Retailerul online eMAG a realizat in primul trimestru al acestui an o cifra de afaceri de 16,5 milioane de euro, iar oficialii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, dublu fata de anul trecut.

La cifra de afaceri realizata in primele trei luni, notebook-urile au contribuit cu 5,55 milioane de euro, monitoarele cu 1,35 milioane de euro, iar echipamentele foto-video cu 1,25 milioane de euro.

Ponderea principala a vanzarilor este constituita de echipamentele IT&C, urmate de aparatura electronica. Astfel, notebook-urile detin 30-35% din vanzari, produsele LCD, LCD TV, monitoare si proiectoare - 15% din vanzari, aparate foto si video - 11%, componente 10%, solutii pentru imprimare - 8%.

Radu Apostolescu, director executiv eMAG, estimeaza ca retailerul detine in acest moment o cota de piata de 70% din totalul vanzarilor online. "Platile cu cardul reprezinta doar 5%, deoarece bancile nu au inca un program pentru a stimula plata cu cardul, dar pana la sfarsitul anului eMag va avea un instrument de plata on-line dezvoltat in parteneriat cu o banca", a mai spus Apostolescu.

Pentru acest an, reprezentantii eMAG estimeaza o crestere de pana la 125 milioane de euro a pietei de vanzari online, in timp ce pentru 2008 se asteapta un avans de pana la 300 de milioane de euro.

eMAG a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de aproximativ 35 milioane de euro.