilor de reglementare.

Presedintele Romtelecom: Rezultatele sunt mai bune decat ne asteptam

„Rezultatele pentru primul trimestru al anului 2007 sunt chiar mai bune decat ne asteptam. Se inregistreaza inca o scadere a numarului de linii de telefonie fixa, dar in acelasi timp exista o crestere solida in privinta noilor servicii, care ne asteptam ca va continua”, a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.

Potrivit reprezentantilor Romtelecom, cele doua noi servicii ale companiei, Internetul de banda larga ClickNet si televiziunea digitala Dolce, au reusit sa-si consolideze cresterea.

„La sfarsitul primului trimestru aveam 137 000 de clienti ADSL facturati, cu 110 000 mai multi decat in aceeasi perioada a anului anterior, iar Dolce atingea 163 000 de clienti la numai patru luni de la lansarea serviciului pe piata”, a mai precizat Yorgos Ioannidis.

Presedintele Romtelecom se asteapta de asemenea ca oferta recent lansata pentru telefonie fixa, care asigura minute nelimitate in retea pentru clientii Romtelecom, ca si cea pentru Internet de banda larga, care reduce la jumatate preturile pentru Internet prin ADSL, sa aiba un impact pozitiv asupra numarului de clienti in lunile urmatoare.

In primele trei luni ale acestui an, grupul elen OTE a obtinut un profit net de aproximativ 141 de milioane de euro, in crestere cu mai mult de 28% fata de rezultatul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.